Annanathalia skrev 2018-10-28 11:16:36 följande:
Förstår, ja det gör jag med, känns underligt att åka till ett annat land för att få hjälp. Samtidigt så känns det som att de är väldigt duktiga så får se vart jag landar i det. Lycka till i vilket fall :)
Jag har följt denna tråd i många år, och det är väldigt många här som gjort hysto hos ivfSerum. Det andra sagt som gjort hysto i både Sverige (ofta utan att några problem hittats) och i Aten, har sagt att de är duktigare och mer noggranna vid hysto i Aten, och dessutom gör de implantationssnitt som gör att nästa embryo lättare fastnar. Dessutom är det inga väntetider (i Sverige kan det ju vara långa väntetider).
Så om du har råd och vill åka till Aten, så åk föreslår jag. Vill du prata med någon som redan gjort hysto så kan du tex prata med finee som gjorde hysto hos Serum i september 2017 och sen satte in sina 2 sista embryon från frysen i Sverige och fick sitt första barn, en dotter i slutet av juni 2018.
Har du gjort Mensblodprovet? Om inte, så kan det vara en bra start att börja där.
Jag brukar rekommendera att man gör Mensblodprovet först och sen bokar tid för immunutredning hos Dr D och hysto hos Serum under samma Atenresa. Om din man följer med på resan så kan han få göra Sperm dna fragmentationstest hos Serum samtidigt (man får provsvaret på spermaprovet efter 4 timmar).
Vill du ha tips inför resan tex hotell, flyg, vilka mediciner man ska köpa, så skriv dina frågor här itråden eller inboxa mig eller nån annan som redan varit i Aten så ska vi hjälpa dig. Mycket av infon finns också på
www.fertilitetsguiden.com (Den är skriven av en FD medlem här itråden).
Vill du ha någon att resa tillsammans med så lägg ut en efterlysning här när du bestämt dig för vilken månad du ska resa. Jag tror Ulri sa för ett tag sen att hon ska resa till Aten i november.
Lycka till på din resa !