• susanba

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Hej och gratttis till er alla och det ofattbara plussen!! :)

Hej caspianne O kvitter kul o fort. följas!!!

Jag är 39 år och har för första gången plussat på 4.5 år, detta är mitt 3 ivf försök.
    Trodde aldrig det skulle gå, första testet gjorde jag på RD16 och det visade så svagt sträck, så jag var hemskt osäker, men sedan tog jag ett CB test dagen efter och det visade helt klart plus!!
    Nu är man bara nojjig att allt ska ta slut när som helst...
    Men försöker fort. fatta det ofattbara att jag kan bli gravid....

Jag tycker inte jag har några direkta symtom längre förutom att jag vaknar varje natt och kan inte somna om, (det har aldig varit ngt problem förrut) o jag sover alltid på mage...det känns inte längre lika skönt..vet inte varför.. men som sagt jag har hört att en del har inga symtom alls förrens i v 8-9...

En fråga jag har fått VUL tid 6/3 men är det ngn som vet hur man beräknar vilken vecka man är i`?
    Jag hade äggplock 24/1 ET 26/1 poch pos. på RD16 den 11feb? ngn som kan tipsa hur man räknar ut :)

Må så gått allihopa!!

• susanba
    Odessa skrev 2012-02-16 11:16:14 följande:
    Skönt att vi alla känner lite likadant!! Det är ju säkert helt normalt. 
    Jag vill bara att VUL dagen ska vara här nu. Hoppas och håller tummarna för att det kommer gå bra för oss alla.

Och stort grattis även till er! 
    Hej alla vul väntare! :)
    Vad skönt och läsa att flera inte har några symtom!! Jag e skitnojjig vill ju må illa, för att det är bra tecken typ...vad knäpp man e... Men det är ju inte så konstigt kanske, superförkyld och ont i halsen, så det tar på krafterna det med. Visst undrar man om pyret e kvar..? Pratade med min granne igår som är i sista triesten av sin graviditet som väntar sitt andra barn, hon försökt lugna mig med att hon kände typ symtom när den förväntande mensen inte kom, Sedan har började inte hon känna av ngt förrens i typ v 8-9..antar att detta är så individuellt, en annan kompis mådde illa from. början och i 4 mån....

Ja det är väl bara att vi stöttar varann och håller glädjen och modet uppe, man får väl ta ut lite glädje i förskott, jag menar händer det hemska mf..så får man bearbeta det då och kämpa vidare, trots allt tänker jag på att jag aldrig i mitt 39årig liv varit gravid och det är en fantastisk känsla/tanke.

Lägger till min historik med då ra ; )
    Caspianne, japp vi e close :)

KVITTER: ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10
    Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL  1/3 BF ca 11/10
    Caspianne, 39 år: ET 25/1 TD 10/2 VUL 3/3
    Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 20/2
    Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3

åhh ser att jag har senast VUL help....kan inte den dagen bara vara här snart..
  • susanba

Hej Rikolin, Välkommen!
    Jag testade också plus för första gången i mitt liv på RD16,  tog testet en dag efteråt men har inte vågat testa igen..

Välkommen Pölsan, ser att vi har samma VUL dag 6/3 känns så förbannat långt till dess arrhh....

Känns så skönt att läsa att andra har samma slags symtom, jag mår i princip alltid illa efter jag ätit....och kan inte äta lika mycket längre..det tar liksom stopp ( vilket inte är så dumt för jag har några kg övervikt :)

Dessutom mår jag sämre på kvällarna, på dagarna mår jag topp och känner mit helt "ogravid" Men så har man j ju inget och jämföra med,,,

Gonatt och sov gott allihopa!!          

• susanba

All lycka idag Odessa!!

Ja denna väntan är olidlig, ingen annan kan nog riktigt förstå denna nojjighet om man inte går igenom det själv..
    Mina kollegor (som vet om) säger tex tänk inte på det lev som vanligt....eller hur?! Det är ungefär lika roligt som när många sa till mig försök sluta att stressa kring "barngörandet" det brukat ge sig när man slutar försöka - hell yäää :O !!! Så kan de säga som försökt i ett halvår/år men inte i flera flera år.....

Som sagt svårt för andra att riktigt förstå, ibland förstår jag mig inte på att andra inte har mer inlevelse i andras problem, jag har tex alltid i hela mitt liv tänkt, fy fan vad fruktansvärt att få domen att inte kunna få barn.
    Nu hoppas man ju att utvecklingen går mera framåt och att allt fler barnlösa får hjälp på traven!!

Nu är det exakt två veckor kvar til l mitt VUL, känns så otroligt långt bort..
    Dessutom är jag orolig att jag knappt mår illa och brösten känns bara lite lite ömma, man känner ihjäl sig...

Ha en fin dag allihopa och tänker på dig idag Odessa!!

/ Susanba

• susanba
    pölsan skrev 2012-02-20 12:41:30 följande:
    Hej Rikolin! Då har du verkligen lång väntetid tills VUL. Fast å andra sidan så har du möjlighet att se en liten krabat där och inte bara en böna.

Susanba - Ja det känns som en evighet tills VUL! Har svårt att koncentrera mig på jobbet. Skjuter upp en massa saker och känner mig allmänt orolig. Försöker att inte tänka så mycket, det finns inget man kan göra liksom. Fast på torsdag så tänkte jag testa med ett sånt test med veckoindikator. I torsdags stod det 2-3 veckor på det, så nu borde det stå 3+ om hormonerna stiger.

Odessa - Då fortsätter jag hålla tummarna. Vad otroligt jobbigt det låter med bruna flytningar. Skönt att du får kolla läget imorgon.

Jag känner inget i mina bröst - det gör mig såklart orolig. Men det småspänner i underlivet, mår en del illa och känner mig något tröttare. Eftersom jag har varit gravid en gång så jämför jag hela tiden, och när det inte kämms som förra gången blir jag osäker. Men det är ju inget som säger att det ska kännas likadant!

kram, pölsan
    Hej Pölsan

Vad är det för test man kan ta? Veckoindikator...menar du CB? Vågar ju knappt ta ett test igen, men man kanske vågar i helgen.... Vet ni om gravtesten hela tiden ger utslag ju längre tiden går?
    kram Susanba
  • susanba

Grattis Odessa!!!!

Så glad för din skull !!! Måste kännas skönt!! Det känns nästan som en domedag denna första VUL...

Hoppas det går lika bra för oss andra!!!

Caspianne, vad skönt o åka bort över helgen!! Man behöver som sagt mindpeace :)
    Själv ska jag ta hand om gudbarn och två brorsdöttrar, 5,7 o 9 år.... help!!! sleepover & Tom Titts står bla på schemat så jag lär väl också ha fullt upp!! :)

• susanba

Skönt o hörs odessa!! Som sagt ingen graviditet är väl lik en annan..men skönt o hålla ihop i denna tråd o höra fler med likande symtom/icke symtom... Är det någon som varit med om vul m.tom hin nsäck? Hur vanligt..el.nej förresten fel o fokusera på det!! Positiv energi nu!!

• susanba

Hej alla kämpare!!! Ja herrrguuh vd illamåendet har tilltagit!!! Kan äta..men mår illa sen..hemskt jag jobbar dessutom som kock nu o matoset står mig upp i halsen....men som sagt e ju glad iaf för få hoppas man allt går bra till därinne..... Helstvill man bara sova.... Lycka till imorn Kvitter!! Det e en vecka o 4dagar till minVUL.....suck.. Gonatt har jag lust o säga..... . ..

• susanba

nej Odessa, vad tråkigt, fy vad hårt när det var ok på VUL. Mardröm, fan också All Lycka i framtiden, Det kommer nog gå bra senHjärta Man får komma ihåg att det det blev ett pluss och bättre lycka nåsta gång e det din tur!
    Ta hand om er!

Ja det är tufft detta vad man tvingas igenom, trevlig helg alla och ta hand om er,

kram

• susanba

Hej jaaa jag har skitont i hals o feberkänsla när jag skulle ta min temp har den dalat..såjag e skitnojjig den ska väl vara konstant högre...jag har hört att dalande temp...kan vara tecken på kommande missfall har ni andra koll på er bastemp? Får ta gravtest.imornbittit...fan vilken pina detta e... Kramis

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?