• längtar74

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Hej alla!
    Får man hänga på här...? Jag ligger ett par veckor efter de flesta av er, men vårt beräknade datum verkar vara 31/10, enligt uträkningen här på FL - så jag är precis på målsnöret...Flört

Hur som helst, 3 IVF och 1 misslyckat ÄD i bagaget, men ÄD FET verkar ha gett resultat! Fick positivt besked i fredags, och är om inte överlycklig så oerhört lättad. Tror att glädjen kommer lite med tiden - just nu känns det bara som evighet till VUL...

Det är så skönt att läsa om alla era nojor - jag delar dem fullt ut...med alla misslyckade barnalstringsförsök hemma så har det varit många månader av nojiga toalettbesök, men nu är jag fullkomligt livrädd över att se något rött. Tar progesteron vaggisar och igår kom de för första gången ut ljusrosa, och jag tappade helt orienteringsförmågan. Jag försöker intala mig att det är långt, långt kvar, och att om det här inte funkar så vet vi ändå ATT det faktiskt fungerar - men det går ju inte att känna annat än "stanna kvar!" Som tur är så verkar det inte komma något mer blod just nu, så jag hoppas på att det bara var tillfälligt.

Lägger till mig i listan - hoppas att det är ok? Som jag har längtat efter att få gå med i den här klubbenSkrattande

KVITTER, 31år: ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10 
    Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL  1/3 BF ca 11/10 
    Caspianne, 39 år: ET 25/1 TD 10/2 VUL 3/3 
    Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 21/2  BF 10/10
    Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3
    Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10
    Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2  VUL 6/3
    Aneleh001, 42 år, FET 3/2, TD 17/2
    längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3

• längtar74

Jmelb o Caspianne - tack

Fru xx - välkommen o grattis!

Caspianne, jag tror också att det är positivt med symptomen. Så njut av ditt illamående! ;)

En fråga - har ni vaccinerat er mot influensan? Läste i tidningen i morse att det knappt är lönt att göra det nu eft spridningen är igång. Jag har aldrig vaccinerat mig mot den tidigare, o har heller inte drabbats, men det skulle väl bara fattas att man får den just i år...

• längtar74

Kvitter o Susanba - krya på er!

Och lycka till ni som har VUL i morgon.

Kramar till alla!

• längtar74

Grattis jmelb - vilken härlig känsla det måste varit!

Vi satte också tillbaks två. Att få ett barn skulle kännas som att vinna högvinsten, o att få två? Det vore helt fantastiskt!

Volvofru - jag har inte heller några direkta symptom. Och är såklart helnojig över det. Har idag fått för mig att vi på VUL inte kommer att se el höra något alls. Jag försöker tänka positivt, men det är f-n inte lätt..."kom igen nu, tänk positivt!" Blir liksom inte så mycket mer än att jag stressar upp mig själv..."kom igen nu, lugna ner dig o känn dig harmonisk" Gaaaahhh!! Jag får spader på mig själv just nu.

• längtar74

Caspianne - vad roligt att höra att allt såg bra ut!! Första etappen avklarad

Odessa - kan bara instämma i vad Caspianne skriver. Ta hand om varandra.

Fredagskramar till er alla.

• längtar74

CurlyRed - vilken historia! Stort, stort grattis!! Hoppas allt det bra ut i morgon på UL.

Fru xx - jag är också nojig över MA. Jag har ju tokigt många dagar kvar till VUL och är redan orolig. Det enda man får försöka komma ihåg är att oavsett besked så klarar man av det. På något sätt. Har vi tagit oss hit så kommer vi att komma hela vägen fram. Någon gång. Och jag tror att det blir den här gången!

• längtar74

Kvitter - fy, vad jag tycker synd om dig! Du har all rätt att gnälla lite. Förstår att det känns jobbigt att inte ha ork till den lilla tjejen. Nåväl, tids nog kommer hon ju att få en alldeles egen lekkamrat som kommer att hänga henne i hasorna hela tiden:)

Curlyred - i morgon kommer att gå hur bra som helst. Tänk, det är ju på ngt vis första mötet med ert barn! Inte klokt egentligen!

Jag ser så mycket fram emot att få höra hjärtslag, känns som om det är då det här blir mer på riktigt. Även om det är i högsta grad konkret att peta i sig östrogen o stoppa upp progesteronvaggisar tre gr om dagen så känns det så abstrakt på ngt vis. Mil ifrån själva anledningen till att jag gör det...

• längtar74

Rikolin - jag har hört samma sak som Jmelb, att symptomen kommer o går. Allt är garanterat precis som det ska! Men jag förstår så väl din oro. Försök att lägga den åt sidan tills nästa undersökning. Hoppas att du får det lite lugnare på jobbet - 4 h sömn låter helt knäppt! Men då får du kanske lite komptid att ta ut...?

Caspianne - på min klinik ville de att jag fortsätter med progesteron till v12, med nedtrappning under v11. Jag ska ta nytt hcg i samband m VUL nästa vecka o rapportera t kliniken, skulle få info om exakt hur nedtrappningen ska se ut då. Eftersom jag fick lite blödningar så har jag fått ökad dos progesteron - nu 3x400 per dag, så jag vet inte om de vill att nedtrappningen ska ske under en lite längre tid. Verkar vara lite olika bud hos klinikerna, men i Valencia gör de alltså så här.

• längtar74

Fan, fan, fan. Förlåt tjejer, men jag blir bara så rädd och orolig. Gick på toaletten nyss o det kom lite blod. På riktigt. Inget ljusrosa, inte blandat med progesteronrester. Bara blod. Och nu känns det bara som om jag ska få min mens. Jag vill inte vara på jobbet längre. Jag vill åka hem. :(

• längtar74

Susanba - tack. Hoppas att det är för mig som för din kompis...har läst att det är vanligare m blödning vid ÄD, så jag håller tummarna för det. Vet inte om den långa perioden m proggisar är pga ÄD (det kan såvitt jag förstått ta längre tid för kroppen att förstå att den är gravid då, så den producerar inte hormon i tillräcklig mängd i tid - därav tillskottet).

Roligare saker: Curly - grattis!!

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?