IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012
Hej!
Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.
Hej!
Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.
Åh, redan vecka 34! Här går det bara bra, jag är i vecka 16 och väntar på RUL den 29 maj. Jag mår äntligen bättre efter utdraget och intensivt illamående, så skönt att kunna fungera som vanligt!
Vad skönt att gå upp så lite, jag har gått upp 4 kg jag med men jag är ju bara i början än - vem vet hur detta kommer att sluta :)
Hej! Jag ligger fortfarande inne, idag är det 5 veckor sedan jag blev inlagd. Tappen är stabil runt 25mm och igår var vi på tillväxtultraljud. Flickorna väger nu 1044g och 1064g! Dock ligger de under tillväxtkurvan med -28%och -29%. Men läkarna verkar lugna över detta då flödena är bra och det är pigga barn som sparkar runt för fullt! Jag gick in i v.30 i Måndags! Så nu har jag mindre än 4 veckor kvar på sjukhuset innan jag får åka hem o vänta in förlossningen! Tycker också att tiden gått fort men nu längtar jag ut till våren!
Vilken tur att allt ser bra ut för dig, men synd att behöva vara inlagd så länge! Förstår att du längtar efter era flickor nu :)
Hej tjejer!Vad kul att hitta er alla här i denna tråden..Jag var med lite i förra tråden"vi som gjort ivf på rmc hösten/vinter 2011" och jag kommer ihåg dem flesta av er.Ett jättegrattis till er alla.Så kul att allt gått bra för er.Själv är jag i vecka 24 nu och är lyckligare än någonsin över att vi lyckats bli gravida.Längtar så efter vårt lilla mirakel
Å vad skönt att höra att det går bra för er alla!
Trist att vara inlagd som sagt Izzies matte, förstår om du längtar ut till våren. Men vad gör vi inte för våra små.
Vist är det som babylängtan01 säger, att vi alla är såå lyckliga över att bara vara gravida. Tror också att det är därför vi inte klagar så mycket över våra tillstånd även om det är jobbigt ibland.
När jag var hos barnmorskan förra veckan så frågade hon mig om jag kunde sammanfatta hur jag hade upplevt hela graviditeten. Jag svarade snabbt och rakt "jätte bra!" För det är verkligen så jag känner det. Har aldrig kunnat föreställa mig en bättre graviditet och njuter varje sekund av den. Trots att jag även längtar efter att få träffa "liten" snart.
Var på studiebesök på förlossningen igår och fick lite blandade känslor. Känns lite jobbigt att behöva åka in på sjukhus med allt vad det innebär. Är också svårt att veta vad man kan tänka sig för smärtlindring och så. Tror att det är svårt att föreställa sig smärtan så här innan också.
Men samtidigt tror/hoppas jag att det är samma där med att vi är lite mer "tåliga" än andra. Jag vet ju t ex redan att jag klarar rätt mycket smärta och jag vet vad jag har fått gå igenom för att vara i den här situationen. Har man bara målet i sikte så tror jag att det blir lättare att ta sig igenom allt.
hej på er alla tjejer!
hur går det för er själv har jag gått in i vecka 17 men känner inte så mycket mer än ligamenten i magen drar. och typiskt nog har jag börjat få illamående på morgonen skumt va. nu som de inte borde finnas där. nå ja hade suttit skönt att få känna något röra sig därinne så man vet att pluttisen lever. ska på ultraljud den 7 juni känns långt borta. men men magen har blivit något större,och äter som en häst ibland,redan gått upp 4 kg är ju inte så mycke men man ser var det lägger sig..suck. så bebisen får växa till sig så bilringen inte syns..
nä ska väl ut och njuta av det fina vädret vi fått.
Hej på er allihop!
Snart är det dags för mig att lämna denna tråden eftersom mitt bf börjar närma sig. Är beräknad till 28/6 och blir också igångsatt den dan om bebis inte har velat komma ut innan dess.
Nu är det mesta färdigt och vi känner oss redo för förlossning. BB-väskan står packad i hallen och jag har precis slutat jobba. Bebis är också färdig och ligger låångt ner nu. Kan känna hur det trycker på när jag tar lite längre promenader. Annars så är allt bra och jag kan sammanfatta min graviditet som underbar. Har faktiskt inget alls att klaga på.
Så om vi inte hörs innan så ha det såå bra allihop och njut av era graviditer och era bebisar! Här kommer en sista bild på magen också innan den blir normal igen .
Kram på er!
Lycka tll Längtar efter en liten!!! Hoppas att allt går bra, skönt att höra att du njutit av din graviditet - så ska det vara!
I Måndags kom våra vackra flickor till världen via ett planerat snitt. Ella vägde 1982g och var 46,5 cm medan Nea var 44 cm och vägde 1712g. De andas båda utan hjälp och sondmatas var tredje timme . LYCKA!
Grattis grattis grattis! Vad underbart att höra att allt står bra till med både dem och er! Ja jag kan tänka mig att det är lycka så det skriker om det. Hoppas som sagt att allt fortsätter gå bra och att ni får komma hem rätt så snart och bara vara en familj.
Själv går jag här och lägntar jag också. Vill att den ska komma ut till oss nu. Har bara varit hemma en vecka själv och börjar redan känna tristess. Tur att mannen tar semester imorgon så vi kan fördriva tiden tillsamans. Tror det går fortare då. Nu är det i alla fall mindre än två veckor kvar!
stort grattis izzis matte
Den 25/6 kom vår lilla tjej till världen!
2825g och 48 cm lång. Förlossningen gick jätte bra men tog lite tid.
Hon kom exakt på uträknad dag enligt oss själva, utifrån räkning av äggplock (ägglossning). Dock räknade datorn på RUL:et ut den 28/6 men vi har alltid trott mer på vår egna uträkning.
Nu är vi världens lyckligaste och har fullt upp med att komma tillrätta som småbarns föräldrar. Det är rätt tufft ibland men såå såå värt det!
Stort grattis Längtan!!! Så un
så underbart!
Grattis!!! Njut nu!