• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

BusigaSyrran skrev 2018-10-21 13:03:53 följande:

Behövde ni få nya recept när ni skulle hämta ut recepten i Sverige?

Jag har hämtat ut en gång har tre dagar till mensen och testade negativt.

Hoppas att de kommer du funka snart, första försöket va det nu. Känns fortfarande lika hopplöst då de skulle va fixat nu med att trycka ner mitt immunförsvar. :(

Ja, du behöver ett nytt EU-recept varje gång. Maila Dr D.

Hur har det gått med antibiotikakuren efter Mensblodtestet?

Har det gått bra för dig att följa Dr Ds behandlingsplan med dropp och blodprover? När du testat negativt ska du sluta med alla mediciner och börja med dem igen efter mensen är slut (följ din personliga behandlingsplan).

Du kan sluta med Trombyl, Fragmin och dropp direkt utan nedtraponing, men kortisonet (prednisolon) måste du trappa ner gradvis, halvera dosen var tredje dag, sluta INTE tvärt med dem.
  • UndrandeSökare

Busiga syrran- Medicinerna trycker inte ner ditt immunförsvar, de balanserar immunförsvaret, och det kan behövas flera månaders försök med Dr Ds behandling innan det går vägen.

Hoppas det går bättre nästa månad.

• UndrandeSökare

Busiga syrran- Om du vill ha svenska recept istället för att använda EU-recept så kontakta Marie på Fertilitetplus och fråga om hon kan hjälpa dig, det är flera här som fått hjälp av henne på olika sätt. Du kan ju ringa och prata med henne. Telefonnr hittar du på www.fertilitetplus.se

• UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-10-22 12:36:40 följande:

Nu har jag fått resultatet från mensblodtestet!

"The results of the period bleeding tests came positive to the presence of Chlamydia, Ureaplasma and bacterial load."

Någon som vet något om dessa??

Det betyder att du har alla dessa 3 infektioner. Du och din ev partner kommer få EU-recept på antibiotika. Det blir en 25-dagars kur. Säg till IvfSerum att du vill ha recept. Skriv ut det i färg och lös ut på Apoteket.

Köp gärna receptfri Probiotika på och använd samtidigt så skyddar du magen.
  • UndrandeSökare
    minaimaginärabarn skrev 2018-10-22 15:53:29 följande:

Hej på er!

Har inte varit inne här på ett tag men hoppas att många fått sina efterlängtade bebisar och ni som kämpar snart når era mål.

Jag har en fråga till er alla kunniga här. När man är gravid och ammar, minskar äggreserven lika mycket som när man har sin mens? Hoppas liksom på att kroppen ska sättas lite på paus men antar att den inte gör det.

Nej, tyvärr fortsätter äggen att åldras oavsett vad man gör.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-10-22 19:49:55 följande:

Hur vanligt är det egentligen att alla infektioner o bakterier inte försvinner av en kur antibiotika som Serum ger recept på??

Fråga IvfSerum om det, men de brukar rekommendera hysto om baciller hittats (speciellt Chlamydia tror jag), för det kan ha orsakat att man har fått död vävnad i livmodern, som gör att det blir minus eller missfall.

Hysto kostar 1650 euro hos ivfSerum 2018. Googla på ivfSerum hysto för mer info.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-10-22 21:07:18 följande:
    Måste det vara i färg? Har bara svartvit utskrift.
    Ja, EU-recept måste vara utskrivna i färg, annars blir man nekad på apoteket.
    Namnteckningen måste vara i färg, är det svartvitt ser det ut som en kopia och det får apoteket inte expediera medicin på. Om du inte har någon möjlighet att ordna färgutskrift, så be att IvfSerum skickar dig ett orginalrecept med vanlig post.
    Sen tar du receptet och går till Apoteket. Om första apoteket nekar dig hjälp, gå till nästa apotek. Inte alla apotek vet hur de ska göra med EU-recept.

Har de inte medicinerna hemma, så fråga om de kan beställa dem till dig. Då får man lämna kvar receptet på apoteket tills att man kommer och löser ut medicinen. Högkostnadsskyddet gäller inte vid EU-recept, utan man får betala 100% av priset. Det kommer vara flera olika sorter antibiotika du kommer få recept på eftersom de hittade fler olika baciller.

Men ett bra tips är att fråga på Apoteket vilka sorters receptfri Probiotika de säljer och passa på att köpa det samtidigt, de skyddar din mage om man tar långa kurer antibiotika.

Här kan du läsa mer info om hysto hos Serum:
    www.ivfserum.com/hysteroscopy-with-implantation-cuts/

Hoppas allt ordnar sig, Katie på ivfSerum kan hjälpa dig via mail om du vill om det är något du undrar över, hon brukar vara mycket snabb på att svara på mail. 

• UndrandeSökare
    Ulri skrev 2018-10-22 17:08:11 följande:

Om allt blir som jag vill så åker jag ned till Dr D den 1 november för att starta en hel ivf med honom. Mensen ska bara komma som den borde så är jag snart där nere i ca två veckor och hoppas på framgång :) :) :).

Någon som vet om det spelar någon roll om msn tar intralipiderna utan saltlösning, alltså outspädd? Är saltlösningen endast till för att skona venerna?

Lycka till med ivf hos Dr D i november. Hoppas allt går bra !
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-10-22 21:56:40 följande:

Herregud vad larvigt att det måste vara i färg.. jag testar med svartvitt imorgon först så får jag se.. Såg att man kan skriva ut i färg på biblioteket. Det lär ju gå fortare än att vänta på snigelposten..

Är medicinerna dyra så att det är värt att försöka få ett svenskt recept? Två olika sorter antibiotika ska jag ta.

Ska fråga apoteket om probiotika.

Jag tycker fortfarande det låter läskigt med hystoskopi. O vet inte hur man skulle lösa det med resesällskap i och med att jag har dottern..

Pris på medicin kan du se på www.fass.se om du söker på medicinens namn. Jag tror inte det är jättedyrt, men kolla gärna priset om du vill veta innan. Det är väl om du redan har en läkare som hjälper dig med svenska recept på mediciner, eller om du absolut inte skulle lyckas lösa ut medicinen som man kan försöka få tag på svenskt recept. Men de flesta verkar ha lyckats lösa ut EU-recept på Apotekrn i Sverige. Men ibland får man pröva på flera apotek.

Det är väldigt många här itråden under årens lopp som rest till Aten för immunutredning och/eller hysto och Serum.är mycket skickliga. Det går att resa ensam till Aten om du inte har möjlighet att lösa frågan med ressällskap, det är väl om något oväntat skulle inträffa som det kan vara skönt att ha hjälp och stöd av någon.
  • UndrandeSökare
    minaimaginärabarn skrev 2018-10-23 05:57:17 följande:

Ja, vore fantastiskt med fler barn. Vill fortfarande njuta av den vi äntligen fick men börjar så smått tänka på fler. Har de senaste åren inte fått nämnvärt försämrat AMH-värde, det har t o m blivit bättre med bättre resultat vid äggplock men med mindre stimulering trots att jag är i den kritiska åldern 35-40. Har gått mycket på akupunktur och tror det har hjälpt mig och har tänkt börja igen. Skulle vara en bonus om äggreserven sattes lite på paus under graviditeten och amningen, i allafall under graviditeten.

Det finns bara ett sätt att "sätta äggreserven på paus" och det är att ta ut och frysa äggen när man är ung, runt 20. Är de kvsr i kroppen, så fortsätter äggen åldras och äggreserven minska i samma takt som kvinnan blir äldre, oavsett om man äter p-piller, är gravid eller ammar.

Men om äggen blir för gamla så finns ju alltid möjligheten med äggdonation om man kan tänka sig det. Amh-värdet säger tyvärr inget om kvaliteten på äggen. Lycka till med syskonförsöken.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!