• Jmelb

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
    BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??

• Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
  • idamarie

Jag vet faktiskt inte om de har det i systemet men kan inte tro det. Hon kanske bara sa tokigt, ibland blir det ju så. :)

Vi var också på TUL idag för att se mitt myom. Allt såg kanon ut och det ser inte ut som att myomet ska förhindra en vaginal förlossning. Det känns ju skönt! :)
    Bebisen väger 2600g nu i v 35+5. Precis under medelkurvan.

Hos oss har de också förlossningsföreläsningar som man kan gå på och lyssna. De har tagit bort att man kan hälsa på på förlossningen. Det har med infektionsrisken att göra plus att de inte vill ha en massa folk "springa" runt i korridoren där mammor går med värkar. (Om man nu går där) nästa föreläsning är den 24e okt så vi får se om vi hinner gå på den. Är ju 3 dagar innan bf men jag känner mig trygg inför förlossningen! Fick bra info på föräldrarutbildningen plus att jag slukar all info på nätet om det :))

Imorgon blir det först en tur till bm för v36 kontrollen ( de tar tydligen alla prover då och frågar ang förlossning mm) sen direkt efter det blir det begravningen av min kusin :( mindre kul men ett måste tyvärr.

• längtar74

Intressant att höra om olikheterna mellan landstingen. Fattar inte varför d inte finns ett patienthotell här i Malmö??

Ikväll har vi pratat igenom förlossningsbrevet - började gråta när mannen spontant sa på frågan "det här ser jag/vi mest fram emot:" "att få hålla om barnet". Tänk att vi snart är där?

Härligt att allas UL ser bra ut

Jmelb - det verkar märkligt att de skulle ha gjort ngn notering om könet. Jag tror också att det bara slank ur henne.

Idamarie - vilken blandad dag för dig i morgon. Hoppas att det ändå blir en fin stund med familjen för att minnas din kusin.

Var hos bm idag, allt bra förutom lite lågt hb (får börja m järntabletter nu) o vansinnigt svullna fötter o vader. Tänk att få ha andra skor än gympadojor? Längtar!! Hon kände också på barnets läge - och jag fick känna på huvudet! Det ligger långt ner, vilket bm trodde var anledningen till att jag känt typ mensvärk ett par dagar.

Kramar!

• pölsan

Hej hej!

Har inte hunnit läsa ikapp och se hur ni har det. Det är inte långt kvar för någon längre, snart oktober och sen november... Många kramar! 

Men, vår lillprins är härHjärta  Jag hade sagt till mig själv att man ska vara inställd på att vad som helst kan hända. Och så blev det.
    Vattnet gick ju i måndags morse. När jag reste mig ur sängen på morgonen bara rann det. Jag ringde förlossningen. De undrade om jag misstänkte att vattnet gått. Eftersom jag lämnat flera stora pölar efter mig och satt på dubbla handdukar så var jag rätt säker. Men förvirrad som jag var frågade jag ändå om det var okej att åka till jobbet, men de var rätt tydliga med att jag inte kunde jobba nu...

Så då åkte vi in för bedömning. Eftersom huvudet fortfarande var högt och hjärtljuden på den höga sidan fick vi inte åka hem. Vi hängde på sjukhuset några tiummar för de hoppade satt jag skulle få värkar, men det fick jag inte. Eftersom huvudet inte sjunkit ner fanns det en risk att navelsträngen kunde lägga sig ivägen, så då fick jag bli kvar på sjukhuset. På kvällen började de ge mig värkstimulerande dropp, tisdag morgon började jag få värkar. När jag var öppen tre centimeter fick jag en epidural. Då stängde de även av droppet och jag fick sova och vila till kvällen eftersom värkarna ändå inte hade någon direkt effekt. Vid sju på kvällen drog de igång baletten igen och nu gick det i alla fall framåt. Kl 22:30 var jag öppen ca 5 cm, strax före midnatt 10 cm och sen kom han 00:26 den 26 september. Moderkakan lossnade rätt snabbt och de sydda bara en tre fyra styngn och det kändes knappt alls. Han var 50 cm lång och vägde 3,1 kg. Rätt stor för att vara född i vecka 36+6.

Men nu längtar jag hem!!!!! Han har blivit lite väl gul så han solar just nu, och jag vet inte alls när jag får komma hem. Min man sov här de första tre nätterna, men nu är jag här själv.Men han är världens gulligaste, och att se storasyster peta på honom med stora ögon får mitt hjärta att gå sönder. Är så tacksam över att det är möjligt med IVF och vi haft sådan tur att lyckas två gånger.

Många många kramar till er, ser fram emot fler bebisar i trådenBaby

• idamarie

Åh stort grattis till er!!! Vad härligt. Jobbigt när det drog ut på tiden men skönt att allt gick bra! :) tänk! Föda i v 36+6!! Det tror man ju inte ska hända! Rätt överraskande! Vad stor han var. Hade blivit en stor kille om han legat tiden ut!
    Har ni något/några namn än då?
    Förstår att det måste vara tråkigt att bli kvar ensam utan sambon där.. Man vill ju såklart dela upplevelsen tillsammans :)

Imorgon är jag i 36+0 och går in i v 37! Inte långt kvar nu :) åh vad jag längtar!!

• susanba

Stort stort grattis pölsan!!!! Till prinsen åh vad härligt, men lite tufft med utdragen förlossning förstår jag!! Hoppas få se liten bild sen:))) vad underbart!! Jag hade nog missat att du redan hade ett barn sen tidigare, jag e så otroligt nojjig över detta med förlossningen., skönt allt gick bra för er!! Får höra mer sen antar det e fullt upp nu ;)
    Kram

• längtar74

Pölsan - stort grattis till prinsen!! Inte undra på att han var redo att komma ut - låter ju som om han var helt färdigväxt Härligt att höra att allt gick bra! Många stora kramar till hela lilla familjen!

• Netz
    pölsan:  Grattis tjejen till den lille prinsen! Det tog sin lilla tid men ändå rätt fort tycker jag. Skönt att allt gick bra o att ni får komma hem snart:)

Själv längtar jag tills på måndag då vi ska på UL och se om våran lilla tjej har växt till sig:) Själv är man konstant hungrig och har gått upp ännu ett par kilo:) Sedan vi börja med första IVF behandlingen förra hösten så har jag gått upp 21kg... Undra vart de kilona har satt sig förutom rumpan o magen....:p

Skulle gått på info om BB-tiden men tog fel på klockan så vi var en timme för tidiga så vi får satsa på nästa tillfälle istället. Viktigaste är att vi inte missar infon om förlossningen den 8de oktober:) Ska väl försöka ta tag i det där att packa en bb-väska. Man vet ju inte när de små liven vill komma ut i den rikktiga världen...

Hoppas alla har en superbra lördag!
    Å grattis ännu en gång Pölsan till den lille prinsen!
  • Poussin

Pölsan - Grattis till lille prinsen!!! Åh vad underbart det måste vara att äntligen få hålla honom i era armar. Hjärta

Netz - Hoppas lilltjejen har växt till sig på UL imorgon.

Kram!

• Kvitter

Har börjat få en massa hårda knölar i brösten nu och läcker råmjölk... Kanske ett tecken på att bebis kommer snart! Minns inte hur det var förra gången innan förlossningen. Men nu känns brösten nästan som dom gjorde när mjölken rann till ett par dagar efter förra förlossningen. Kanske inte alls betyder nått men man kan ju alltid hoppas...

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • susanba

Hej alla i VÄNTANS TIDER :D

Snart smäller det en efter en :))

Idag var jag på återkontroll på Spec. MVC och tyvärr fort,högt blodtryck men inga andra tecken på Havandeskapsförgiftning däremot måste jag börja äta blodtryckmedecin :(( men de sa att den skulle vara ofarlig för bebis. Jag känner mig helt slut nu och orkar inte göra många tag, kanske för att jag inte kan sova på nätterna går fort. upp ca 1/ggr i timmen och kissar samt är som en kamin - drygt - nu vill man helst att de blir av först.
    Fortsätter mitt blodtryck går upp kommer de nog sätta igån mig mig men kanske först nästa vecka och jag hoppas slippa det, det kan u bli utdraget....

Kvitter - hur går det börjat få förvärkar? :)  Det verkar vara hemskt olika med brösten mina har inte växt/läckt/ömmat alls men det kan tydligen också komma igång efter förlossningen.

Netz - hoppas UL gick bra! nu har de trångt därinne :)

Ha en trevlig kväll allihopa!

kram                

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?