Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Ok fick du veta utomlands att du har den blodkoagulationssjukdomen?
Ok fick du veta utomlands att du har den blodkoagulationssjukdomen?
Jag har gjort mensblodstestet hos Serum i Aten. Fick tillbaka att jag har bakteriell vaginos. Har haft det innan så inte förvånad.
Har fått en lång antibiotikakur som känns lite väl lång. Se bild.
Har ni som fått samma resultat tagit hela kuren?
Hur lång tid det för dig att få svar? Jag postade mitt i fredags.
Men den är ju så lång och stark, hur vet man att det måste vara så lång och med den styrkan.
Emma30-Ja, du måste betala FÖRST, innan de analyserar blodet.
De kommer maila dig en faktura NÄR ditt paket kommit fram, och EFTER de fått din betalning, gör de analysen och sen efter det får du ditt provsvar.
Vi gjorde en utlandsbetalning via internetbanken. Kontakta din bank om du vill få hjälp med utlandsbetalning så hjälper de dig.
Det finns ju olika utlandsbetalningar på internetbanken. Jag har gjort SEPA betalning till min klinik. Men vet inte om alla accepterar det?
Nu är jag på väg till Arlanda för att göra vårt allra sista FET. För min del känns dock som att resan redan är över, då jag inte ens vågar tro att embryot ska klara upptiningen. Så ni får gärna hålla tummarna lite extra för mig idag.
Nu är jag på väg till Arlanda för att göra vårt allra sista FET. För min del känns dock som att resan redan är över, då jag inte ens vågar tro att embryot ska klara upptiningen. Så ni får gärna hålla tummarna lite extra för mig idag.
Sitter i cafeterian på sjukhuset och lipar för att allt är så jobbigt, att alla (överdrift) lyckas utom jag.
Hej på er!
Jag har efter en period av försök att bli gravid (efter missfall) under ca 1 1/5 år varit med om x antal gynundersökningar, utredningar mm. Allt ser toppen ut! Fast jag blir inte gravid, jag har också under denna period fått mer och mer ont runt livmodern, ont i ländrygg, ont vid urinblåsa mm. Så jag antar att jag har endometrios som blommat ut eftersom jag inte ätit p-piller eller haft hormonspiral för första gången i mitt liv (två barn sedan innan). Gjorde första IVF omgången för 2 mån sedan och blev gravid direkt, slutade i missfall i v.6. Ni har sådan otrolig expertis här inne så jag hoppas att det är ok att jag frågar lite om någon orkar svara.
1. bör jag avvakta mer fler IVF innan jag lyckas få till en utredning kring endometriosen?
2. kommer skicka menstest till Serum nästa månad och också varit i kontakt med Katie (tack vare er här) som tycker att jag bör göra Hysteroskopi och laparoskopi hos dem. Är detta något ni skulle känna er trygga med att göra (ni som varit där)? Känns lite oroligt att åka till ett annat land men väntetiden i Västra Götaland är 8-10 mån om jag har förstått det hela rätt.
3. Har en knöl i ljumsken som jag trott varit bråck, tecken även den på endometrios? Någon som har erfarenhet?
4. Några andra tips och tankar?
Tack för er tid och lycka till alla ni som kämpar!!