• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Emma30- Om du inte vill resa ensam till Aten, så kan ju ett alternativ vara att resa ner samtidigt med någon/några andra här från tråden som också ska dit vid samma tid som dig. Om du läser tråden från början (inläggen från 2012), så har jag för mig några gjorde så.

Jag brukar rekommendera att man bokar tid att besöka både Dr D på Life clinic (för utredning) och ivfSerum (för hysto) under samma resa. Så gjorde finee här itråden i september 2017, och hon satte sen in de 2 sista embryona från frysen, och fick sitt första barn i juni 2018.

Hoppas det ordnar sig med antibiotikakuren. Jättebra om du köper probiotika också. Det kan också vara ett bra tips att ha en förpackning Canasten eller Pevaryl hemma ifall man skulle få problem med svamp nertill av antibiotikan.

• UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-10-23 20:30:58 följande:

Behöver man inte oroa sig över att död vävnad kommer tillbaka? Jag oroar mig då jag fick invänta min antibiotika i några månader pga mycket strul. :(

Katie på Serum sa så här till mig: Hysto fungerar i 6 månader, men har bäst effekt de 2-3 första månaderna. Det tolkar jag som att efter 6 månader är effekten borta, och då kan man behöva göra om hyston. Implantationssnitten läker ju och försvinner, och det är ju de som ska hjälpa embryona hitta bra fäste.

Men fråga Serum direkt, där du gjort hyston, så kan de svara på dina frågor. De brukar vara duktiga på att svara snabbt.
  • UndrandeSökare

Emma30-Så bra att du kunde lösa ut antibiotikan på ditt EU-recept. Hoppas du fick tag på Probiotika också.

Lycka till med din behandling.

Probiotika är snälla nyttiga baciller som skyddar din mage (mjölksyrebakterier).

Omeprazol används om du tex lider av sura uppstötningar. Det är inte samma sak, men båda säljs receptfritt på Apoteket. Googla på Omeprazol och googla på Probiotika så får du veta mer exakt vad de innehåller och hur de fungerar.

• UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-10-23 17:08:12 följande:

Någon som vet hur länge bör man kämpa på med immunbehandlingen via Dr.D innan man går vidare?

Vet de är olika men kanske finns ett snitt över hur lång tid de brukar ta med behandlingen? Precis som de säger att de tar ca 12 månader att bli gravid i snitt.

(Försöker naturligt)

6 månader eller max 12 månader, har Dr Ds behandling inte hjälpt inom den tiden, så byt till ivf med egna ägg eller äggdonation och/eller spermiedonation. Ingen idé att bara fortsätta och fortsätta på samma sätt utan att förändra något.

Jag och mannen försökte i drygt 6 månader, med Dr Ds behandling, det blev ett missfall och Dr D tyckte bara vi skulle fortsätta på samma sätt. Men då åkte vi till Riga istället och gjorde Sperm dna fragmentationstest och sen både äggdonation ochspermiedonation.

Dr D verkar inte bry sig så mycket om Sperm fna fragmentationstest, det är mer Serums område.

Ang om det finns studier/statistik på Mensblodtest och hysto och hur de hjälper barnlösa, det vet jag inte, men det är en fråga Serum borde kunna svara på.
  • UndrandeSökare

Busiga syrran- Ja, Serum är mycket bättre på det personliga bemötandet. Dr D är mer hemlighetsfull och vill inte svara på vissa frågor. Ett förslag är ju att ni gör ivf hos Serum, du kan ju fråga Penny vad hon säger om det. Hoppas du får mailsvar av Penny snart.

• UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-10-23 22:19:52 följande:

Ok lite märkligt ändå att det rekommenderas mensblodtest här i tråden rätt friskt men så vet ingen om det hjälper.

Både Serum och vi här itråden brukar rekommendera Mensblodtestet. Du får fråga Serum om de gjort några studier på det. Men sen tråden startade 2012 så är det många här som blivit hjälpta av det testet.

Även om i ga bacillet hittades (som i mitt fall) så är det ju ett effektivt redskap att ta till för att utesluta så man inte har några baciller därinne som gör att man får minus eller missfall.

Problemet med fertilitetsproblem när det är immunrelaterat är att alla människor är unika, så det finns inte en mirakelmedicin som fungerar för alla och fixar alla fertilitetsproblem, utan man måste ibland använda sig av uteslutningsmetoden och då är Mensblodtest en bra hjälp på vägen.

Lycka till nu med din antibiotikakur !
  • UndrandeSökare
    Guppi1234 skrev 2018-10-24 14:43:10 följande:
    Tolka resultatet av mensblodstestet 
    Jag fick detta i mitt resultat. När jag söker på google så ser jag bara att man pratar om detta i samband med djur som har infektioner. Känns sådär. Någon som vet något mer? 
    Här är det som bara finns på Google i samband med djur. 
    The specimen received tested POSITIVE for the presence of Chlamydiaceae DNA (Chlamydia trachomatis, Chlamydia muridarum, Chlamydia suis, Chlamydophila pneumoniae, Chlamydophila psittacii, Chlamydophila pecorum, Chlamydophila abortus, Chlamydophila cavia) using RealTimePCR. (Sensitivity 100 copies per sample and specificity over 95%).
    På andra pappret så bekräftas det att jag har Bacterial vaginosis 
    General information
    Bacterial vaginosis is the most common cause of vaginal inflammation in women of reproductive age and during pregnancy. It may lead to infertility, ectopic pregnancy, preterm labour and/or miscarriage.
    The adult vagina is a complex ecosystem containing an abundance of microorganisms. In women of childbearing age this system is dominated by Lactobacillus species. In bacterial vaginosis the balance of flora is changed with reduced numbers of Lactobacilli and an increase in numbers of other species such as Gardnerella vaginalis and Atopobium vaginae. The determination of vaginal bacterial load is an assessment of the ratio between different groups of microorganisms and the normal vaginal flora. The total quantity of bacteria serves as an indicator of infection level in the vaginal environment.
    METHODOLOGY
    For the determination of bacterial load in the tested sample the following procedures were performed:
    Extraction of bacterial DNA using the NucleoSpin Dx Blood CE-IVD kit by Macherey-Nagel.

Analysis by multiplex Real Time Polymerase Chain Reaction (Real Time PCR) CE-IVD kit.

The results of the test were interpreted, using an analysis typing software.
    RESULTS
    In the tested sample the microorganism Atopobium vaginae was detected, while Gardnerella vaginalis was not detected. The quantity of Lactobacilli was found to be reduced in comparison to the total quantity of bacteria. This change in vaginal flora composition is indicative of a vaginal infection. However, the infection is due to another unknown prevalent bacterial microorganisms (E.coli, Proteus, etc.) and not the tested ones
    Du har testat positivt för det Serum kallar Hidden Chlamydia. Du och din man kommer få varsinn Antibiotikakur på 25 dagar. Om ni inte fått EU-recept redan, så kontakta Serum om det.
  • UndrandeSökare
    Sädesärla skrev 2018-10-24 23:14:05 följande:

Hej,

Jag har fått mina resultat av mens.blodstestet fråm Serum!! Blev negativ för det flesta men hittades ändå nån "bakterial load" och chlamydia.

Jag undrar om man kan köpa antibiotika utan recept? Jag har ju fått recept men är det nåt man kan visa på apoteket?

Sen undrar jag om man ska skicka tillbaka deras questionary om jag ändå inte vill göra IVF hos dem. Jag vill dock gärna göra  "hysto" om jag minns rätt namnet på den undersökning när de kollar livmodern med kamera..

Mycket tacksam för svar!

Du kan köpa antibiotika utomlands i vissa länder tex i Grekland. Men i Sverige måste du ha svenskt recept eller EU-recept som du kan få av ivfSerum nu efter ditt Mensblodtest. Du och din man behöver varsitt recept för ni ska båda äta varsinn kur antibiotika. Har du inte fått recept av ivfSerum så hör av dig till dem.

Jag fyllde i deras Questionaire och mailade in och Katie svarade vua mail och erbjöd mig ett gratis samtal med någon av klinkens läkare eller klinikchefen Penny. Jag valde att prata med Penny. Det kan vara bra att fylla i drtas Questionaire även om du inte planerar ivf/ÄD hos dem utan bara hysto.
  • UndrandeSökare

Sädessärla-Du kan köpa antibiotika utan recept i Aten, men i Sverige behöver du recept. Svenskt eller EU-recept från Serum.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!