• Jmelb

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
    BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??

• Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
  • idamarie

Skönt!! Ellen sov i sin säng i natt! :) jag ställde den bredvid min så jag inte behövde resa mig om hon behöver min hjälp med något! Gick bra, sen fick hon sova i min säng vid 06 för då ville hon inte somna om i sin säng. Sov till 8 sen.

Var iväg på första träffen med föräldrargruppen idag. Det var mellan 10-11.30. Vi var 5st i åldrar 33-40 men första barnet för alla och barnen var från 2,5mån- 4mån :) kändes bra! Vi gick igenom förlossningarna och tiden på bb mm sen var det babymassage men Ellen somna så jag tittade på :)

• Netz

Kul Idamarie:) riktigt skönt när dom börjar vänja sig vid att ligga i sin egen säng:) jag har ca en meter mellan min o lillans säng men känner att det blir lättare o lättare att gå upp på nätterna:)

Fick idag brev om att föräldraträffen börjar den 22a. Ska bli trevligt o se om man träffar nån som man har nått gemensamt med eller bara träffa lite folk:) Låter även trevligt med babymassage. Skulle jag vilja lära mig så jag kan göra det skönt för den lilla:)

• längtar74

Vad roligt det låter m föräldragruppen - vår ska tydligen börja den 25e. Ser fram emot det! Babymassage hade varit kalas!

Vi har haft en så fin dag idag. Många leenden och för första gången på länge: inga nerbajsade kläder! I det här hushållet har vi annars problem med att bajset hamnar lååångt upp på ryggen. Så att slippa gnugga bort bajsfläckar en dag lever man på länge

• Netz

Längtar74: Ojdå bajs som vill upp på ryggen har vi sluppit än så länge:)

Har precis haft en kväll o natt då llillan har sovit 3-3½ timmes sömn på raken:) Det är man inte bortskämd med:)

Har idag varit på barnsång:) Även om jag inte är så religös så var det roligt o Siiri gillade det:)

• längtar74

Netz - gårdagen togs igen idag. Med besked! Tur att man har tvättmaskin...

Vad kul m sång! Jag är inte alls troende, men kommer säkert gå på babygrejer som kyrkan ordnar. Ofta kompenserar ju de för att kommunen är lite bristfällig när det gäller sådana grejer...

• Netz

Längtar74: ja det är tur att man har tvättmaskin. Min lilla var vaken nästan hela förmiddagen så i eftermiddag o kvällen har hon sovit.. Även natten som var sov hon 3-3 1/2 timme i stöten..

Angående babysången:

Jag ser det inte som en sak för mig utan för Siiri:) hon verkar gilla det så vi går så länge som hon gör det:) religiös eller inte så var det roliga sånger:) en som har fastnat är när man står o håller barnet inåt(mot sig) utåt (håller barnet en bit ifrån sig) uppåt (lyfter upp barnet uppåt) neråt. O ååå va jag är glad! å då tar man o lyfter upp dom fort:) den gillar de flesta barnen:) o vi föräldrar får röra oss lite. Rekommenderar det starkt:)

• längtar74

Netz - den låter kul! Tack för tipset.

Vi har precis varit på mamma-barn pass på Friskis. Skulle varit core, men det blev cirkelgym istället. Så gulligt m alla bebisar som låg på mattor o sprattlade eller bars runt i sitt babyskydd. De tittade på oss mycket förundrat, typ: "alltså? VAD håller ni på med??"

I em kommer svärmor o tittar till lilltjejen. Vi har fått tillbaks snön här i Malmö så jag ska ta en liten tur på längdskidorna. Värsta träningsdagen

Hoppas att ni alla har det fint. Susan, tänker på dig o hoppas att du mår bättre!

• idamarie

Låter mysigt med träningen tillsammans med barnen. Vi har inget sånt på mitt gym tyvärr! Mitt gymkort har varit fryst nu under graviditeten men 1 feb kan jag börja träna där igen. Ska bli skönt att få komma igång.

Har testat cyklat på min motionscykel jag fått och man har verkligen dålig kondis!!

• Netz

Motionsmässigt försökert vi ta en promenad på ca 5 km varje eller varannan dag. På nått gym har nog aldrig riktigt trivts.. Så promenader får räcka här tills vidare:) ska snart ge oss ut på en runda så fort lillan har ätit.. Men hon somnar hela tiden:p

På tal om sömn så somna hon vid halv åtta igår kväll o sov till kl två inatt! Sen sov hon två till tre timmar i stöten:)

Kram på er!

Undra om det har blivit nån mer bebis till tråden?

• Netz

Hallå! Nu måste alla ändå ha blivit mammor??

Hur går det för er med era små mirakel?

Här knallar det på o tiden går såååå fort, dagarna bara springer iväg. Småbarns sång/musik, babymassage och familjecenter med lite fika:)

"Damen" är nu 10 veckor och börjar bli riktigt nyfiken på vad som händer omkring henne:)

Nyfiken på era liv som mammor. Vart har ni tagit vägen???

Kram

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?