IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012
Hej!
Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.
Hej!
Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.
Välkommen och framförallt GRATTIS! Jag hade nåt på 220 men så var det ju två! Jag var så galet orolig o är ganska orolig fortfarande.. men på tisdag har vi rul så då lugnar jag förhoppningsvis ner mig! Jag hade lite bruna flytningar innan vul en dag men annars har det varit lugnt! Symptom... tja.. kolla min blogg vet jag!
Tack för grattisen och tack för svar :)
Finns det ngn slags garanti på att om blodprovet är bra nu så lär de inte bli mf inom den snaraste tiden??? Eller de kan bara ske så plötsligt?!?
Kristal-vad sa de till dig när ditt var lite lägre? Fick du testa om igen?
Izzies Matte-anade dom att det var tvillingar redan då? Eller dom sa bara att de va normalt?
Berättade för mamma och syskon idag de blev så glada och nu kan hon inte sluta snacka om att bli mormor så kul... Men samtidigt så oroande tänker bara på om de inte håller hela vägen nu då blir det inte bara jag och mannen som blir besvikna... :s
Har en annan fråga också, när slutade ni med crinone?
Aha, man blir ju helt rädd att man ska börja blöda om man slutar :s
Izzies matte har för mig att jag läst att du fått småblödningar i vilken vecka var du i då? Vad är adressen till din blogg ;)
Oj så trög jag är! Måste läst mellan raderna..nu när jag läste igen såg jag att de va innan vul! Hihi
Jag bloggar här på FL så det är bara att gå in på min sida o klicka på bloggen! Nä, de anade inte twinsen förrän vul men jag tyckte det var ett väldigt högt Hcg själv men det beror nog egentligen på hur längesen det är sen ägget fäste. Klart man är orolig men det finns inget vi kan göra i nuläget förutom att följa livsmedelsverket.. det som sker det sker... men fan vad svårt det är att acceptera!
Jag hade ett Hcg värde på 127. Redan en vecka innan jag fick provsvaret var jag jättetrött och det har hållit i sig. Det är nästan helt kört med att titta på TV på kvällen för jag somnar bara. Skönt när det är helg så man kan sova lite mitt på dagen också!
Jaha jag trodde mitt var högt för att va så tidigt men det verkar de ju inte vara hm...
Vi hade planerat att åka till thailand nu i vår för att vila upp oss från allt tråkigt som hänt, har dock inte bokat ngt än. Trodde ju verkligen inte det skulle lyckas men nu när det har det så blir jag helt nojjig för att resa, man vill ju inte riskera något. Har bla hört om en tjej som fick blodförtunnande för att klara flygresan, sen tänker jag på alla bakterier det kan finnas där nere, tänk om man blir matförgiftad :s tänker att de kanske inte har den bästa sjukvården heller! Tänk om man är en spn som blir jätte iööamående under graviditeten, då kanske man sitter o spyr hela flygresan, mindre mysigt!!!Samtidigt vill jag ju ändå åka, behöver fortfarande vila upp mig och smälta allt som hänt och sen vill jag ju passa på innan man har en bebbe :) har desdutom presentkort på resia som går ut snart!
Hur resonerade du Izzies matte?? Vad sa läkaren om saken? Ngn annan som rest utomlands under graviditeten?
Klart du är välkommen thisisit! Och du oktober är en höst månad .
Jag hade också ett högt hcg värde när jag testade (200), men tror att det beror på att jag ruvade två/tre dagar längre än ni andra.
Jag var inte jätte orolig för varken missfall el. blödningar. Hade ju bestämmt mig ganska tidigt för att jag skulle njuta så mycket jag bara kunde oavsett vad som händer sen.
Det finns aldrig någon garanti för att ett missfall inte ska ske. Det fick jag klart och tydligt reda på när jag gjorde första vul:et, även om det såg perfekt ut så kan aldrig någon läkare ge en garanti. (Precis som du aldrig kan garnatera att du själv ska leva tills imorgon.) Så det är bara att försöka njuta av tiden och hoppas på det bästa.
Mina tidiga symptom var: jätte känslig för lukter!, molvärk, värk i brösten och svullen buk.
Jag ska inte ut och resa innan födseln men jag hade inte varit speciellt rädd för det. Jag tycker du ska vara försiktig men inte orolig och absolut passa på att resa nu!