Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Emma30- Orsaken till att det inte finns lika mycket info i tråden
längre som Zwillinge säger, beror på att de flesta äldre medlemmar
som var väldigt kunniga om detta område, redan är borta från tråden
sen fler år tillbaka (tråden startades ju 2012, det är 6 år sen nu).
Så dem som lämnat tråden kan man inte längre fråga, och de som är äldre och fortfarande kämpar är inte längre så aktiva här i tråden heller. Så det blir färre äldre att fråga och då blir ju allmänna kunskapen mindre.
Dessutom kanske det är lite färre medlemmar totalt också här nu , och det är många som är helt nya (som du) och själva håller på att lära sig om immunproblem och alla utredningar och behandlingsmöjligheter och mediciner som finns.
Men man kan alltid läsa vad tidigare medlemmar skrivit, när jag var ny medlem här för många år sen, så började jag att läsa tråden från Sidan 1 och framåt några hundra sidor, och det lär man sig väldigt mycket på,
Så börja med att läsa tråden från början, läs Alan Beerboken och läs på Fertilitetsguiden och Fertility friends (se länkar ovan) så kommer du känna att du
förstår mer sen om detta med immunproblem och hur man kan behandla det.
Det handlar helt enkelt om att LÄSA, LÄSA; LÄSA när det gäller detta. För vi kan inte räkna med någon hjälp från svenska läkare, utan vi måste bli våra egna läkare, speciellt om vi får minus eller missfall trots behandling.
Däremot skulle jag INTE rekommendera att självmedicinera och bara fortsätta sätta in embryon på embryon utan att förändra något mellan varje försök. Man måste ändra något i behandlingen inför varje nytt försök. Testa nya mediciner, ändra doser, göra hysto, göra nya tester etc Annars kommer man aldrig framåt är min erfarenhet !
Här är länkar till några immunkliniker:
www.ivfserum.com/
www.lifeclinic.gr/
www.fertility-academy.co.uk/has-your-ivf-been-unsuccessful-so-far/
www.preventmiscarriage.com/about-us.html
Lycka till med dit FET i november !