IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012
Hej!
Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.
Hej!
Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.
Ja en BF lista tycker jag blir bra. Så här kommer en!
Juni
25/6, Längtar efter en liten
Juli
Augusti
Räcker det så tror ni eller ska det stå något mer?
Hur går det för er annars?
Här är en till som längtar efter RUL. Ska dit den 16/1 så det är inte så långt dit. Vist känns det lite konstigt att vi är oroliga? Nu har vi ju ändå kommit så långt och har tydliga symptom. Jag känner (och ser) ju till och med min lilla vilding varje dag nu mer. Men ändå kan jag inte låta bli att undra.
Magen har växt lite på mig men inte särskillt nämnbart. Det som syns tror jag är tarmarna mest. Så hur stor min mage är är så olika från dag till dag. Jag har tagit magbilder på mornarna (och då även vägt mig) för att få en rättvis bild av hur den växer. Om ni vill kanske vi kan visa upp lite magbilder för att jämföra? Hade varit kul med tanke på att vi alla är förstföderskor och en av oss väntar tvillingar.
Foglossning tror jag absolut att du kan känna av redan. Jag tror nämligen att även jag har lite känningar av det. Har ibland efter ansträgning ont i ryggslutet och ner mot skinkorna. Fattade först förra veckan att det kunde ha samband med foglossning då jag läste det någonstanns.
Kanske vi ska lägga in våra RUL datum också sålänge så vi har koll på det?
Juni
25/6, Längtar efter en liten, RUL 16/1
Juli
22/7, Izzies matte, enäggstvillingar
Augusti
Här kommer ett par bilder. Innan graviditeten såg jag ut som i v.12 här nedan så jag börjar därifrån. Lite skillnad ser man i alla fall.
V.15+4
Tack detsamma Izzies matte! Tänk vad din mage kommer växa snabbt.
Jag längtar tills min mage blir lite större för då blir det lite mer offentligt. Än så länge så tittar de flesta bara lite misstänksamt men de vågar inte fråga något.
T ex så har jag inte berättat det för alla på jobbet än och det vore lättare om de ville fråga. Men jag tror inte de kommer göra det, jag skulle nog inte gjort det själv. Fast jag tror att om jag berättar så säger de nog att de trodde det.
Har ni berättat för alla?
Nej New Day jag går inte heller direkt runt med en skylt, men ibland undrar jag om jag inte skulle vilja göra det. Jag vet inte varför jag tycker det är så jobbigt/svårt att berätta för folk. Jag vill ju att alla på jobbet ska veta om det för det blir så mycket enklare då. Men så fort jag funderar på att säga något så stockar det sig i halsen.
På något konstigt sätt blir jag generad när jag pratar om det, känns lite som att jag ljuger. Är jag konstig tycker ni?
Ja ni har nog rätt tjejer. Det är nog inte så konstigt att det känns märkligt att prata om det. Jag får väl ta det som det kommer och om någon säger något eller undrar så får jag ju säga som det är.
Har ni börjat fundera något på vagn eller barnmöbler än?
Det har vi och jag tycker det är en djungel där ute. Men vagn är i alla fall bestämnd. Den var nästan bestämnd innan vi blev gravida .
Sen barnmöbler tycker jag har varit jätte svåra att hitta. Vi har ju ett helt rum som ska inredas och jag vill ju gärna ha alla möbler i samma serie. Det vi behöver då är: en garderob (för det finns inte i rummet för tillfallet), ett skötbord och en spjälsäng.
Jätte svårt tydligen att få i samma för många har bara säng och skötbord eller bara säng. Men nu tror jag i alla fall att jag har hittat ett sett som passar oss. Dyrt är det men det får man väl ta. Babydan scandinavia heter kollektionen och den är jätte fin tycker jag.
Har ni andra något annat tips?
Ja det är det jag tycker är så konstigt att alla ni fick BF datum hos läkaren på RMC men det fick inte vi. När vi var där för första ultraljudet så hade läkaren så bråttom så hon sa bara att allt såg ut som det skulle och att man kan räkna utifrån sista mensen. Men något datum hade hon inte tid att räkna ut.
Så därför har vi ju bara gått efter fl:s beräkning eftersom vi vet befruktningsdatumet. Men barnmorskerna här i detta landstinget har ju inte lyckats klura ut hur man räknar vid en IVF.
Sen detta med att få reda på könet. Nej New Day det fick vi inte reda på. För det ytterligare en sak som vårt landsting inte gör och har resurser till. Inte för att vi ville veta heller men jag blir så trött på att höra hela tiden att de varken har kompetens eller resurser till att göra saker . Blir lite irreterad ibland.
Babydan är ett danskt märke som babyproffsen är återförsäljare av. Så där kan man ju be dem kolla upp priser och sen beställa hem det man vill ha. Annars så finns spjälsäng och skötbord på jollyroom.se om du vill se hur de ser ut. De har ju även andra serier om man inte gillar scandinavia. Men nackdelen är som sagt att de verkar dyra.
Lycka till båda två sen på era RUL! Det var verkligen jätte roligt att se.