• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

LadyMaria skrev 2018-11-12 21:28:59 följande:

Tack! Nej inga barn, har fått tidigt plus två gånger men som försvunnit innan officiellt testdatum. Första tre behandlingarna gjorde vi på Sahlgrenska därefter Falun med hjälp av Dr.D sedan förra försöket. 

Läste runt i lite andra trådar här precis, så obehagligt med massa troll som försöker värva nya patienter till ÄD kliniker fruktansvärt att försöka utnyttja människors olycka. 

Vart befinner du/ni er i processen nu?

• UndrandeSökare

Tack! Nej inga barn, har fått tidigt plus två gånger men som försvunnit innan officiellt testdatum. Första tre behandlingarna gjorde vi på Sahlgrenska därefter Falun med hjälp av Dr.D sedan förra försöket. 

Läste runt i lite andra trådar här precis, så obehagligt med massa troll som försöker värva nya patienter till ÄD kliniker fruktansvärt att försöka utnyttja människors olycka. 

Vart befinner du/ni er i processen nu?

Om du klickar på mitt namn i blått så kan du läsa hela vår historia på min presentationssida.

Men i korthet blir lätt gravida naturligt men alltid missfall innan v.12, efter 4 missfall, en missfallsutredning som inte visade något i Sverige, sen utredning hos Dr D i Aten och immunbehandling, men missfall nr 5, sen dubbeldonation med PGS i Riga hos Avaclinic, missfall nr 6, och sen till London för ny större immunutredning (större än den Dr D gör).

Haft 6 missfall hittills varav det sista med 2 blastos som var normala kromosommässigt efter PGS. Har 5 blastos kvar i frysen i Riga. Har gjort Mensblodtestet men inga baciller hittades. Nästa steg blir hysto hos Serum i Aten.

Om du menar troll som lurar folk till Invimed så har det visat sig att de är en mycket oseriös klinik som lurar folk ja. Skulle absolut råda folk att hålla sig borta från den kliniken.

Hoppas det går bättre för dig vid nästa insättning !
  • UndrandeSökare

Har du gjort ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar med posten till Aten? Om du inte gjort det, så kan jag tipsa om det. Googla på ivfSerum infection screening. Man gör BÅDE Locus Medicus testet och 11 in one testet. Det kostar 300euro totalt.
  • UndrandeSökare
    LadyMaria skrev 2018-11-12 20:55:27 följande:

Hej tjejer! Nu är jag här igen, då vi gör våran 8e behandling... skönt o se några namn man känner igen, inte många kvar sedan vi började 2013 med utredning. Men hoppas såklart alla slipper denna tråd snart! Nu är det denna behandling och en till sedan går vi över till äggdonation. Men man får väl kolla om det är något fel på spermierna också? 

Sjukt ont i ryggen av någon medicin förmodligen Synarela, känns som det är nått fel nästan. Någon som upplevt det? Det är bara injektionsdag 6 så att det kan knappast vara andra mediciner heller.

• UndrandeSökare

LadyMaria- Jag läste igenom alla dina gamla meddelanden itråden sen du gjorde utredningen hos Dr D 2017.

Med tanke på att ni aldrig får något till frysen, varför inte byta till äggdonation och låta mannen göra Sperm dna fragmentationstest? Det finns ej i Sverige, min man har gjort det hos Avaclinic i Riga.

Om det aldrig blir något embryo till frysen trots väligt många äggplock, så är det ju endera fel på äggen eller spermierna eller båda

• UndrandeSökare
    LadyMaria skrev 2018-11-13 18:05:12 följande:

Egentligen är det för vi köpte ett tre pack så vi har dessa två behandlingar kvar, ja något fel är det ju... så det kommer bli äggdonation eller dubbeldonation senare om inte annat. Vi gjorde test på spermierna i Sverige då anledningen var just problemet till synes från början med få spermier. Var något kromosomtest men det kanske inte visar tillräckligt? Började ni direkt med AvaClinic när ni gjorde embryoadoption?

Ja, vi hade aldrig gjort ivf ellet donation innan, utan hade 5 naturliga graviditeter (tillverkade hemma i sängen så att säga) som alla slutat i missfall mellan v.5-v.11 innan.

Sen vände vi oss till Avaclinic i Riga för äggdonation, och då fick mannen först göra Sperm dna fragmentationstest men både dnafel och fragmentationsfel hittades så då blev det istället direkt dubbeldonation. Vi valde också tillvalet PGS eftersom jag ville vara 100% säker på att endast embryon som var normala kromosommässigt sätts in.

Vi fick 13 färska ägg från donatorn, 12 befruktades, alla levde dag 3. På dag 5 gjordes PGS på 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt. 2 färska blastos sattes in och 5 blastos till frysen.
  • UndrandeSökare
    LadyMaria skrev 2018-11-13 19:59:08 följande:

Okej, en sak jag funderat på är att om vi gör test på spermierna och de upptäcker fel, kan inte äggen ändå vara fungerande då? Fick ni ändå råd om att göra dubbeldonation?

Egentligen spelar det inte någon roll, vill bara ha ett barn... men bara en fundering.  

Om man hittar fel på spermierna, men tror att äggen är ok, så kan man göra äggplock på egna ägg, befrukta med spermadonator och göra PGS på embryona. Om alla embryon är dåliga kromosommässigt efter PGS så vet man att det är dags att byta till dubbeldonation som nästa steg.

Vi hoppade över att göra det steget att göra PGS på egna ägg med spermadonator, för att jag var 40+ och vi hade redan gaft 5 missfall och insett att det var kört med egna ägg och dags att byta till äggdonation.
  • UndrandeSökare

LadyMaria- Men ni kan ju redan nu kontakta Avaclinic i Riga och boka en tid för mannen för att göra Sperm dna fragmentationstest. Så köper han en fllygbiljett och åker dit och gör provet. Man får provsvaret via mail efter 24 timmar. Labbrapporten är 1 A4-sida. Tror det kostar ca 1000kr att göra testet.

Det går att flyga till Riga på 1 timme från Arlanda. Eller så kan man ta båten från Värtahamnen, kliniken ligger på ca 10 minuters promenadavstånd från båtterminalen i Riga.

• UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-11-14 06:52:31 följande:

Mitt hcg från i måndags har sjunkit kraftigt så nu vet jag med säkerhet att graviditeten avstannat. Nu är det bara att vänta på missfallet igen.

Å Zwillinge, jag är så ledsen för din skull. Det var ju INTE så här det skulle bli. Nu när du hade gjort mensblodtest och hysto och allt skulle vara städat och fint därinne. Ta hand om dig !
  • UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-11-14 19:31:30 följande:

Beklagar :(

Någon här som har jämfört ST Petersburg med Serum/Life?

Fick tips från en surrogat klinik om att kolla upp dom och jämföra då de också är väldigt vassa och har flera lyckade behandlingar.

Ska få ett möte inbokat och höra, är de någon utav er som kanske har varit hos de och gått över till Grekland?

Om du vill prata med några som har erfarenhet av både Ryssland och Grekland så kan du prata med Peewee och lill111 i AvaPeter tråden (Rysslandstråden), de har båda tyvärr misslyckats i Grekland och nyligen bytt till donation hos AvaPeter i Ryssland.

Jag kommer inte på nån just nu, som jag känner till som bytt åt det andra hållet, med Ryssland först och sen Grekland men det finns säkert också.

AvaPeter brukar ha föreläsningar/infomöten då och då i Sverige och andra länder. Kolla deras hemsida för datum och tider.

Om du lyssnar på "Jag vill ha barn" podden på Acast så kan du lyssna på Cilla, hon har gjort dubbeldonation som ensamstående hos AvaPeter och fick en dotter som heter Liv på första försöket nu 2018. Tidigare hade hon gjort 10 misslyckade försök med egna ägg i Danmark (aldrig ett plus). Men med äggdonation och spermiedonation gick det bra på första försöket.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!