• Annie2011

Laga egen barnmat till vegetarianer!

Hej!

Jag tänkte att vi kunde dela med oss av våra recept på vegetarisk mat till våra små. Skriv gärna också hur gamla era barn är som äter av recepten. Jag är nybörjare och har inte så stor koll på när barn äter vad. Ska snart introducera mer än en tesked potatis/broccoli/ärtor till min 5 månaders son.
    Hur äter era barn?
    Vad tänker ni på när det kommer till maten?

Alla kommentarer om att barn behöver kött för att växa, fisk för att bli smarta eller liknande undanbes.

• Svar på tråden Laga egen barnmat till vegetarianer!
  • Alis

Här är en tråd jag startade för ett tag sedan. Innehåller massor av tips och var tänkt att vara ett ställe för oss veggos med barn att samlas. Lägger in den här i favoriter också, den andra var väldigt aktiv i början men lite mindre nu ett tag. 

www.familjeliv.se/Forum-3-39/m61273202.html 

• Alis

Hoppas att mitt inlägg inte dödade tråden helt. Tycker att det kom många bra tips! 

• mlymla

Har inte riktigt börjat ge mackor än, slänger bara till henne en brödbit då och då... ;) Men tänker att det nog är dax att börja med det. Ska kolla upp vad det är i tartex eg, om det funkar att ge. Var vegan förut, och då åt jag ju, precis som du skrev ränderpåtvären, en massa goda röror. Får väl börja göra lite såna igen. Gjorde nån jättegod på cashewnötter och solrosfrön... kan kolla om jag hittar recept! Hummus kan man ju också göra såklart.

Annars så har jag precis gjort eget frukt och bär-mos. Barnet älskade HIPPS röda bär-mos, så provade göra en liknande och det blev en hit. Så här gjorde jag, om nån är intresserad.. ;)