• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ädelstenar skrev 2018-10-28 19:21:54 följande:

Kan man lita på att infektionerna är borta efter antibiotikakuren? Det görs ju ingen kontroll nu efteråt. Har planerat in fryst embryoåterföring och är orolig att infektionerna inte ska vara borta trots allt. Har kvar doxycyklin och funderar på om jag borde ta det inför återföringen och sen framåt så länge det räcker för säkerhets skull eller inte.

Jag har för mig att ivfSerum brukar rekommendera Doxycycline 100mg
    1 tablett morgon och 1 tablett kväll från CD 1 och sluta DAGEN INNAN FET.
    OBS ! EJ vid naturliga försök hemma utan vid FET/ET.

Men hör med ivfSerum,  ifall de tycker att du ska ta det.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-10-28 20:40:44 följande:

Här kommer en dum fråga.. de baciller mm som hittades vid mensblodtestet.. smittar det endast vid sex? Jag fattade som att den klamydian som hittades på mig smittar i pooler och offentliga toaletter.. Ska man inte våga gå på offentliga toaletter efter antibiotikakuren?! Kan det smitta mellan mig och dottern om vi äter med samma bestick?

Svaren på dessa frågor vet jag inte, men fråga Serum så får du nog svar.
  • UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-10-28 22:06:12 följande:

Serum rekommenderar IVF om vi ej blir gravida själv till nästa år. De sa att vi ska kunna bli gravida med egna ägg och spermier för de va bra trots att man såg att min man hade stressande spermier.

Hade ni gjort IVF i Sverige eller hos Serum?

Kommer göra hysterskopi m snitt oavsett vad.

Har serum mycket högre och bättre chanser på att lyckas?

Vet något vad priset va i Grekland på ett ca? Känns konstigt att ställa den frågan via mejl.

Maila till Katie på Serum och säg att du vill ha deras aktuella prislista så mailar hon fig hela prislistan till dig direkt, där hittar du priser på allt som de erbjuder inkl ivf.

Fördelen med att göra ivf hos Serum är att de inte har några köer och väntetider, det är ofta väntetid om man ska göra det i Sverige. Men kolla gärna upp vilka priser som gäller både om du skulle göra ivf i Sverige och vilka priser som gäller hos Serum och jämför fördelar och nackdelar.

Det finns kvinnor här som lyckats med ivf i Sverige (till exempel finee ) och kvinnor som lyckats hos Serum (till exempel Redan47 som fick enäggstvillingdöttrar via äggdonation hos Serum för några år sen).

Redan47 har lämnat denna tråd sen länge (liksom de flesta andra som redan fått alla barn de vill ha), men du kan läsa om henne i den tråd hon startade när hon blev gravid. Den heter "Redan47s samlade pärlor". Googla på namnet så hittar du tråden.
  • UndrandeSökare
    Ulri skrev 2018-10-29 07:51:53 följande:

Ja jag skulle resa Till Aten på Torsdag för två veckor+ för en hel ivf med Dr D men det verkar ha ändrats nu. Väntar på min mens oxh tog för ?skojs skull? ett test i morse, och sen två till för de visar alla gravid! 1-2 veckor. Jag ör ÄL+12 idag och nu har jag full panik! Svårt att va glad när man haft så många kemiska eller bara negativa ivf innan. Skrivit Dr D direkt för vill ha hans support om det nu inte är en kemisk. I vilket fall så blir ju resan avstyrd. Jag fattar inget! Min kille ville inte ens ha sex runt ägglossning (ni vet hur det ör när msn försökt så många år) utan den endaste gången vi fick till det var 3-4 dagar innan....

Väntar på att min klinik öppnar oxh sla direkt ta beta hcg.

Nån som vet om det är väldigt dåligt att E2 sjunker från 275 innan ägglossning till 70 sju dagar efter? Testades då men då brydde vi oss inte eftersom jag inte trodde der fanns en chans här....

Grattis till plus !!!

Så fort din klinik öppnar be att du får ta både Blodstatus, B-celler, östrogen, progesteron och hcg och TSH plus ev andra prover som Dr D vill att du ska ta. Maila sen siffrorna till honom, så kommer han styra allt, och be om en faktura för support från plus till förlossning (om du inte redan betalt den). .

Östrogen och progesteron ska ju inte sjunka nu när du är gravid tänker jag. Hormonbrist kan leda till missfall. Har du östrogentabletter och progesteron hemma som du kan använda om Dr D vill att du ska börja med det?
  • UndrandeSökare
    Ulri skrev 2018-10-29 10:28:58 följande:
    Tack! Ja nu har jag varit och tagit hcg, Progesteron, östradiol, TSH och Prolactin sa far vi se vad Dr. D säger. Ska ta FBC pa onsdag morgon för eda är det 6 dagar sen mitt intralipidropp. Precis bett om Faktura ocksa sa hoppas att han svarar snart.

Ja Utrogestan tar jag redan för jag fick en blödning ÄL+6 och 7 och trodde jag skulle fa mens jättetidigt vilket skulle ha förstört hela planeringen med Atenresan. Men var väl kanske embryot som gosade in sig da. Östrogen mäts ju i princop aldrig efter insättning Eller sa under ivf men nu har jag läst sa mycket om att det är lika viktigt som Progesteron sa far se om jag maste ta progynova ocksa. Har i alla fall alla tabletter hemma.
    Låter bra att du tagit blodprover. Ja, både östrogen och progesteron är jätteviktigt, så man vill inte få brist på någon av dem. Man får ofta blödningar pgr av hormonbrist, så kan vara att blödningen du fick berodde på Progesteronbrist och när du började ta det så kunde embryot fästa ordentligt och det blev plus.

Då hoppas jag du får mailsvar av Dr D snart.Spännande detta, hoppas det går bra denna gång. Då kanske det är bäst att du kontaktar hotellet och flygbolaget och avbokar? om du inte redan gjort det? för nu lär du ju inte åka till Aten på torsdag iallafall ?

Brukar du ha förhöjt Prolaktin eftersom du mäter det?

• UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-10-28 22:06:12 följande:

Serum rekommenderar IVF om vi ej blir gravida själv till nästa år. De sa att vi ska kunna bli gravida med egna ägg och spermier för de va bra trots att man såg att min man hade stressande spermier.

Hade ni gjort IVF i Sverige eller hos Serum?

Kommer göra hysterskopi m snitt oavsett vad.

Har serum mycket högre och bättre chanser på att lyckas?

Vet något vad priset va i Grekland på ett ca? Känns konstigt att ställa den frågan via mejl.

Stressade spermier säger Serum, var det detta prov din man fick göra hos Serum? Isåfall tror jag Serum kanske är det bästa valet för er när det gäller ivf, för i Sverige finns inte ens såna här spermatester. I Sverige verkar de bara köra efter standardprotokoll. Men kolla upp alla möjligheter och bestäm sen själva det som ni tror är bäst för er.
    Oxidative Stress Test

About 5-25% of men whose sperm parameters (count, motility and morphology) are within the normal range have difficulty fathering a child. We are constantly looking for tests to help us identify and start to treat this hidden, ?unexplained? male infertility.

A balanced level of Reactive oxygen species (ROS) in semen is needed for fertilization of the egg but excess ROS are a major cause of cellular damage. Oxidative stress resulting from excessive production of ROS can have a profound effect on the sperm plasma membrane, loss of sperm motility and vitality, as well as increasing DNA strand breaks, damaging embryo development and giving lower IVF pregnancy rates. They also correlate with increased time to natural conception and recurrent miscarriages. Lifestyle factors eg diets high in sugars and processed foods, smoking, hot baths, sedentary lifestyle may influence excess ROS.

We use the Oxisperm Kit (HALOTECH DNA) to qualitatively determine a possible excess of ROS present in a semen sample so as to identify men who might benefit from antioxidant supplements (and those who should avoid them).

www.ivfserum.com/male-investigation/

• UndrandeSökare
    Ulri skrev 2018-10-29 21:06:51 följande:

Dr D ringde ikväll och ordnade med medicinering, nytt IL dropp imorrn (senaste var i torsdags) så får vi se efter det om jag ska ta mer progesteron och östrogen (tar redan vaginalt oxh oralt utrogestan). Värdena var ok nu enligt honom om än på låga sidan. Ska även ta clexane oxh kortison. Mitt hcg var 45 idag vilket han och min klinik tyckte var ok.

Har haft kontakt med Penny sen jag var i Aten som tyckte det var på låga sidan så hon vill ge mig tre stycken ovitrelle nu i veckan som rescue hcg för arr hjälpa embryot stanna. Så det kommer jag göra för att ge allt.

Hade högt prolactin för tre veckor sen, men fick cabergoline och nu är det normalt. Jag ville veta att det var ok nu. :).

Så nu får vi se vad som händer. Jag har svårt att hoppas... Eftersom en del av flygen vi bokat inte ör avbokningsbara så funderar jag på att åka ett par dagar bara för att ha lite semester :).

Vad hadr du i prolaktinvärde förut ? Och nu när du tar prolaktinsänkare? Har du gjort Magnetröntgen av hjärnan och fått Prolaktinom konstaterat? (Godartad tumör i hjärnan som gör att prolaktinvärdet går upp).

Tänk på att du ska inte använda prolaktinsänkare under graviditet egentligen, så du måste höra med Dr D och Serum i vilken graviditetsvecka du ska sluta.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-10-30 07:07:32 följande:

Jag är nyfiken på vad support från plus till förlossning kostar? O om man får missfall så får man betala igen vid nästa plus eller hur funkar det?

Först måste man betala för Dr Ds utredning och support fram till plus, det kostar ca 20. 000kr.

Sen när man plussar så får man be om en ny faktura om man vill ha support fram till förlossning. Har för mig att det kostar ca 5000kr extra.

Men när du mailar Dr D och säger att du vill bli hans patient så kommer han maila dig hela sin prislista med alla aktuella summor.

Man får inte en ny faktura när man får missfall, men ibland vill Dr D att man ska ha ett samtal via Skype eller telefon med honom och det kostar ca 1000kr.

Däremot om man fått ett barn med hans support och vill ha fler barn, så får man betala för en ny utredning för ca 20.000kr och ta om USA-proverna (för de kan förändras efter en förlossning).

Hoppas det var svar på dina frågor.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-10-30 08:12:31 följande:
    UndrandeSökare skrev 2018-10-30 07:22:39 följande:

Först måste man betala för Dr Ds utredning och support fram till plus, det kostar ca 20. 000kr.

Sen när man plussar så får man be om en ny faktura om man vill ha support fram till förlossning. Har för mig att det kostar ca 5000kr extra.

Man får inte en ny faktura när man får missfall, men ibland vill Dr D att man ska ha ett samtal via Skype eller telefon med honom och det kostar ca 1000kr.

Däremot om man fått ett barn med hans support och vill ha fler barn, så får man betala för en ny utredning för ca 20.000kr och ta om USA-proverna (för de kan förändras efter en förlossning).

Hoppas det var svar på dina frågor.

Det som är positivt med D, Emma30, är att 20.000kr inte är någon kostnad alls med tanke på hur många år man eventuellt skulle kunna nyttja hans support. Han fortsätter att stötta tills du får barn eller själv väljer att gå vidare. Baksidan skulle förstås kunna vara att man i och med denna pågående support kanske harvar på för länge när man borde gå vidare till någon som utreder fler spår. Därav finns det ju anledning att överväga tex dr. G i London (eller Braveman i USA) redan från början. Men då det är billigast hos D hoppas ju såklart de flesta att hans plan ska räcka. Vilket det för väldigt många gör.

Sedan kan man ju vara dumsnål som jag och tro att bara för att det gick en gång så kan man köra samma upplägg på egen hand själv för att slippa göra om Ds utredning och spara 20.000kr. Men med facit i hand kan jag nog skriva under på att det kanske kan vara värt att bli patient på nytt om man påbörjar syskonförsök. Jag har det senaste året gjort 4 återföringar med perfekta blastocyster och följt exakt samma upplägg som när jag med hjälp av immunsupport och ÄD fick min efterlängtade son 2015, men ändå har det resulterat i 1 st misslyckad behandling och 2st missfall (nu plus, än så länge). Jag har på syskonförsök lagt ut ca 140 000kr nu (bara på kostnader till kliniken, alltså exkl allt runt i kring med prover och mediciner) vilket inte fanns på min världskarta. Jag tänkte att det skulle gå på första försöket då jag ju hade hittat lösningen på våra problem. Därför kändes en ny utredning så onödiga pengar, men nu hade 20.000kr och en skräddarsydd support kanske gjort att jag sluppit massa utgifter i form av oplanerade återföringar. Men vem vet, jag kanske inte hade lyckats ändå. Det som i efterhand känns bra är iaf att jag länge grubblade på om det bara räckt med ÄD för mig för att få sonen eftersom det gick på första försöket. Så ibland undrade jag om immunsupporten var bortkastade pengar. Nu vet jag iaf att det inte hade räckt med det ena eller det andra, utan att jag behövt båda. Kanske till och med så att jag behöver ännu mer, men det har jag inte längre råd med.

Så denna fertilitetsdjungel när vanlig landstings-ivf inte är lösningen är verkligen en sjuk svår balansgång. Hoppas verkligen att du landar i vad som är rätt väg att gå för dig. För mig tog det nästan tre aktiva år i denna tråd (och en sjukskrivning pga utmattningsdepression efter ännu ett missfall) innan jag var redo att ta steget. Tråden är inte lika fylld av kunskap idag som förr då många av de som var väldigt aktiva och insätta lämnat tråden sedan länge. Synd också att fertilitetsguiden som var vår bibel inte längre håller samma kvalitet. Men du kan lära dig enormt mycket på att läsa tråden från start.
    Zwiullinge86 - Bra skrivet, jag håller med dig.

Emma30 - Kan också tillägga att det är en bra idé att köpa och läsa Alan Beerboken, för att få mer kunskap, speciellt i början av denna process när allt är nytt. Men jag har också haft bra stöd och hjälp av den efter att det visade sig att Dr Ds behandling inte räckte för oss, och vi behövde åka till Riga och sen till Dr Gorgys klinik i London.

www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/

Tyvärr är ju inte Fertilitetsguiden.com lika bra längre, men Fertility Friends är fortfarande en bra källa till info (på engelska). Speciellt FAQ som Agathe gjort om olika ämnen.

www.fertilityfriends.co.uk/

www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php

www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!