• Annie2011

Laga egen barnmat till vegetarianer!

Hej!

Jag tänkte att vi kunde dela med oss av våra recept på vegetarisk mat till våra små. Skriv gärna också hur gamla era barn är som äter av recepten. Jag är nybörjare och har inte så stor koll på när barn äter vad. Ska snart introducera mer än en tesked potatis/broccoli/ärtor till min 5 månaders son.
    Hur äter era barn?
    Vad tänker ni på när det kommer till maten?

Alla kommentarer om att barn behöver kött för att växa, fisk för att bli smarta eller liknande undanbes.

• Svar på tråden Laga egen barnmat till vegetarianer!
  • ränderpåtvären
    Barbabok skrev 2012-06-07 19:35:41 följande:
    Med bara vitsås. Vill man ha ostkänsla kan man ha i b-jäst, det gjorde jag som vegan.
    Har inhandlats :) Hade du det i pasta också? Såg att man kunde göra ost på det.
  • Barbabok
    ränderpåtvären skrev 2012-06-14 22:52:02 följande:
    Har inhandlats :) Hade du det i pasta också? Såg att man kunde göra ost på det.

Nej det har jag inte provat.
  • ränderpåtvären
    Barbabok skrev 2012-06-15 08:04:44 följande:
    Nej det har jag inte provat.
    Stod på paketet att det var gott utan tillagning. Hoppas på god ostsås istället! Kul med något nytt.
  • ränderpåtvären

Jag lyckas inte med Borlottibönor, använt Saltå Kvarns, en stor del bara flyter upp under kokning och fortsätter vara stenhårda. Är något annat märke bättre?

• Barbabok

Idag blev det plättar med gröna ärtor i smeten, jätegott. Coleslaw och tzatziki till detta, och melon.

• ränderpåtvären

Barbabok, tack för osttipset! B-vitaminer är väl värmekänsliga, kanske bra att tillsätta sist om det går?

Testat lite nytt:
    Pastagratäng på pastaskruvar, havregrädde, tomat, ärtor, jordärtskocka, ägg, b-jäst, citronsaft, basilika, salt, peppar. Adzukibönor till. Ostsmaken gillades!