Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej, jag hoppar in här då jag misstänker att mitt immunförsvar ställer till det för mig när det kommer till graviditet.har inte pratat med någon om detta och känner verkligen att jag behöver få prata med andra som kanske har samma problem.
Min historia:
Det började med att jag blev oplanerat gravid som 21 åring, graviditeten upptäcktes sent i v17 och i ett hastigt beslut togs att göra abort.
blev oplanerat gravid igen med samma man något år efter detta som slutade i missfall i v5, inget jag tänkte mer på förens vi några månader efter bestämde oss för att försöka skaffa barn, blev gravid efter 2 månader men den graviditeten slutade i v 9, sedan försökte vi i 6 månader innan jag testade svagt plus igen som även den några dagar slutade i missfall (kemisk graviditet) det gjordes då en missfallsutredning som inte visade någonting. 1 månad innan jag hade tid på rmc blev jag gravid igen efter 9 månaders försök, denna gången fick jag behålla mitt barn och jag var så lycklig tills i v34 då jag drabbades av havaneskapsförgiftning och blev inlagd på förlossningen. Hf var måttlig till svår och jag blev igångsatt i v36, födde en son som var tillväxthämmad och vägde 2115g, både han och jag klarade oss bra efter detta vilket jag är oerhört tacksam för.läkarna säger att jag säkert kommer klara mig ifrån hf nästa gång jag blir gravid då min kropp känner igen min sambos dna, jag är dock skeptisk till detta och tror att det kan vara tvärtom och att mitt immunförsvar triggas mer för varje grav. Nu är våran son 2,5 år och vi har försökt få till ett syskon i drygt 1 år, jag tänker dagligen på att jag med störta sannolikhet har ett triggat immunförsvar som som stöter bort befruktade ägg månad efter månad. Jag har varit i kontakt med kvinnokliniken som ber mig ansöka om en sedvanlig fertilitetsutredning. Jag är skeptiskt till denna och säker på att det inte kommer visa något fel för att dom inte kommer göra en grundlig utredning kring mitt immunförsvar. känner mig så ensam i detta och vet inte vad jag ska göra,
kan tillägga att jag sällan är sjuk och har märkt av ledvärk i samband med äl och mens.
Life clinic i Aten
IvfSerum i Aten
Fertility and Gynecology Academy (FGA) i London.
Jag och min man har gjort immunutredningar både hos Life clinic i Aten (Dr D) och hos FGA (Dr Gorgy ) i London. Samt Mensblodtest hos ivfSerum.
Googla på klinikernas namn för att läsa mer på deras hemsidor.
Jag brukar rekommendera att man börjar med att göra ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar med posten till labbet i Aten. Man kan ha baciller därinne utan symptom och utan att de svenska testerna visat någonting. Bacillerna kan störa implantationen när embryot försöker fästa och då blir det minus eller missfall.
OM baciller hittas så får både mannen och kvinnan varsitt antibiotikarecept som kan lösas ut på svenskt apotek. Testet kostar 300euro. Googla på ivfSerum infection screening för mer info inkl adress att posta till.