IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012
Hej!
Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.
Hej!
Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.
Vad skönt att allt var som det skulle ändå Thisisit!!! Och vilken fantastisk lättnad att få se ett tickande hjärta =)
Vilken skillnad det är på era magar från förra korten tills nu Izzies matte och Längtar efter en liten!!! Ni är jättefina!
Jag mår fortfarande illa, i princip hela tiden. Har dock inte behövt spy de sista tre dagarna (ta i trä), hoppas att det håller i sig. Jag är väldigt orolig för missfall och har dessutom funderat på utomkveds nu jag med, jag har ont i höger sida när jag ska lägga mig på kvällen. Jag försöker intala mig att det inte hjälper att jag oroar mig, det gör ju ingen skillnad oavsett om det är något eller inte.
Tack det samma Izzies matte! Vilken mage du fått . Men det är klart det är ju två därinne. Får man vara fräck och fråga hur mycket du gått upp hittills? Själv har jag faktiskt inte gått upp mer än ca 2-3 kg och det förvånar mig då jag själv tycker jag blivit mycket större.
Vilken vecka är du nu i? Ska ni på ert RUL eller får ni fler UL p g a att det är två?
Vi får ett till i v. 31 och sen kanske ett till i v.38 om man inte fött än då.
Jag är ju i v.25 nu och ska till BM denna veckan jag med. Skulle gått dit imorgon på eftermiddagen men fick besked via brev igår att min tid blivit ändrad till fredag förmiddag. Vad trött jag blir! Då blir jag tvungen att ta komp för att gå dit och dessutom kan inte min man följa med. Och vi som skulle lyssna på hjärtljuden och allt . Det är ju inte heller så direkt att man kan skjuta på besöket en vecka utan det måste ju bli av nu. Ja ja får hoppas det blir bra i alla fall.
Fru Lindell, förstår om du är orolig och funderar mycket så där i början av graviditeten. Speciellt när du känner obehag och så. Men jag kanske kan lugna dig lite och berätta att jag tror alla känner så. Kommer själv nämligen ihåg att det hände mycket i kroppen i början och framförallt så kände jag av livmodern väldigt mycket. Ibland var det stark molvärk och ibland mer stickande smärta som du beskrev. Det är bara att försöka stå ut och trots allt vara glad för varje dag som går utan blödning och värk. Något annat tror jag inte man kan göra.
Tack, Längtar efter en liten. Jag vet ju egentligen, om jag försöker tänka intellektuellt, att mina symtom är normala (om inte annat så vet jag det nu efter allt googlande). Men känslorna tar liksom överhand och så blir jag irrationell istället. Idag fick jag stanna och spy på vägen till jobbet och kom sen på mig själv med att sitta och googla "Gravid + spyr + vecka 7". Jag menar, vad trodde jag att jag skulle få för svar? Klart det är normalt!
Jag hoppas att allt känns lite lugnare efter VUL nästa vecka, om inte annat kanske jag kan börja tro på att det faktiskt finns något där inne som lever och växer!
Vad tråkigt att de ändrade er tid! Förstår att din man vill följa med (och att du vill ha honom med). Ni får trösta er med att ni både kommer att få träffa den lilla krabaten när han/hon (vet du kön?) kommer =)
Jag har gått upp 5 kg! Vi var på rul för två veckor sen och denna gången var det tillväxtultraljud vilket vi ska göra varannan vecka tills de tittar ut!! Min mage har värsta tillväxtfasen just nu, kan nästan se hur den växer! Idag vägde 1:an 212g och 2:an 242 g.
Trist att få din tid flyttad.. man går ju o längtar! Jag tog tjänstledigt hela dagen och ska göra samma sak på nästa Ulf. därefter har jag semesterdagar att ta av!
vilka fina magar ni fått :)
Jaså får man foto och allt på VUL?! Vad kul!! Jag trodde inte det kunde hända så mkt på en och en halv vecka, i lördags såg de bara ut som en klump.
Jag har varit lika stirrig som du fru Lindell men känner mig lugnare nu efter vulet. Avundas inte ditt illamående! Jag har knappt några symtom alls!
Är det någon som vet var man ska läsa om embryots utveckling. Tex imorgon är jag i vecka 7+0, på torsdag 7+1 osv. då säger man ju att jag är i vecka 8. Ska man då läsa under vecka sju eller vecka 8??? Här på fl verkar det som om man ska läsa under vecka 8 men tittar man på andra sidor så blir jag osäker....
Du ska läsa på vecka 8 this is it! Eller i alla fall är det så jag uppfattat det...
Idag fick jag en tid för inskrivning hos barnmorskan, jag ska dit samma dag som första VUL dvs nästa onsdag.
Jag förstår dig FruLindell! Man blir lite "konstig" när man blir gravid. Tänker annorlunda och är inte alltid så rationell. Ofta vanligt att man tappar ord och så också, så är det för mig i alla fall.
Vad spännande med inskrivning! Då tillsammans med vul:et så brukar det ju bli lite verkligare.
Nej vi vet inte könet på vår bebis men vi el. jag tror så starkt på att det blir en tjej så det är ofta jag kallar den för hon. Det är svårt att göra något annat när man har en så stak känsla.
Izzies matte, ok det är därför ni gör så många vul då. Ja det är nog viktigt att de kollar noga när det är två därinne.
Det där med tillväxtfas känner jag till. Min lilla är ca 30 cm lång nu och väger ca 600 g. Men om bara tre veckor ska hon väga nästan dubbelt så mycket men bara vara ca 5 cm längre. Så de växer ordentligt nu vill jag lova!
Allt gick bra hos barnmoskan även om det var lite surt att mannen inte kunde följa med. Hjärtat pickade på med 155 slag/min och det var härligt att lyssna på! Magen var också precis så stor som den skulle vara, 24 cm från bäcken till navel, och nu ska den växa med 1 cm per vecka om den följer kurvan som den ska.
Däremot hade jag inte gått upp mer än 2 kg och det tyckte hon var lite lite. Hellst ville hon ju se att jag gick upp i alla fall 7 kg under hela graviditeten. Men det är ju så olika som hon sa, och bara jag äter och så som jag ska så ska det inte vara någon fara.
Sen hade tyvärr inte mitt blodvärde stigit något utan det hade blivit lägre, 104 låg det på nu. Så jag får äta ännu fler tabletter och försöka kämpa på ännu mer med att få i mig järn via maten. Så vi får hoppas att det gör någon nytta annars vet jag inte vad jag gör. Ska kolla värdet om tre veckor igen i alla fall då jag också ska göra glykosbelastningen.
Ja det stämmer thisisit, du ska läsa för v.8.
hej tjejer!
vad roligt att se hur era magar växer, och tvillingar med. nu till min fråga till er alla gravida i tråden.
fler än jag som tappat sex lusten? min sambo är sjukt sur över att han inte får mysa med mig. ger vi gravida ut någon slags freon " kan inte stava" för gubben har varit het på gröten hela denna veckan som varit.
Jag hade varken lust eller vågade ha sex förrän i v 11 tror jag. sen dröjde det till v15 gången därpå.. Min man ville inte heller till en början så det var lugnt o skönt! En del män vill mer andra mindre när kvinnan är gravid, inte mkt att göra. Bi får prata med varandra och komma fram till något som funkar för er båda. Jag tyckte att jag blev mer avslappnad o sugen i andra semestern. Låt det ta tid!