Caspianne skrev 2012-04-26 13:48:39 följande:
Haha, blev lite ful i skratt, för jag som är en notorisk mjölkdrickare har ju inte kunnat dricka mjölk på flera veckor, men sedan 1-2 veckor tillbaks, så kan jag plötsligt dricka mjölk igen och voila: är i vecka 16
Grattis till bra betyg på din utbildning! Bra kämpat! Hoppas nu verkligen att ditt illamående ger med sig nångång.
Tror nog ändå du får i dig det viktigaste till bebisen. Krya på dig nu och kanske du kan gå ner i tid på jobbet om det är kämpigt?
Jag har också lite lågt järnvärde och ska börja med järntabletter i samband med RUL den 15 maj.
Har inte 100 koll på skäldkörteln, men jag har låg TSH och förstår det som att det betyder överproduktion (-> struma) däremot var T3 och T4 ok, så än så länge gör de ingenting åt det och det är tydligen vanligt med låga värden i början av grav.
Tjenna!! haha vd roligt det där med mjölken, skratt* jag har inte heller varit sugen på mjölk på ett långt tag, men nu har jag ett behov, som sagt kroppen säger vad den behöver i vissa lägen iallafall ;) Men tyvärr inte i alla som i mitt fall...kan inte få i mig någon varm mat eller kött/fisk... Jag har fortfarande inte fått den där remissen till Special MV som skulle kolla upp mina sköldkörtelhormoner än, så jag antar det inte är alarmerande iallafall.
Jag har blivit sjukskriven idag i två veckor och ska till sjukgymnast och få det fastställt om det nu är foglossning jag lider va redan!? En sak är klar, hennes undersökning av mig när hon klämde mina ljumskar var hemskt smärtsamt, usch hoppas detta kommer stanna i skov och inte bli värre, mitt jobb är iallafall alldeles för tyngt, men det känns surt o redan bli sjukskriven när man har mer än 5 månader kvar!!? Hoppas ni andra inte tidiga problem med detta... det gör så ont bara av att gå.... Men skönt och vila i 2 veckor sen har jag 1 veckas semester!!
Tjingeling på er// susan