IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012
Hej tjejer!
Får jag hoppa in här också? Jag tillhör numera samma skara som er: lyckligt gravid!!!
Hej tjejer!
Får jag hoppa in här också? Jag tillhör numera samma skara som er: lyckligt gravid!!!
Har någon av er haft krampliknande "mensvärk" under graviditeten? Jag har vaknat upp flera nätter nu av att jag haft typ kramp i livmodern eller vad det nu kan vara, som håller i sig runt en halv minut och sen försvinner. Är det normalt?
Vi ska förresten göra VUL den 14/3!
Åh, har vi samma dag! Vi ska dit kl.09:40! När fick ni?
De sa att vi skulle göra det någon gång mellan vecka 7 och 8 och den 14 mars är jag i v. 7+2 om man räknar som en vanlig graviditet från senaste mens. Så du borde ju vara i vecka 8 + något då?
Jag hade 145 på blodprovet. Jag blev lite orolig att det var lågt eftersom att jag hade testdag först dag 14 till skillnad från dag 12 som alla andra verkar ha, men hon sa att det var helt normalt så jag får väl lita på det =)
Nej, jag tog provet dag 14, de stod iaf dag 14 på mina papper (jag hade ET 8/2 och TD 21/2).
Jag blev "typ gravid" förra gången, jag hade bara HCG 10 förra gången på testdagen och sen testade jag positivt i nästan fem veckor efter det trots en störtblödning någon dag efter testdagen. Jag fick göra blodprov ytterligare tre gånger och HCG steg först och sen sjönk det helt. De har skrivit in det som missfall, även om jag egentligen aldrig var gravid på så sätt att jag någonsin fick beskedet "Du är gravid" (mer än från gravtesten, då).
Ja, då kanske vi ses =) Vi ska ha Margareta på VUL.
Jag har ganska mycket symptom: ömma bröst, konstant illamående, trött, molvärk och jag börjar till och med känna av värk i höfter, svanskota och ländrygg (vilket jag efter intensivt googlande har listat ut kan vara något slags förstadie till foglossning).
Idag tog jag ytterligare ett digitalt test som visade 2-3 veckor. Fick samma resultat för sex dagar sen och hade nog väntat mig att få se "3+" idag. Nu är jag orolig och jättenervös att ett missfall är på gång. Inget utöver testet tyder på det, men det är svårt att låta bli att oroa sig!
Jag är i vecka 5+0 idag, ska testa med ett nytt digitalt om någon dag och hoppas få se 3+ då! Det ska bli underbart att göra VUL om två veckor, då kanske det blir lättare att slappna av efter det (om allt är som det ska - peppar, peppar)!
Kristal, du kommer att vara saknad. Och grattis till Lövfallet, här också!
Idag tog jag ett nytt digitalt och nu visade det äntligen "Gravid 3+", så nu kan jag slappna av lite mer. Nu längtar jag till VUL den 14:e!
Hur går det för er alla? Hur mår ni? Själv mår jag illa, mer och mer för varje dag.
Åh vad mysigt med en liten mage, Längtar efter en liten!
Din mage borde nästan vara stor redan Izzies matte, med tanke på att det är två därinne? :)
När började magen synas på er, och när började kläder bli trånga och så? Jag har uniform på jobbet och kommer inte att kunna dölja en mage så himla länge som man kanske annars kan med ngn större tunika eller så... Jag får försöka skylla på att jag ätit för mkt onyttigheter :)
Vad skönt att allt var som det skulle ändå Thisisit!!! Och vilken fantastisk lättnad att få se ett tickande hjärta =)
Vilken skillnad det är på era magar från förra korten tills nu Izzies matte och Längtar efter en liten!!! Ni är jättefina!
Jag mår fortfarande illa, i princip hela tiden. Har dock inte behövt spy de sista tre dagarna (ta i trä), hoppas att det håller i sig. Jag är väldigt orolig för missfall och har dessutom funderat på utomkveds nu jag med, jag har ont i höger sida när jag ska lägga mig på kvällen. Jag försöker intala mig att det inte hjälper att jag oroar mig, det gör ju ingen skillnad oavsett om det är något eller inte.