• Jmelb

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
    BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??

• Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
  • idamarie

Mina bröst har inte förändrats alls, vårtgården har blivit lite större och mörkare bara men fortfarande lika "små"... Händer säkert inget förrän efter förlossning.

Hur var det med bf listan nu? Den har hamnat långt bak igen :)

27okt är mitt bf datum iaf.

• Netz
    idamarie: Mina bröst har inte ändrat sig speciellt mycket heller men klämmer man lite ppå dom kommer det genomskinlig vätska.

Igår var vi på UL och tjejan har växt hela 400 eller vad det var sen senast så nu väger hon 2006g. Possitivt tyckte hon som gjorde UL. Ligger 15,7% under det "nomala" men helt ok. Enligt deras dataprogram så ligger vi 2 veckor efter den v vi är i. Vi är i v 34+ men mycket kan hända (dataprogrammets uträkning 32+) Ska tillbaka om två veckor igen o titta till henne. Mycket nu... Imorgon ska vi på första föräldragruppen med. Ska bli intressant o se vad det är för människor:)

Blir en riktig bayboom i höst/vinter. Vart jag än vänder mig så ser jag bäbismagar eller nyutkomna. Både bland vänner,bekanta och okända:)

Mitt BF är 11 November
  • Jmelb

hittade den här listan..
    Ber om ursökt om det inte är den senaste och någon har fallit bort.. men då är det bara att komplettera.

Kvitter BF 9 Okt
    Jmelb BF 11 okt
    Susanba BF  15 okt 
    Pölsan BF 18 okt
    Idamarie BF 27 okt
    Längtar 74 BF 28 okt
    Netz BF 11   Nov
    Poussin BF 19 nov

• längtar74

Netz - vad skönt att lilltjejen växer! Så länge hon följer sin egen kurva så är väl det viktigast, eller vad säger de? Hoppas föräldrautb var bra!

Jmelb - tack för att du grävde fram listan! Dags för dig nästa vecka, enligt planen

Jag fattar inte att det går så snabbt! Har ni packat ngn väska till bb? Vad tar ni med?

• idamarie

Vad duktigt av dig att leta fram listan. Måste ha legat långt bak!

Fick höra igår att en kompis till mig är gravid och ska ha i mars :) så spännande och roligt!!

Jag har packat bb väskan till bebisen. Har lagt ner
    -3-4plagg med omlottpyjamaser. Känns ju lättast att inte behöva dra kläderna över huvudet det först mm gör.
    -blöjor som jag fått i gratispaketen (får man nog på bb med)
    -2 olika nappar som jag kokat
    -3-4 tunna mössor
    -2 filtar
    -några dreggelhalsdukar
    -små handdukar (10pack från Ikea) bra till amning och spyor
    -fleeceoverallen
    -babyolja
    -våtservetter

Har börjat lite till mig själv men tar nog resten när värkarna börjar.
    - stora bindor
    - trosor
    - amningskupor
    - amningsbh 2st
    - dextrosol
    - hårsnoddar

Sen har jag packat ner saker som jag använder nu i min neccesär så det är bara att ta den och sen min handväska. Kläder använder jag ju så det får jag ta med när värkarna kommer. Tofflor ska jag ha med också.

Har jag glömt något får sambon åka och fixa det :)

• Poussin

Netz - Skönt att lilltjejen växer! :) Hoppas föräldrautb. var bra.

Idamarie - Bra lista, har ju lite tid kvar, men måste börja fundera på vad vi ska ta med oss.

Åh vad snart det är för er nu, lite avundsjuk, vill också! :)
    Själv var jag hos BM idag, allt ser bra ut men lillen har vänt sig sen TUL förra veckan och ligger nu med huvudet uppåt igen. Han får gärna vända sig igen och stanna där. ;) Ligger alla era småttingar med huvuvdet nedåt?

• Kvitter

Tipsar om lypsyl i bb-väskan. Lustgasen gör en sååå torr om läpparna. Jag fick det tipset här på FL inför förra förlossningen och jag använde lypsylet flitigt under förlossningen! Låter lite konstigt kanske men så var det!

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Jmelb

Om man har mensvärksliknande smärta i ca 40 sek var 7-10 min. Är det förvärkar? Kan inte säga att de gör jätteont, men det känns. Kanske bara livmodern som tränar. För det känns inte som en sammandragning. Men borde jag misstänka att något kan hända inatt?

• Kvitter
    Jmelb skrev 2012-10-04 19:20:31 följande:
    Om man har mensvärksliknande smärta i ca 40 sek var 7-10 min. Är det förvärkar? Kan inte säga att de gör jätteont, men det känns. Kanske bara livmodern som tränar. För det känns inte som en sammandragning. Men borde jag misstänka att något kan hända inatt?

Så hade jag det natten före förlossningen sist. Och i samband med det lossnade slemproppen. Håller tummarna för att det är nått på gång!
    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?