• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Emma30 skrev 2018-10-02 08:06:16 följande:

Vad kostar Ivig i Aten?

Det vet jag inte tyvärr. Är det Privigen 25g du tänker på? Jag kan tipsa dig om att maila Katie på ivfSerum i Aten, hon kanske kan svara på den frågan.

Gå in ivfSerums hemsida så hittar du deras mailadress. Eller så gör som jag gjorde, fyll i frågeformuläret (Questionaire) på ivfSerums hemsida och maila in det så kommer Katie att svara dig via mail. Om du vill så kan hon också erbjuda att man får prata gratis via telefon eller Skype med någon av klinikens läkare eller klinikchefen Penny. Då kan du fråga allt du vill om immunbehandling, mediciner, priser eller vad du vill veta.
  • UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-10-02 06:28:30 följande:
    Tänkte mer om de fanns något annat sätt än alla de slangarna. Jag tror dock inte att de skulle funka ändå och Trombyl/acetylsalicylsyra fick jag inte ut trots recept för de hade bara ,75mg o D hade skrivit 100.

Jag ska kolla på de receptfria läkemedelet. Men låter konstigt att man kan få ut ett starkare läkemedel utan recept om du behöver dela det. :O

Jag fick inte ens ut slangar och nålar på apoteket utan recept på just de trots att jag har dropp.
    Här kan du köpa Albyl Minor 250mg, klicka på länkarna eller kopiera dem och klistra in ett nytt fönster:

www.apotea.se/albyl-minor-250-mg-50-tabletter

Tablettdelare har Apotea 2 olika sorter man kan välja på:
    Tabletter kan ibland vara svåra att dela på ett bra sätt. Att dela tabletterna med hjälp av en tablettdelare gör jobbet betydligt enklare.

www.apotea.se/tablettdelare-plast

www.apotea.se/tablettdelare-1
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2018-10-02 11:59:45 följande:

Hej, 

Är det meningen att Dr D ska hjälpa en vid flera IVF försök till dess man lyckas bli gravid eller endast 1? Jag har gjort ett IVF försök med kort protokoll - men inget resultat. Då fick jag respons från honom ang "immune plan". Men nu ska jag vilken dag som helst börja med nytt IVF försök, denna ggn med långt protokoll, och han har fortf inte svarat ang en ny "immune plan". Så jäkla irriterande. Och jag orkar knappt anstränga mig för att skräddarsy min egna immune plan. Ska det vara så jäkla segt? Han förtjänar inte alla pengar han fått enligt min mening. 

Irriterad och stressad! 

Hej Skogskantarellen !
    Tråkigt att höra att du är irriterad och stressad.
    Ja, jag kan hålla med dig om att Dr D är tidvis dålig
    på att svara på mail, speciellt om man behöver svar snabbt.

Nej, det är inte meningen att Dr D bara ska hjälpa vid ett försök,
    han brukar hjälpa fram till plus (eller fram till förlossningen om
    man betalt extra för det) oavsett hur lång tid eller
    hur många försök det tar att få plus.

Försök att maila honom igen och skriv "Urgent" i subjectraden,
    och tala tydligt om att du behöver en ny behandlingsplan
    pgr av att du bytt från kort till långt protokoll.
    Så hoppas jag du snart får svar från honom.

Jag hoppas det går bra för dig vid ditt nästa försök.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-10-02 22:39:48 följande:

Även tidiga missfall?

Finns det negativa biverkningar med att ta det vid IVF? Tänker ihop med Prednisolon? När börjar man ta och hur ofta o hur länge?

Ja, trombyl 75mg / Albyl Minor 250mg delat i 3 delar fungerar även mot tidiga upprepade missfall. Man tar 1 Trombyl 75mg per dag eller en tredjedels Albyl Minor per dag. Det fungerar Blodförtunnande och gör blodet alltså lite tunnare, och därigenom kan det förhindra ev. små blodproppar ii livmodern när embryot försöker fästa. OM det blir blodpropp när embryot försöker fästa så dör embryot av syrebrist och det blir missfall.

Vi som gör Dr Ds behandling använder både Trombyl, Fragmin, prednisolon och Intralipiddropp.

Köp och läs boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer, där står allt. Den säljs på Bokus och Adlibris för ca 200kr. Gå inoch beställ den. I den boken finns alla immuntester och immunbehandlingar. Vi här i tråden läser den boken.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-10-03 08:15:01 följande:

Ok kanske värt att testa vid nästa FET..

Ja, det är absolut värt att testa, jag ska ta en trombyl per dag till v.36 i graviditeten.

Du kan ju fråga om Dr Christiansen om han kan tänka sig att skriva ut Trombyl 75mg och Fragmin 5000ie åt dig så att du kan testa det också tillsammans med det prednisolon du redan fått på recept av honom.

Fragmin är blodförtunnande sprutor som man ger sig själv i magfettet. Fragmin och Trombyl samarbetar så man får extra bra effekt om man använder dem tillsammans.

Trombyl finns i burkar med 100tabletter och Fragmin finns i lådor med 25 eller 100 sprutor.

Albyl Minor 250mg kan du köpa via Apotea.se 35 kr för 50 tabletter. Se länkarna ovan som jag la in i tidigare meddelande.

Köper du Albyl Minor så köp också en Tablettdelare, så blir det enklare att dela tabletterna än med en kniv.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-10-03 11:44:08 följande:

En tanke, jag tar Innohep 3500ie/dag utifrån ordination från Umeå. Men det kanske är för lite, när jag var patient hos D så tog jag ju istället Fragmin 5000ie. Jag har förstått att preparaten är samma, men vet du om det innebär att Innohep är betydligt lägre dos?

Är det 3500ie eller 4500ie innohep du använder?

Jag tror att Clexane 6000ie och Fragmin 5000ie och Innohep 4500ie motsvarar varandra.

Om du är orolig att då får i dig för lite blodförtunnande, så be din läkare att du får ta Xa-prov.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-10-03 14:37:48 följande:

Såhär svarade Ole när jag frågade honom tidigare: Der er ikke nogen bevis for effekten af fragmin. Trombyl kan måske nedsætte risikoen for sene graviditetskomplikationer, men skal først påbegyndes i graviditetsuge 10.

Det var ju synd att Dr Christiansen inte "tror på" Fragmin, och att han tycker att man inte ska sätta in Trombyl föränn v.10. Det är på tok försent !!! Dr D säger att man måste börja med blodförtunnande INNAN man blir gravid, annars är det försent, eftersom blodpropparna kan uppstå redan när embryot försöker fästa.

Så, eftersom Dr Christiansen endast tror på ivig och kortison, och du inte har råd med ivig så har du några olika alternativ.

1. Följ Dr Christiansens ordinationer enbart när det gäller prednisolon och testa om det räcker för dig.

2. Eller Använd prednisolon och lägg till Albyl Minor på egen hand.

3. Eller Kontakta Marie på Fertilitetplus i Stockholm börja gå hos henne för IL-droppsättning och be henne ordna en tid åt dig hos Dr Rika som kan skriva ut svenska recept på Trombyl, Fragmin, pred och IL.

4. Eller Kontakta Dr D i Aten eller Dr Gorgy i London för immunutredning hos dem.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-10-03 19:45:56 följande:

Såhär står det på Fass om albyl. Känns ju inte så tryggt...

"Intag av Albyl minor ska undvikas av kvinnor som planerar graviditet eller är gravida.

Behandling under någon del av graviditeten skall endast ske efter läkares ordination.

Albyl minor kan försvåra möjligheten att bli gravid och rekommenderas därför inte till kvinnor som försöker bli gravida. Påverkan är tillfällig och upphör om medicineringen avslutas."

Nästan alla här itråden tar Albyl Minor eller Trombyl eftersom det ingår i Dr Ds behandling.

De enda som inte tar det är de som är allergiska mot ingredienserna (acetylsalicylsyra). Albyl Minor är som jag sa egentligen svaga huvudvärkstabletter för barn. Men man tar bara en tredjedelstablett per dag.

Du kan läsa på www.fass.se om prednisolon också så ser du att det finns en mängd olika möjliga biverkningar. På fass måste de ju informera om alla möjliga biverkningar, men det betyder inte att du kommer få dem.

Du får naturligtvis välja själv vilka tabletter du vill ta, jag informerade bara om vilka mediciner vi använder som gör Dr Ds behandling och varför vi tar dem.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-10-03 21:42:53 följande:

Jag förstår inte hur det blir 3000 när jag jämför med hemsidan.

Ja, det står att Prednisolon kan skada fostret.. Men det ska jag ju iaf ta.. så mkt vet jag.. o det lutar väl åt mensblodtest om jag bara lyckas lösa det.

Kolla vad 300euro blir i Svenska kronor på forex.se

Det kanske står i Serums prislista att det ska kosta 1000kr extra för recept, men det är ingen här itråden vad jag vet, som behövt betala extra för recept när de gjort Mensblodprovet genom Serum.

Om man däremot vill få antibiotika tabletterna skickade av kliniken så kanske det kostar 1000kr extra (vet ej pris för det).

Fråga Busiga syrran här itråden, hon fick antibiotikan skickad från Serum med post, hon vet nog vad det kostade.

Har för mig att det står på fass att barnet kan få läpp och gomspalt tex om kvinnan tagit pred under graviditeten. Men det betyder ju inte att alla barn får det om kvinnan tagit pred, eller vilka doser det handlar om.

På fass skriver det helt enkelt upp ALLA möjliga biverkningar och alla mediciner har möjliga biverkningar.

Ja, gör Mensblodtestet. Många här har gjort det och blivit hjälpta av antibiotikakuren om baciller har hittats hos dem.

Lycka till nu oavsett vilken väg du väljer.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-10-04 07:58:37 följande:

Såhär svarade Katie:

"We recommend to do both LM chlamydia and 11in1. So it costs ?300.

If you want us to suggest antibiotics and then your doctor prescribes then we don't charge. If you want us to prescribe then we do charge ?100."

Tror du att man kan få recept här i Sverige när man gjort ett mensblodtest utomlands?

Zwillinge här itråden fick samma svar av Katie, men efter hon gjort testet så fick hon ut sitt EU-fecept från Serum UTAN att betala några 100 euro extra.

Så det är möjligt att Katie menar att om de ska både ordinera dig medicinen och skicka tabletterna till Sverige så blir det 100euro extra.

Det kan kanske vara svårt att få antibiotika utskrivet i Sverige efter Mensblodtestet utomlands, det vet jag inte, har aldrig försökt med det själv.

Men om du redan har kontakt med nån bra läkare så fråga henne/honom om det isåfall !
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!