• Jmelb

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Efter 4 år kämpande har vi nu för första gånget sett ett pluss på stickan.
    BF är beräknat i oktober 2012. Någon mer därute som ganska nyligen fått pluss och vill följas åt??

• Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?
  • Netz

Tack va gulliga ni är:) Vi var på efterkontroll igår o vägde lilltjejen. Hon hade gått upp 70g sedan i måndags då vi fick åka hem så jag är nöjd:) Hörselkontrollen var bra med.

Ammningen har gått bättre men jag vill nog fortsätta med vårtknappen... Lite lättare och så får hon tag lite snabbare så slipper vi känna fustration över att det blir fel. Napp använder vi bara riktigt korta stunder då man tex. klär på henne ytterkläder eller om jag måste på yoa o hålla henne lugn en liten stund tills jag kan ge henne mat. Napp så lite som möjligt här alltså:)

Första natten som vi har fått sova ordentligt. Fick sova mellan ca 00-02 och 03-06:) Hoppas det håller i sig för man känner sig skapligt utvilad nu:)

Odessa: Du har nått riktigt fint att se fram emot även om man är trött o sliten efter förlossningen så får men lite extra eneri känner jag:)

Kram på er alla o hoppas ni inte fryser allt för mycket nu när snön har kommit...

• Odessa

Netz: Hon är verkligen superfin! Förstår att det är tufft i början, med lite sömn och hormonnivåer som spökar, är inställd på det, men fantastiskt att man ändå klarar av det!

Tack alla, jag har redan sammandragningar, så han kommer kanske lite tidigare än beräknat. Hoppas bara jag hinner vara lite ledig innan.

God jul om vi inte hörs innan, och hoppas ni myser ordentligt i vinterrusket!

• Netz

Odessa: Lycka till nu! O god jul om det inte skrivs ifån dig innan. Jag är superlycklig fast jag har mina humörsvängningar. Tjejen sover så gott på mätterna nu så jag får väcka henne för att ge henne mat:p har fått två nätter på rad nu med hela fem timmar sömn:) älskar denna unge.

Kram på er alla!!

• Netz

Var på BVC i måndags o lillan hade inte gått upp mer än 50g sedan efterkontrollen i onsdags förra veckan.. Fick order om att mata så ofta det gick. På måndagkvällen bestämde sig nog mina bröst att sluta med råmjölken o ge ordentlig mjölk för jisses va dom rann till. Igår va vi bå BVC igen o då hade hon gått upp 120g på två dagar:) det gick undan! Glad att det går åt rätt jåll:)

Hur går det med er andra o era småttingar? Och Odessa: hur går det för dig?? Hoppas ni inte är allt för insnöade i kaoset.

Varma kramar

Netz

• längtar74

Netz - härligt att det går åt rätt håll!

Vi har det bra, även om just idag är en dag när man BARA vill sova i famnen när mamma går omkring. Blir inte så himla mycket annat gjort...

Man blir bra på att göra grejer m en hand iaf:)

Kramar till er alla från snöigt Skåne!

• idamarie

Här har min lilla Ellen blivit förkyld! :( hostar till och från med. Började igår. Testa idag att hälla lite bröstmjölk i näsan på henne och det underlätta faktiskt lite för henne. Hon är inte helt täppt än iaf utan mest lite rosslig.

6,5vecka gammal redan! :)
    Allt annat rullar på. Vi gör inte så mycket på dagarna. Är mest hemma. Hon sover ju så mycket till och från. Dock helst på mig fortfarande. Tränar på att få henne att sova i vagnen eller sängen men hon vaknar var 10-15e min så får man söva om.

På fredag ska jag på julfest på jobbet :) ska bli så skönt att få vara bara mig en kväll!! Kommer dock sakna Ellen hela tiden och oroa mig för hur det kommer gå här hemma. Jag kan ju trösta med bröstet när hon blir allt för ledsen men det kan ju inte sambon. Han får kämpa med nappen då! Det blir nog bra. De behöver den tiden tillsammans med :)

• Kvitter

Här är en lite till som blivit förkyld! Så täppt och snorig i näsan. Det låter så fruktansvärt jobbigt för henne att andas särskilt på nätterna. Är framme med nässugen fler gånger varje natt och nu har vi fått droppa koksaltlösning i näsan på henne. Det låter som det hjälper ganska bra iallafall. Annars är allt kanon här. Hon vägrar fortfarande nappen och har ätit upp sig till 5600g! Sover bra om nätterna (när hon inte är förkyld iallafall) igår kväll hade hon skrikrekord. Hon var missnöjd och grät hela kvällen. Lite ovant för hon gråter nästan aldrig annars.

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Netz

Börja nästan undra vart alla hade tagit vägen:p usch då att era små är täppa i deras små näsor:( hoppas det inte är allt för jobbigt för er eller för de små..

Här kämpar vi på med ammning men lite svårt att anpassa när man är ute o åka.. Dessutom tror jag att jag håller på att få mjölkstockning:s men masserar som en tok så gott det går så det ska släppa. Annars sover tösen 2-3 timmar i stöten på nätterna så jag kan inte klaga på för lite sömn. Även den här damen vill att man bär på henne men är ändå nöjd med att sova i babysittern när hon väl somnat:p

Kramar från ett kallt Linköping

• Odessa

Netz: med mig är det bra, tack! Jag har 4v kvar nu, det börjar kännas. Har åkt på en förkylning så mina sammandragningar har lugnat ner sig lite. Hoppas han vill stanna inne till det nya året är här. Skulle vara skönt att vara ledig lite innan.

Svårt det verkar vara med amningen för många, och förkylda små gör det kanske inte lättare, måste vara svårt att inte kunna andas genom näsan. Men härligt att ni alla mår bra och har bebisar som går upp i vikt! Det är inspirerande att läsa om er!

God jul och gott nytt år! Är så glad över att det verkar bli en vit jul, hoppas det håller i sig.

• Netz

Odessa: Skönt att höra ifrån dig! Nu närmar det sig med stormsteg för dig. Inte långt kvar nu. Hoppas allt går bra för er när det är dags för den lille att komma:)

Här går det bra men har börjat att ha spännings huvudvärk:( Är nog från att man sitter med böjd nacke o tittar  på det lilla miraklet när hon äter:p Har varit lite öm i snittet ett par dagar men blev tillsagd på BVC att inte bära för tungt... Lite svårt när man vill göra så mycket men det har nu blivit bättre då jag anstränger mig med att låta mannen bära istället... Försöker ta in lite julkäsla men har tyvärr aldrig varit speciellt förtjust i julen så det är lite svårt. Får försöka bli bättre tills lillan fattar vad jul är:p

Jag är inne nästan varje dag här för att titta om nån av er har delat med er av era nya liv som småbarnsförälder. Nyfiken som attans:p

Kram på er!

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?