IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012
Hej!
Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.
Hej!
Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.
Allt kändes så mkt bättre i Torsdags efter jag pratat med en väninna och sedan Bm! Tror det har börjat sjunka in att jag är gravid.. (älskar att säga/skriva det) och att det ska bli två småttingar! Bm sa att jag kan få lite samtalshjälp om jag fortsätter känna mig orolig men jag känner mig redan lugnare. Tror att jag mår lite mentalt dåligt har att göra med att jag inte tränat nåt.. Fick ju först inte och sedan när jag provade springa kändes det inget bra i magen och när jag simmade fick jag bruna flytningar. Så snart jag har passerat v.13 så ska jag börja simma lite lugnt igen så jag kan få lite endorfinkickar! Innan ET tränade jag liksom 4-5 ggr i veckan och nu är det bara 30 min promenad med hunden medans jag flåsar som om jag släpade på 200 kg sten! Men nu verkar syresättningen bättrat sig för flåsandet har minskat!
Förstår om du inte kan lägga in nåt datum ND, det är bara att hänga på ändå!
Vi har tagit magbilder i två veckor nu. Tar de på Torsdagar! Har redan sett skillnad.. märks att det är två som växer!
Kan lägga in någon dag när jag har kameran tillgänglig!
Juni
25/6, Längtar efter en liten, RUL 16/1
Juli
22/7, Izzies matte, enäggstvillingar RUL 24/2
Augusti
Izzies Matte: Va skönt att du mådde bättre efter samtalen :)
Det plågade mig också en tid men sen släppte jag det och överlät allt till Guds vilja.
Annars så mår jag för jävligt sedan i eftermiddags.
Ont i ryggen som får mig att må riktigt illa :(
Har inte promenerat senaste tiden och att bara ligga i soffan och slöa tar ut sin rätt.
Hoppas att jag kan må bättre imorgon.
Märker också mer och mer att magen växer och det känns både bra och konstigt samtidigt
Här kommer ett par bilder. Innan graviditeten såg jag ut som i v.12 här nedan så jag börjar därifrån. Lite skillnad ser man i alla fall.
V.15+4
Längtan efter liten! Va fin mage du har! Visst syns det att den växt lite! Min är jättestor idag! Vaknade med att den va spänd. Ska försöka ta ett foto så får ni se!
10+3
Idag 11+6
Tack detsamma Izzies matte! Tänk vad din mage kommer växa snabbt.
Jag längtar tills min mage blir lite större för då blir det lite mer offentligt. Än så länge så tittar de flesta bara lite misstänksamt men de vågar inte fråga något.
T ex så har jag inte berättat det för alla på jobbet än och det vore lättare om de ville fråga. Men jag tror inte de kommer göra det, jag skulle nog inte gjort det själv. Fast jag tror att om jag berättar så säger de nog att de trodde det.
Har ni berättat för alla?
Vi har också berättat för släkt och vänner, och går inte runt med en GRAVID skylt direkt utan när någon frågar eller önskar oss barn i det nya året berättar jag att det är på väg :)
Nej New Day jag går inte heller direkt runt med en skylt, men ibland undrar jag om jag inte skulle vilja göra det. Jag vet inte varför jag tycker det är så jobbigt/svårt att berätta för folk. Jag vill ju att alla på jobbet ska veta om det för det blir så mycket enklare då. Men så fort jag funderar på att säga något så stockar det sig i halsen.
På något konstigt sätt blir jag generad när jag pratar om det, känns lite som att jag ljuger. Är jag konstig tycker ni?