• Pion82

IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012

Hej!

Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.  

• Svar på tråden IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012
  • Pion82

Grattis Lövfallet!! Härlig med en mage att se fram emot!

Nej vad synd Kristall att du behöver lämna oss Rynkar på näsan. Kommer sakna dig mycket..

Izzies matte, vad skönt att allt är bra med dig och att du kan känna dig lite lugnare nu efter RUL. Ja du har rätt i att barnen kommer när de kommer. Jag själv är helt övertygad om att mitt kommer på min födelsedag som är någon vecka innan.

Lider med dig FruLindell. Men tyvärr är det där en period som de flesta av oss måste gå igenom (och självklart gör vi ju det så gärna Flört). Själv var jag väldigt förskonad då jag aldrig kräktes men det är jobbig nog att gå och må konstant illa i några veckor. Hoppas det inte blir värre för dig heller.      

Själv njuter jag i fulla drag av min mage och min bebis! Har nu fått en sån där perfekt liten fin rund mage som inte är ivägen än. Bebis sparkar för fullt och varje kväll har vi lite kvalitetstid tillsammans då jag pratar och "hon" sparkar tillbaka.
    Fy tusan vad alla år av längtan och läkarbesök är värt det här! Tänk ändå tjejer vad lyckligt lottade vi är!!     

• FruLindell

Åh vad mysigt med en liten mage, Längtar efter en liten!

Din mage borde nästan vara stor redan Izzies matte, med tanke på att det är två därinne? :)

När började magen synas på er, och när började kläder bli trånga och så? Jag har uniform på jobbet och kommer inte att kunna dölja en mage så himla länge som man kanske annars kan med ngn större tunika eller så... Jag får försöka skylla på att jag ätit för mkt onyttigheter :)

• hillebille

hejsan tjejer!

jag hoppar gärna in här ler.. har gått på rmc i malmö och fick svar på blodprovet att jag är gravid. är nog låghormanare för det tog tid innan stickorna testade possitivt.ler

• finski

Va många det börjar bli här inne nu Glad Grattis till er nyanlända!
    Ska beställa vagn imorgon, var egentligen inte meningen nu men var i Trelleborg på en visit. Jag o syrran gick förbi en bebisaffär och gick så klart in fastän vi egentligen inte hade tid. Iallafall så fanns det en Brio Sing som var nedsatt en tusenlapp kostade nu 5000 med alla tredelarna. Årsmodell 2012. Nu gällde bara erbjudandet tills imorgon. Vi har tittat på en Tako Laret och hade nästan bestämt oss för den, men nu känner jag att jag hellre köper en Brio. Så Brio it is.

• hillebille
    Izzies matte skrev 2012-03-02 09:58:04 följande:
    Grattis & välkommen Hillebille! När är det dags för vul?
    fick brevet idag den 28 mars bär det av till rmc malmö ler..
  • this is it

Vill berätta att i fredags kväll fick jag rosaflytning när jag torkade mig och blev klart mega orolig. Ringde till gynakuten de sa att jag skulle avvakta, det kom inget mer på kvällen men på morgonen kom det mkt mer, dock bara rosa, ringde igen och berättade att jag även hade ensidig molvärk. Jag skulle avvakta underförmiddagen om det kom mer eller om det gjorde mer ont så skulle jag ringa igen. Det hände igen och vi fick komma in.
    Lyckligt vis så var det inget mer än sköra slemhinnor...fick se det lillahjärtat hoppa där inne..jätteskönt!! Känns dock inte som om den 14/3 är lika spännande längre men vad gör de! :)

• Pion82

Välkommen till tråden hillebille! Jätte grattis! Nu väntar en spännande tid framöver.

Vad skönt thisisit att allt såg bra ut. Ja det är ju klart man blir rädd när det kommer "blod". Själv har jag lyckligtvis inte behövt orora mig för sånt då jag inte haft några färgade flytningar under graviditeten. Men jag skulle självklart också blivit jätte rädd om jag hade fått det, speciellt när det är så tidigt i graviditeten.
    Jo du kan se fram emot VUL:et den 14. Då får man inte bara se det lilla hjärtat utan också en bild av en faktisk bebis. Och så får ni ju med er bilden hem också.

Nu är det dags för en ny bild för mig, jag lägger in den senaste bilden också så man kan se ev. skillnad. 

V.19+4

V.23+4

• Izzies matte

Oj, längtan efter liten! Vad den fina magen växt!! Ska lägga in bilder på min när jag orkar sätta mig vid datorn!

• Izzies matte

12+4

19+4

2 veckor i Thailand gör lite färgskillnad! Magen växer som f*n nu! Älskar ungar!! På Tisdag ska vi titta på miraklena igen! <3
Svar på tråden IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012