• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Zwillinge86 skrev 2018-11-14 19:09:21 följande:

Håller på att rensa mina förråd hemma och kan redan nu säga att jag har en hel påse full med sprutor från tidigare IVF:er ifall det är någon som vill ha. Förr fanns det många i tråden som körde lite stimuleringar vid sidan av sina klinikbehandlingar som kunde vara intresserade av material, men jag har inte riktigt uppfattat det behovet i tråden nu. PM:a mig ifall intresse finns. Har även venflån (nålar man sätter droppen med) samt sådana nålar man drar blod till blodprover med ifall nån behöver.

Kommer säkert kunna avvara en hel del mediciner framöver också, men det kändes av någon anledning jobbigare att rensa ut. Kanske hoppas på att jag nån gång ska lyckas rädda en spontan graviditet... men om det är någon som är i behov av nån medicin så hojta!

Om det är lång hållbarhet på medicinerna så varför inte spara dem? Vem vet kanske om ett år när ni sparat ihop mer pengar så kanske du behöver medicinerna igen?
  • UndrandeSökare

Ulri- Hur går det med din graviditet?

Och hur gick det för dina föräldrar som letade bra hotell i Aten? Vilket hotell valde de att bo på?

• UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-11-14 21:16:48 följande:

Tack ja vår surrogat kontakt skulle kolla upp med St P om föreläsning för de skulle ha en i Danmark. Hört mkt bra om dom och även om Grekland. Vi ska ha möte med Skype med ST P och kolla vad de tror också.

Sen se vad vi bestämmer oss för, man vill ju så gärna lyckas igen. Blir nog bara två till tre IVF försök till sen ger jag upp o tar surrogat. Ska läsa på i den tråden o podcasten. :)

Det står på AvaPeters hemsida att de ska vara både i Göteborg och i Köpenhamn den 8 december 2018.

Om du vill vara med på föreläsningen så anmäl dig på deras hemsida.

Jag vet att AvaPeter har en babygaranti. OM man kan beviljas den (INTE alla beviljas) så får man 80% av pengarna tillbaka om man inte lyckas få ett barn efter max 4 insättningar (de sätter bara in 1 embryo varje gång). Men om man lyckas så försvinner pengarna och man får inga embryon till frysen till fler försök utan då måste man börja om och köpa en ny garanti. Babygarantin kostar 250.000kr. Jag tror detta paket gäller äggdonation och embryodonation. Men kolla med AvaPeter om du vill veta mer.

Om du vill veta mer om surrogat så vet jag att det finns en bok som heter "Jaga storken" som handlar om ett par som skaffade barn via surrogat. Den kan finnas på biblioteket, annars finns den hos Bokus och Adlibris.

Jag vet att Malou efter 10 också gjort inslag om surrogat, de finns på Youtube tror jag om du vill se.

Börja att kolla upp vilka ländet som är möjliga för er. I vissa länder kräver de att man måste kunna använda egna ägg eller egna spermier för att kunna använda surrogatmödraskap eftersom någon av föräldrarna måste göra dnatest efter barnet är fött för att kunna bevisa att det är deras barn.

Om man måste använda dubbeldonation (både äggdonation och spermiedonation) och surrogatmödraskap så tror jag endast USA är möjligt. Vi kollade på det men det skulle bli på tok för dyrt.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-11-15 12:23:42 följande:

Min gynekolog i Sverige sa idag att i Ryssland så använder de "något och sköljer med" som hon sa har i Sverige bevisats att det inte hjälper. Men patienter vill ha det ändå och Sverige skriver ut det till dom. Har ni nån aning om vad det är hon pratar om? Vad är det dom sköljer med?

Skulle väl kunna vara flera olika saker, kanske Neupogen? Man kan göra en Neupogensköljning av livmodern vet jag, men har aldrig gjort det själv. Marie på Fertilitetplus i Stockholm gör det.

Eller är det Aqua scan hon tänker på ? dvs livmodersköljning med koksaltlösning, det gör svenska läkare också för att kolla hur livmodern ser ut därinne och om det är stopp i äggledarna. Fast det säger inte så mycket egentligen, hysto är mycket bättre.

Du får nog fråga din läkare vad hon menar mer exakt.
  • UndrandeSökare
    Ulri skrev 2018-11-15 16:41:00 följande:

Idag såg vi hjärtslag på VUL, 6+0 <3

Förstår fortfarande inte hur det här gick till efter 8 misslyckade insättningar med toppembryon och masss komplikationer under 5 år. Men jag tror hyston var en stor del oxh även att jag av en slump gjorde ett IL dropp en vecks efter ägglossning av rn slump inför Atenresan, mins lymfocyter låg på 40% då så vet vet om kroppen behållit embryot om det inte varit för det. Vi hade sex en enda gång denna månad (yay infertilitet för att förstöra sexlivet) så en massa tur inblandat också. Vi har fortfarande långt kvar, men ör så tacksam och får bra stöd av Dr D.

Grattis till hjärtslag Ulri !
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-11-15 22:03:07 följande:

Vet ni vad Leukocyter och Lymfocyter bör ligga på för värde?

Vilka värden vill Dr D att man testar ifall man vill bli hans patient?

Du måste först bli hans patient och skicka blodprover till USA med Dr D hjälp.Sen efter att du gjort hans utredning så kommer han att maila dig dina provsvar och din personliga behandlingsplan utifrån det som kommer fram vid utredningen. Vill du ha Dr Ds mailadress och maila honom för att bli hans patient?
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-11-16 08:07:25 följande:

Jaha jag trodde att man kunde ta blodprov innan här hemma så han kunde se på ett ungefär om han kan hjälpa.. men så funkar det alltså inte?

Ja tack jag kan ta mailen så jag har den ifall att.

Nej, det fungerar inte så hos Dr D. Man måste göra en utredning först och betala för hans support. Du ska inte vara gravid och inte ha mens heller, när du besöker honom (svårt att göra vul när man blöder).

Så här börjar man:

Man börjar med att maila Dr D och säga att man vill bli hans patient. Jag sa i mitt mail lite kort att jag hade fertilitetsproblem och misstänkte att immunförsvaret var problemet och att jag därför ville bli hans patient och göra en immunutredning.

Han skickar då ett mailsvar med sin prislista och ett patientformulär.

Du/ni fyller då i formuläret och mailar tillbaka det till Dr D.

Sen kommer ni att boka in en tid och en dag då ni har ett samtal via Skype eller telefon. Du har då chans att fråga allt du undrar över. Ni kan då bestämma vilken tid och dag du ska komma dit för utredning. Det blir alltid på en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till USA innan helgen.

Du bokar sen flygbiljetter och boende i Aten. Det är bra att stanna minst 2 nätter ifall det blir förseningar och annat.

Alternativt om man absolut inte har möjlighet att resa till Aten för att ta proverna, så kan man också bli hans patient på distans, då måste du meddela Dr D det vid ert första telsamtal/Skype så han kan skicka dig sina remisser och en faktura. Då tar man blodet på Aleris i Stockholm, får rören utlämnade, packetera dem själv och ta sig till Arlanda och skicka blodet själv på med hans remisser och samma dag tidigt på morgonen med Fedex på Arlanda (blodproven måste tas och skickas samma dag, på en måndag eller tisdag).

En utredning hos Dr D kostar ca 20.000-25.000kr. Det är samma pris för utredningen oavsett om du tar blodproven hos honom i Aten eller i Sverige och skickar till USA själv. Man får välja om man vill ha hans support fram till plus, och sen få en ny faktura efter man plussat och då betala fram till förlossningen eller om man vill betala fram till förlossning direkt (att betala hela direkt är lite billigare).

Fördelen med att åka till Aten är att man får göra vul hos Dr D (han är mycket duktig på det) och man kan få sitt första il-dropp satt på hans klinik om man vill.

Dessutom kan man köpa ALLA mediciner receptfritt på Apoteken i Aten.

Det du sparar med att göra allt själv på distans i Sverige är kostnad för flygbiljetter och boende i Aten.

Jag tyckte att det var meckigare att fixa med blodet själv, så vi köpte flygbiljetter och åkte ner i en vecka, sprang runt på massa apotek och passade på att kombinera läkarbesök och medicinshopping med semester och sightseeing i Aten.

Hans mailadress är sweden.lifeclinic@gmail.com

Om han inte har bytt eller har nån nyare nu? Nån som vet?
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-11-16 18:59:01 följande:

Och om jag skulle ångra mig eller vilja skjuta upp resterande efter Skype samtalet? Går det att ordna? O vad kostar det isf?

Då får du en faktura av Dr D på vad han tar för samtalet, vet inte om det är 1000kr eller 1500kr nu.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-11-17 08:30:45 följande:

Ingen??

Jag svarade dig tidigare att Dr D sa att jag skulle börja på CD20 när jag försökte i naturlig cykel. Min menscykel var 30 dagar och jag skulle sluta med Trombyl när mensen kom och börja om nästa cykel på CD20 då igen.
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-11-15 22:16:06 följande:

Nu är det dags för mig att börja injicera menopur och jag undrar lite hur länge man bör planera att vara i Grekland? Ni som gjort äggplock och isättning, hur länge var ni där?

Jag vet tyvärr inte det, det beror ju på om de ska odla embryona till dag 3 eller dag 5, fråga din läkare.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!