30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Åhhh grattis Jmelb!!!!! Vad häftigt!! O vilken liten raket hihi, vilken tur du stod på dig att komma in, man känner bäst själv!! Ta hand om er riktigt nu o lycka till, så får man höra mer sen:)) gissar dock att många av oss inte kommer hinna till tråden så mycket efter födseln på ett tag.... Hii
Stor kram!!
Stort grattis till Jmlb med familj! En prinsessa där med. I år verkar det bli ett flickår skulle jag tro:) Ju mer man läser att en efter en får sina små desto mer längtar man själv tills man har det lilla livet i famnen...
Ta hand om er nu. Kram på er alla!
Inga fler som har förvärkar ... ? Här är det tvärlugnt än så länge, gick nyss in i v 40wiiiiih tror det kommer gå över tid för mig, kanske ska gå i lite trappor snart, väldans lätt för mig m. Foglossning hihi
Kram till er därute!!:)
BF IDAG!!
Men inga känningar! Inte ens lite förvärkar! Massor av sammandragningar men dom gör ju inte ont! Dottern kom på 40+3 så vi får väl se hur detta slutar! Imorgon blir det iallafall förlossningen för CTG och UL-kontroll.
Jmlb: Stort grattis!!!!!
Har en del sammandragningar på kvällarna men inte mer än så. På dagarna är det lugnt! Börjar bli rastlös här nu! Känns som att det enda jag kan göra är att ligga i soffan och titta på tv. Får så ont i höfterna då.
Bor 1mil från stan och sambon har bilen :( men imorgon får jag ha bilen! Då blir det ett besök till jobbet för att få reda på nya lönen och sen en tur till bm på em. :) skönt att få komma ut lite.
Igår hade jag svägerskan här en stund så det var ju trevligt med. Slippa vara ensam hela dagen. Jag funderar på om jag ska försöka mig på en kort promenad idag. Behöver verkligen röra på mig!! Är så jobbigt bara!
Jag var på info om förlossning på US här i lkpg igår o dom sa att man skulle som förstföderska skulle räkna med att 42+3 var över tiden... Så det kan vara lungt ett tag till efter BF tyvärr.. Här är det lugnt eller kanske inte .. är lite stressad haha Vakna sent o måste ta bussen om ca 20 minuter... Ska till BM o mäta o känna på magen m.m idag annars lugnt:)
ojoj 42+3 fy fasiken man är ju sprickfärdig nu!!! så stoor.
I stockholm har de sagt att de kommer sätta igång de flesta som gjort IVF senaste 7 dagar efter BF. Men jag antar att varje fall är unikt. Jag ska till SPEC MVC på min BF på mån så kommer väl beslut tas då, jag är rädd för att risken att förlösas med kejsarsnitt är större då, men samtidigt är det viktigast att bebben och vi mår bra ju.
Ja det är inte kul att gå hemma i längden när man inte orkar så mycket, jag pallar med de mest ynkliga saker som att bädda och laga mat men hunden får maken ta 4 ggr/dag och allt annat med för den delen, är så lycklig att jag har en så förstående man man som verkligen ställer upp!! I helgen är det jag som kommer försöka mig på att gå promenade och i lite trappor foglossning till trots hehe vem vet om det gör susen...
Kvitter - Läget?.... ;)
Heja dig Susanba! Jag ska försöka få nån att följa med i helgen o plocka lite svamp men den stunden blir nog inte långvarig för jag har fått så svårt att böja mig framåt... Lillan gör revolt i magen så jag får väl bara sätta mig på rumpan o hoppas att den som hänger med får upp mig sen hahah:P
Annars lugna gatan här. Har kommit in i en period av trötthet som gör att jag lätt kan sova en timme lite här o där. Idag en gånger 1 timme o igår 2 gånger 1 timme... Har haft en öm fot somm BM trodde var en stukning från vattengympan... Vågar inte smörja med voltaren så det får räcka med att linda om foten o det har faktiskt hjälpt lite:)
Nu får det bli tidigt i säng.
Alla får ha det så gott. Kram på er alla!
Susanba: läget oförändrat, tyvärr :) ingen bebis. Däremot värkar på nätterna men dom har tyvärr ingen effekt för på kontrollen idag var livmodertappen fortfarande omogen! Suck! Fick även reda på att jag har på gränsen till för MYCKET fostervattnet! Inte konstigt att jag känner mig gigantisk om magen och tt det spänner och trycker mycket!
Jag har i flera kvällar i rad haft starka sammandragningar/förvärkar. Börjar någon gång efter middagen och kommer ca 10-15min emellan sen avtar de under natten när jag sovit en stund. Undrar om det ska vara så i ett par veckor nu eller om bebis vill komma tidigare!?
Det gör inte ont men det känns molande när det "drar" ihop sig.