30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Skönt!! Ellen sov i sin säng i natt! :) jag ställde den bredvid min så jag inte behövde resa mig om hon behöver min hjälp med något! Gick bra, sen fick hon sova i min säng vid 06 för då ville hon inte somna om i sin säng. Sov till 8 sen.
Var iväg på första träffen med föräldrargruppen idag. Det var mellan 10-11.30. Vi var 5st i åldrar 33-40 men första barnet för alla och barnen var från 2,5mån- 4mån :) kändes bra! Vi gick igenom förlossningarna och tiden på bb mm sen var det babymassage men Ellen somna så jag tittade på :)
Kul Idamarie:) riktigt skönt när dom börjar vänja sig vid att ligga i sin egen säng:) jag har ca en meter mellan min o lillans säng men känner att det blir lättare o lättare att gå upp på nätterna:)
Fick idag brev om att föräldraträffen börjar den 22a. Ska bli trevligt o se om man träffar nån som man har nått gemensamt med eller bara träffa lite folk:) Låter även trevligt med babymassage. Skulle jag vilja lära mig så jag kan göra det skönt för den lilla:)
Vad roligt det låter m föräldragruppen - vår ska tydligen börja den 25e. Ser fram emot det! Babymassage hade varit kalas!
Vi har haft en så fin dag idag. Många leenden och för första gången på länge: inga nerbajsade kläder! I det här hushållet har vi annars problem med att bajset hamnar lååångt upp på ryggen. Så att slippa gnugga bort bajsfläckar en dag lever man på länge
Längtar74: Ojdå bajs som vill upp på ryggen har vi sluppit än så länge:)
Har precis haft en kväll o natt då llillan har sovit 3-3½ timmes sömn på raken:) Det är man inte bortskämd med:)
Har idag varit på barnsång:) Även om jag inte är så religös så var det roligt o Siiri gillade det:)
Netz - gårdagen togs igen idag. Med besked! Tur att man har tvättmaskin...
Vad kul m sång! Jag är inte alls troende, men kommer säkert gå på babygrejer som kyrkan ordnar. Ofta kompenserar ju de för att kommunen är lite bristfällig när det gäller sådana grejer...
Längtar74: ja det är tur att man har tvättmaskin. Min lilla var vaken nästan hela förmiddagen så i eftermiddag o kvällen har hon sovit.. Även natten som var sov hon 3-3 1/2 timme i stöten..
Angående babysången:
Jag ser det inte som en sak för mig utan för Siiri:) hon verkar gilla det så vi går så länge som hon gör det:) religiös eller inte så var det roliga sånger:) en som har fastnat är när man står o håller barnet inåt(mot sig) utåt (håller barnet en bit ifrån sig) uppåt (lyfter upp barnet uppåt) neråt. O ååå va jag är glad! å då tar man o lyfter upp dom fort:) den gillar de flesta barnen:) o vi föräldrar får röra oss lite. Rekommenderar det starkt:)
Netz - den låter kul! Tack för tipset.
Vi har precis varit på mamma-barn pass på Friskis. Skulle varit core, men det blev cirkelgym istället. Så gulligt m alla bebisar som låg på mattor o sprattlade eller bars runt i sitt babyskydd. De tittade på oss mycket förundrat, typ: "alltså? VAD håller ni på med??"
I em kommer svärmor o tittar till lilltjejen. Vi har fått tillbaks snön här i Malmö så jag ska ta en liten tur på längdskidorna. Värsta träningsdagen
Hoppas att ni alla har det fint. Susan, tänker på dig o hoppas att du mår bättre!
Låter mysigt med träningen tillsammans med barnen. Vi har inget sånt på mitt gym tyvärr! Mitt gymkort har varit fryst nu under graviditeten men 1 feb kan jag börja träna där igen. Ska bli skönt att få komma igång.
Har testat cyklat på min motionscykel jag fått och man har verkligen dålig kondis!!
Motionsmässigt försökert vi ta en promenad på ca 5 km varje eller varannan dag. På nått gym har nog aldrig riktigt trivts.. Så promenader får räcka här tills vidare:) ska snart ge oss ut på en runda så fort lillan har ätit.. Men hon somnar hela tiden:p
På tal om sömn så somna hon vid halv åtta igår kväll o sov till kl två inatt! Sen sov hon två till tre timmar i stöten:)
Kram på er!
Undra om det har blivit nån mer bebis till tråden?
Hallå! Nu måste alla ändå ha blivit mammor??
Hur går det för er med era små mirakel?
Här knallar det på o tiden går såååå fort, dagarna bara springer iväg. Småbarns sång/musik, babymassage och familjecenter med lite fika:)
"Damen" är nu 10 veckor och börjar bli riktigt nyfiken på vad som händer omkring henne:)
Nyfiken på era liv som mammor. Vart har ni tagit vägen???
Kram