30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??
God fortsättning!
Jag har fortfarande Ellen i sängen med då jag ammar på natten och hon är 2 månader! Tänker samma som du netz, att man ska köra lite i taget i sängen. Än så länge får hon ligga i nestet i soffan tills jag går och lägger mig ca 22-23 men tänkte börja lägga henne i sin säng från kl 7-8 och sen får hon sova i min säng under natten..
God fortsättning! Försöker se till att lillan ligger i sin säng när hon sover på dagarna. Hon får komma över till våran säng efter första eller andra nattstoppet beroende på hur trött jag är med:p sen när hon sover längre perioder kommer jag att ha henne mer i hennes säng hade jag tänkt men vi får se:)
Gott nytt år på er!
Hallå! Hur är det med alla mammor o bebisar efter jul o nyår? Och Odessa hur går det för dig? Har det kommit någon bebis innan årets slut? Är så nyfiken så jag spricker:P Här rullar det på. Igår ville lillan inte somna i våran säng men så fort jag la henne i spjälsängen somna hon... Känns rätt skönt att hon sover där men kallt att gå upp på nätterna vid matdags när man har så skön värme under täcket... En vecka kvar tills nästa BVC besök. Hoppas allt är bra med alla annars! Kram på er!
Hej alla! Hoppas att det nya året börjat bra för er o de små, både i o utanför magen:)
Netz - så skönt att hon sover bra i spjälsängen! Men håller med om att man väldigt ogärna går upp..rätt ofta bajsar min tjej direkt efter amning, o det är inte lockande att byta blöja mitt i natten. Ett under ibland att vi tar oss tillbaks till sovrummet hela o rena o med blöjan rätt monterad:)
Apropå nätter: hur sover/äter era under natten? Vi nattar vår tjej vid sju, hon brukar somna vid åtta. De senaste två nätterna har hon inte vaknat förrän 05.00 för att äta. Känns helt överväldigande med så många timmars oavbruten sömn:) Var tvungen att fråga på BVC idag om d var ok att låta henne sova, o eftersom hon växer fint så går det bra. Inte för att jag tror det, men tänk om det håller i sig ett tag??
I slutet av månaden ska vi göra vår första utflykt på riktigt - tåget upp till Sthlm för att träffa mamma o storebror. Blir ju lite mer än fyra timmar på tåget från Malmö så jag hoppas att det går bra!
Kramar till er alla från mig o prinsessan som är 10 veckor prick idag
Här är det bra! Ellen blir 11v imorgon, fredag.
Har äntligen börjat med lite rutiner här. Hon får ju ersättning, nu vill hon bara ta bröstet på natten och det tror jag mer är som tröst för att somna om. Hon har de senaste dagarna ätit ersättning runt 19 sen har jag bytt om till pyjamas och bytt blöja och lagt oss i vår säng. Hon ligger fortfarande i sitt neste i vår säng. Hon har somnat runt 20
Blev postat för tidigt!
Hon har sovit från 20 till ca 02 och vill ha ersättning sen brukar hon amma lite (5-10min) runt 04 och sen vill hon ha ersättning igen runt 05-06. Sambon går upp kl 05 denna vecka och då vill Ellen med gå upp i närheten. På helgerna när vi sover alla i sängen går det att få henne att somna om så då har vi sovit till 09-10 kanske.
På dagarna ser det ut ungefär så att hon äter ca 20-30min sen är hon vaken ca 1-1,5h, sover 30-45min osv sen börjar det om :) hon vill under dagen ha ersättning med ca 2,5-3h emellan.
Provade spjälsängen en kväll men jag fick gå upp hela tiden för nappen åkte ut och hon kom inte till ro! Jag kände att jag inte skulle få sova alls så då fick hon sova hos oss iaf. Men nu ska jag flytta spjälsängen så den stor bredvid mig så jag slipper resa mig ur sängen och bara sätta mig upp. Hoppas det funkar bättre tills hon iaf sover mer sammanhängande tid.
Spännande att åka tåg så länge! Det kommer nog gå bra ska du se! Man oroar sig oftast i onödan :)
Netz: fortfarande ingen bebis! BF i morgon, men har inga större känningar förutom sammandragningar men det har jag haft länge...åh börjar känna mig frustrerad, vill ta vara på den här tiden nu när jag är ledig, men jag känner mig bara rastlös och otålig.
Det är spännande, intressant och roligt att läsa om era nätter och rutiner, känns helt overkligt att jag själv kommer vara där inom kort.
Gott nytt år allihop!
Nätterna knallar på här. Våran lilla som heter Siiri sover en hel del men på kvällen lägger jag henne i spjälsängen vid 22-tien då hon har fått amma lite. Sen sover hon 1.5-2 timmar innan hon vaknar för nattmål. Oftast är det ett lass i blöjan efter ammningen men inte alltid. Hon som ar om o får ligga i sin säng. Sen sover hon upp till 3 timmar till mästa matstop o blöjbyte. Här kan vi somna om hur många gånger som helst om vi får:P inland kan jag vakna o undra: varför har hon inte vaknat för? Det är ju dags. Men hon har vekat sova:) Var på BVC igår o damen växer enligt sin kurva:) är 7v idag o väger 4368g o är 56.2cm lång:) Kör bara ammning här. O hon har lärt sig att äta utan hjälp av ammningsknappen:) är överlycklig! Odessa: förstår frustrationen o rastlösheten:) Jag gick över 12 dagar... Men snart kommer det lilla livet:) kul! Lycka till! Trevlig helg!
Netz: det låter ju härligt att det fungerar med amningen! Och att hon sover i sin säng är ju kanon! :) man får ju mer plats själv!
Jätteskönt med lite mer plats i sängen:) vi brukar ändå ta en sovmorgon ihop efter kl 8 efter mat o blöjbyte:) jag älskar att sova länge så hon brås på mig då hon gillar det med:) skönt då hon har vaknat varannan timme på nätterna..
Kram på er!