• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Emma30 skrev 2018-10-16 06:07:29 följande:

Ok fick du veta utomlands att du har den blodkoagulationssjukdomen?

Ja, genom utredningen på Life clinic i Aten.
  • UndrandeSökare
    Guppi1234 skrev 2018-10-16 08:22:08 följande:

Jag har gjort mensblodstestet hos Serum i Aten. Fick tillbaka att jag har bakteriell vaginos. Har haft det innan så inte förvånad.

Har fått en lång antibiotikakur som känns lite väl lång. Se bild.

Har ni som fått samma resultat tagit hela kuren?

Om baciller hittas vid Mensblodtestet så får man antibiotikakur med en eller flera antibiotikasorter i 25 dagar. BÅDE du och din man måste ta HELA kuren samtidigt. Annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.

Har du inte fått ett recept till dig och ett ytterligare till din man så hör av dig till ivfSerum.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-10-16 09:55:22 följande:

Hur lång tid det för dig att få svar? Jag postade mitt i fredags.

Det kan ta upp till 2 veckor innan den vadderade påsen kommer fram. Kliniken mailar dig fakturan när det kommit fram, och efter du betalat får du provsvaret.
  • UndrandeSökare
    Guppi1234 skrev 2018-10-16 16:24:30 följande:

Men den är ju så lång och stark, hur vet man att det måste vara så lång och med den styrkan. 

Man får en lång och rejäl antibiotikakur för att vara säker på att verkligen få bort alla baciller.

Maila Serum så kommer de svara dig på alla frågor om din behandling, de brukar vara snabba på all svara !
  • UndrandeSökare

Emma30-Ja, du måste betala FÖRST, innan de analyserar blodet.

De kommer maila dig en faktura NÄR ditt paket kommit fram, och EFTER de fått din betalning, gör de analysen och sen efter det får du ditt provsvar.

Vi gjorde en utlandsbetalning via internetbanken. Kontakta din bank om du vill få hjälp med utlandsbetalning så hjälper de dig.

• UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-10-17 04:41:58 följande:

Det finns ju olika utlandsbetalningar på internetbanken. Jag har gjort SEPA betalning till min klinik. Men vet inte om alla accepterar det?

Maila Serum och fråga, så får du svar.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-10-17 07:20:51 följande:

Nu är jag på väg till Arlanda för att göra vårt allra sista FET. För min del känns dock som att resan redan är över, då jag inte ens vågar tro att embryot ska klara upptiningen. Så ni får gärna hålla tummarna lite extra för mig idag.

Lycka till i Umeå idag Zwillinge ! Jag hoppas embryot klarar upptiningen och att insättningen går bra.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-10-17 07:20:51 följande:

Nu är jag på väg till Arlanda för att göra vårt allra sista FET. För min del känns dock som att resan redan är över, då jag inte ens vågar tro att embryot ska klara upptiningen. Så ni får gärna hålla tummarna lite extra för mig idag.

Hur har det gått idag i Umeå?Jag hoppas du är ruvare nu av en blasto
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-10-17 16:16:24 följande:

Sitter i cafeterian på sjukhuset och lipar för att allt är så jobbigt, att alla (överdrift) lyckas utom jag.

Förstår att det är jobbigt att sitta ensam i sjukhusets cafeteria och gråta - men vi är många här som tänker på dig och håller tummarna för dig att det ska gå bra denna gång ! Vi tänker på dig !
  • UndrandeSökare
    Annanathalia skrev 2018-10-20 09:07:26 följande:

Hej på er!

Jag har efter en period av försök att bli gravid (efter missfall) under ca 1 1/5 år varit med om x antal gynundersökningar, utredningar mm. Allt ser toppen ut! Fast jag blir inte gravid, jag har också under denna period fått mer och mer ont runt livmodern, ont i ländrygg, ont vid urinblåsa mm. Så jag antar att jag har endometrios som blommat ut eftersom jag inte ätit p-piller eller haft hormonspiral för första gången i mitt liv (två barn sedan innan). Gjorde första IVF omgången för 2 mån sedan och blev gravid direkt, slutade i missfall i v.6. Ni har sådan otrolig expertis här inne så jag hoppas att det är ok att jag frågar lite om någon orkar svara.

1. bör jag avvakta mer fler IVF innan jag lyckas få till en utredning kring endometriosen?

2. kommer skicka menstest till Serum nästa månad och också varit i kontakt med Katie (tack vare er här) som tycker att jag bör göra Hysteroskopi och laparoskopi hos dem. Är detta något ni skulle känna er trygga med att göra (ni som varit där)? Känns lite oroligt att åka till ett annat land men väntetiden i Västra Götaland är 8-10 mån om jag har förstått det hela rätt.

3. Har en knöl i ljumsken som jag trott varit bråck, tecken även den på endometrios? Någon som har erfarenhet?

4. Några andra tips och tankar?

Tack för er tid och lycka till alla ni som kämpar!!

Hej och Välkommen hit till tråden !

Jag kan inte så mycket om endo, så jag hoppas någon annan kan svara på just de frågorna. Men låter som en bra idé att få koll på endon först genom hysto/lapro innan man gör fler ivfförsök.

IvfSerum är jätteduktiga, jag och mannen planerar åka till ivfSerum för hysto i november.

Jättebra att du tänker göra Mensblodtestet, det är en bra början.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!