IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012
Hej!
Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.
Hej!
Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.
Tack :)
Ja välkommen finski! Hoppas allt är bra med dig och magen och att du ska ha mycket utbyte med oss här i tråden!
Vilken fin vagn du hade köpt Kristal! Själv har jag funderat på en emmaljunga. Ska åka till babyproffsen i slutet på månaden och titta mer seriöst och då även fråga efter leveranstider och så. Ska blir riktigt kul!
Nu är det dags för nya bilder på min mage, tar var fjärde vecka hade jag tänkt.
V. 15+4
V.19+4
Hej!
Vad roligt att äntligen kunna hoppa över till den här tråden. Har nog inte riktigt fattat att det är på riktigt än. Jag plussade 31/1 så jag ligger lite efter, men bra att höra lite erfarenheter så jag vet vad jag har att vänta.
Min mage i v.16+5 om den nu kommer med på kasst WiFi i Thailand! Börjar inse att det ska bli två mirakel till sommaren! 10 dar till rul!
Äsch gick ju inte! Men det ligger en ny bild i mitt fotoalbum Groddarna!
Ja du är så klart också välkommen konstgjordabebin! Hoppas du ska få ut lika mycket av tråden som vi andra.
Jag mår för tillfället inte så jätte bra Kristal. Var hos barnmorskan förra veckan och hade lite lågt blodvärde, 118. Så jag fick några järntabletter som hete Niferex och blev jätte dålig av dem. Först blev jag lös, sen hård i magen och fick huvudvärk. Sen nu i helgen så blev jag så förstoppad att jag kräktes och fick feber. Så jag ringde barnmorskan nu idag och fick tips om att ta något lite mildare som inte var så mycket järn i t ex Hemofer. Så jag får hoppas att det järnet räcker nu för Hemfer innehöll bara 9mg järn jämfört med Niferex som hade 100mg.
Men jag ska till barnmorskan igen om 3 veckor så då får jag se vad järnvärdet ligger på då. Du har inte haft problem med järnvärdet än eller?
Ååå vad avensjuk jag är på dig Izzies matte som är i Thailand och gottar dig! Hade varit skönt med lite värme nu. Men jag ska inte klaga, börjar faktiskt se en ljusning nu. Även om det är snö och minusgrader ute så värmer solen och man känner att det går på rätt håll.
Snart är våren här och vi börjar närma oss med stormsteg den underbara sommaren då vi får träffa bebisar. Längtar så!!
Hej får jag hoppa in här?
Fick nyss reda på mitt blodprovssvar från RMC och det låg på 118 Jipppiieee!!! jag är gravid!!! Vad fick ni för värde när ni testade er?
NU heter ju denna tråd BF sommar/höst, min bf blir ju nästan i vinter..23 okt enligt FLs uträknare! Men hoppas det går bra ändå ;)
Hur kände ni er i början av grav? Var ni oroliga för mf? Hade ni blödningar? Symtom? Har dessvärre inte hunnit läsa igenom hela tråden ännu! Är i v. 5 nu 4+1 enligt FL kan det stämma om ÄP var 1/2.
Tacksam för svar!!! :)