Emma30 skrev 2018-11-16 08:07:25 följande:
Jaha jag trodde att man kunde ta blodprov innan här hemma så han kunde se på ett ungefär om han kan hjälpa.. men så funkar det alltså inte?
Ja tack jag kan ta mailen så jag har den ifall att.
Nej, det fungerar inte så hos Dr D. Man måste göra en utredning först och betala för hans support. Du ska inte vara gravid och inte ha mens heller, när du besöker honom (svårt att göra vul när man blöder).
Så här börjar man:
Man börjar med att maila Dr D och säga att man vill bli hans patient. Jag sa i mitt mail lite kort att jag hade fertilitetsproblem och misstänkte att immunförsvaret var problemet och att jag därför ville bli hans patient och göra en immunutredning.
Han skickar då ett mailsvar med sin prislista och ett patientformulär.
Du/ni fyller då i formuläret och mailar tillbaka det till Dr D.
Sen kommer ni att boka in en tid och en dag då ni har ett samtal via Skype eller telefon. Du har då chans att fråga allt du undrar över. Ni kan då bestämma vilken tid och dag du ska komma dit för utredning. Det blir alltid på en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till USA innan helgen.
Du bokar sen flygbiljetter och boende i Aten. Det är bra att stanna minst 2 nätter ifall det blir förseningar och annat.
Alternativt om man absolut inte har möjlighet att resa till Aten för att ta proverna, så kan man också bli hans patient på distans, då måste du meddela Dr D det vid ert första telsamtal/Skype så han kan skicka dig sina remisser och en faktura. Då tar man blodet på Aleris i Stockholm, får rören utlämnade, packetera dem själv och ta sig till Arlanda och skicka blodet själv på med hans remisser och samma dag tidigt på morgonen med Fedex på Arlanda (blodproven måste tas och skickas samma dag, på en måndag eller tisdag).
En utredning hos Dr D kostar ca 20.000-25.000kr. Det är samma pris för utredningen oavsett om du tar blodproven hos honom i Aten eller i Sverige och skickar till USA själv. Man får välja om man vill ha hans support fram till plus, och sen få en ny faktura efter man plussat och då betala fram till förlossningen eller om man vill betala fram till förlossning direkt (att betala hela direkt är lite billigare).
Fördelen med att åka till Aten är att man får göra vul hos Dr D (han är mycket duktig på det) och man kan få sitt första il-dropp satt på hans klinik om man vill.
Dessutom kan man köpa ALLA mediciner receptfritt på Apoteken i Aten.
Det du sparar med att göra allt själv på distans i Sverige är kostnad för flygbiljetter och boende i Aten.
Jag tyckte att det var meckigare att fixa med blodet själv, så vi köpte flygbiljetter och åkte ner i en vecka, sprang runt på massa apotek och passade på att kombinera läkarbesök och medicinshopping med semester och sightseeing i Aten.
Hans mailadress är
sweden.lifeclinic@gmail.com
Om han inte har bytt eller har nån nyare nu? Nån som vet?