Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag har bara två strån kvar så funderar på om det är bättre att ta det dyra Ivig till sista stråt om inte Prednisolon o Albyl minor hjälper..
När man gör immunutredning hos Dr D i Aten eller Dr Gorgy i London så skickas prover till USA och på dessa provsvar kan man se vilket av IL eller IVIG som man svarar bäst på (i labbet iallafall). Vissa svarar bättre på IVIG och andra bättre på IL.
Jag skulle enligt mina provsvar svara bättre på IVIG men Dr D använder ju bara IL, så då blev det IL. För många kan ju IL fungera också. Men vad som däremot inte framgår av testerna var ju hur IL skulle fungera på min slemhinna, det fungerar som P-piller på min slemhinna. Om jag tar IL kan jag inte bli gravid den månaden, och tar jag inte IL så blir jag gravid men missfall. Jag frågade Dr D varför flera gånger men han vägrade svara, endera visste han inte varför, eller så ville han inte tala om för mig hur det låg till.
Jag tog då ett samtal med Penny på Serum som förklarade att det måste finnas viss "inflammation" i livmodern för att embryot ska kunna fästa, men IL tryckte ner allt sånt i botten på mig så inga embryon kunde fästa alls.
Dr Gorgy i London tittade på mina USA-provsvar från Dr Ds utredning när jag var i London för ny större utredning, och sa då att jag borde ta IVIG. Men liksom du är jag tveksam med tanke på att det är en jättedyr kostnad. Det skulle kosta 20.000kr varje gång och bli en himla massa resor till London för varje IVIG eftersom ingen jag känner till i Sverige vill sätta IVIG-dropp.
Men du kan ju göra som du tänker att testa först med pred och Albyl och sen testa nästa gång med IVIG. Tumvante här itråden lyckades ju tack vare antibiotikakur efter Mensblodtest och IVIG. Hon använde inte prednisolon.