• this is it

IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012

Hej får jag hoppa in här?

Fick nyss reda på mitt blodprovssvar från RMC och det låg på 118 Jipppiieee!!! jag är gravid!!! Vad fick ni för värde när ni testade er?

NU heter ju denna tråd BF sommar/höst, min bf blir ju nästan i vinter..23 okt enligt FLs uträknare! Men hoppas det går bra ändå ;)

Hur kände ni er i början av grav? Var ni oroliga för mf? Hade ni blödningar? Symtom? Har dessvärre inte hunnit läsa igenom hela tråden ännu! Är i v. 5 nu 4+1 enligt FL kan det stämma om ÄP var 1/2.

Tacksam för svar!!! :)

• this is it

Tack för grattisen och tack för svar :)

Finns det ngn slags garanti på att om blodprovet är bra nu så lär de inte bli mf inom den snaraste tiden??? Eller de kan bara ske så plötsligt?!?

Kristal-vad sa de till dig när ditt var lite lägre? Fick du testa om igen?

Izzies Matte-anade dom att det var tvillingar redan då? Eller dom sa bara att de va normalt?

Berättade för mamma och syskon idag de blev så glada och nu kan hon inte sluta snacka om att bli mormor så kul... Men samtidigt så oroande tänker bara på om de inte håller hela vägen nu då blir det inte bara jag och mannen som blir besvikna... :s

Har en annan fråga också, när slutade ni med crinone?

• this is it

Aha, man blir ju helt rädd att man ska börja blöda om man slutar :s

Izzies matte har för mig att jag läst att du fått småblödningar i vilken vecka var du i då? Vad är adressen till din blogg ;)

• this is it

Oj så trög jag är! Måste läst mellan raderna..nu när jag läste igen såg jag att de va innan vul! Hihi

• this is it

Jaha jag trodde mitt var högt för att va så tidigt men det verkar de ju inte vara hm...

Vi hade planerat att åka till thailand nu i vår för att vila upp oss från allt tråkigt som hänt, har dock inte bokat ngt än. Trodde ju verkligen inte det skulle lyckas men nu när det har det så blir jag helt nojjig för att resa, man vill ju inte riskera något. Har bla hört om en tjej som fick blodförtunnande för att klara flygresan, sen tänker jag på alla bakterier det kan finnas där nere, tänk om man blir matförgiftad :s tänker att de kanske inte har den bästa sjukvården heller! Tänk om man är en spn som blir jätte iööamående under graviditeten, då kanske man sitter o spyr hela flygresan, mindre mysigt!!!Samtidigt vill jag ju ändå åka, behöver fortfarande vila upp mig och smälta allt som hänt och sen vill jag ju passa på innan man har en bebbe :) har desdutom presentkort på resia som går ut snart!

Hur resonerade du Izzies matte?? Vad sa läkaren om saken? Ngn annan som rest utomlands under graviditeten?

• this is it

Grattis fru lind! Då ska vi göra vul samma dag :) vilken tid ska du dit? Vad konstigt att du fick göra vul så tidigt jag ligger ju en vecka före dig och de sa till mig att det var i det tidigaste laget vu fick göra för att vi kanske behövde komma dit veckan efter igen!

Vad fick du för värde på ditt blodprov?

• this is it

Så du tog provet dag 13, en dag tidigare? De va ju inte alls lågt mitt var på 118 dag 12! Jag ska va där 8.55 vi kanske går förbi varann i korridoren ;) vilken läkare har du? När blir din BF med familjelivs uträknare?? Mitt blir den 23 okt :) tre dar innan min ehen födelsedag!

Minns jag fel eller blev du inte gravid vid ett tidigare försök också?

• this is it

Fru lindell- jag ska tydligen också till margaretha! Hur känns det nu? Jag är glad för var dag jag klarar mig utan blödning, springer på toa en gång i kvarten för att kolla så där inte e nåt haha. Annars har jag i princip inga symtom, ytterst lite molvärk o pytte ömma bröst.. Tycker de e lite konstigt, borde man inte känna mer ni som vet? Sist jag tog cb digital stod det gravid 1-2 och det var rd 11, tog ett nytt i morse eftersom jag var orolig att det avstannat men det stod gravid 3+ så ngt måste där ju hänt!

Berättade för min pappa igår på hans 50 års dag att han ska bli morfar, han grät av lycka!!

Jag/vi är så lyckligt lottade att det fungerade tillslut!

• this is it

Vill berätta att i fredags kväll fick jag rosaflytning när jag torkade mig och blev klart mega orolig. Ringde till gynakuten de sa att jag skulle avvakta, det kom inget mer på kvällen men på morgonen kom det mkt mer, dock bara rosa, ringde igen och berättade att jag även hade ensidig molvärk. Jag skulle avvakta underförmiddagen om det kom mer eller om det gjorde mer ont så skulle jag ringa igen. Det hände igen och vi fick komma in.
    Lyckligt vis så var det inget mer än sköra slemhinnor...fick se det lillahjärtat hoppa där inne..jätteskönt!! Känns dock inte som om den 14/3 är lika spännande längre men vad gör de! :)

• this is it

vilka fina magar ni fått :)

Jaså får man foto och allt på VUL?! Vad kul!! Jag trodde inte det kunde hända så mkt på en och en halv vecka, i lördags såg de bara ut som en klump.

Jag har varit lika stirrig som du fru Lindell men känner mig lugnare nu efter vulet. Avundas inte ditt illamående! Jag har knappt några symtom alls!

Är det någon som vet var man ska läsa om embryots utveckling. Tex imorgon är jag i vecka 7+0, på torsdag 7+1 osv. då säger man ju att jag är i vecka 8. Ska man då läsa under vecka sju eller vecka 8??? Här på fl verkar det som om man ska läsa under vecka 8 men tittar man på andra sidor så blir jag osäker....

• this is it

Vad skönt att det lättade! Jag var nästan förberedd på att det skulle va bra så tur att det var det också! :) enligt vulet är jag i vecka 8+2, jag som räknat att jag va i 8+0 idag! och beräknad födsel är den 22 okt som också är min och sambons 5 års jubileum..lustigt! Besök på mvc imorgon!

• this is it

Hejsan! Längtar efter en liten- att bli igångsatt är det ingen som sagt till mig, ska fråga nästa gång, bm har bara sagt att det räknas som en vanlig grav, vad innebär det att det är en riskgraviditet då?

Izzis matte- vad innebär det att den är kortad? Att de är på väg? Vilken vecka brukar tvillingar vanligast födas?

Fru lindell- de gjorde du rätt i att boka in ul. Jag fick helt oväntat göra ul på min inskrivning i veckan. Helt otroligt att se hur den lilla utvecklats sen v8. Det såg ju ut som en riktig bebis som var jätte aktiv :) Enligt ul är jag idag i vecka 11+5!

Glad påsk på er!

Svar på tråden IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012