• Annie2011

Laga egen barnmat till vegetarianer!

Hej!

Jag tänkte att vi kunde dela med oss av våra recept på vegetarisk mat till våra små. Skriv gärna också hur gamla era barn är som äter av recepten. Jag är nybörjare och har inte så stor koll på när barn äter vad. Ska snart introducera mer än en tesked potatis/broccoli/ärtor till min 5 månaders son.
    Hur äter era barn?
    Vad tänker ni på när det kommer till maten?

Alla kommentarer om att barn behöver kött för att växa, fisk för att bli smarta eller liknande undanbes.

• Svar på tråden Laga egen barnmat till vegetarianer!
  • Helle333
    Annie2011 skrev 2012-01-29 16:44:55 följande:
    Hej!

Jag tänkte att vi kunde dela med oss av våra recept på vegetarisk mat till våra små. Skriv gärna också hur gamla era barn är som äter av recepten. Jag är nybörjare och har inte så stor koll på när barn äter vad. Ska snart introducera mer än en tesked potatis/broccoli/ärtor till min 5 månaders son.
    Hur äter era barn?
    Vad tänker ni på när det kommer till maten?

Alla kommentarer om att barn behöver kött för att växa, fisk för att bli smarta eller liknande undanbes.
    Hur har ni andra som serverat hummus gjort? Har ni groddat kikärtorna innan? De sa hos barndietisten att om man gör det så försvinner de gasbildande ämnena i kikärtorna men jag glömde fråga hur man gör det =/
  • Helle333

Jag måste fråga, varför är det så många som är livrädda för att ge småbarn sojaprodukter? Jag har stött på ett stort antal, senast idag på en allergibutik, medan barndietisten sa att det var bara att köra på om barnet tål det...

• Helle333
    Alis skrev 2012-04-04 12:25:35 följande: