• FruLindell

IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012

Tack, Längtar efter en liten. Jag vet ju egentligen, om jag försöker tänka intellektuellt, att mina symtom är normala (om inte annat så vet jag det nu efter allt googlande). Men känslorna tar liksom överhand och så blir jag irrationell istället. Idag fick jag stanna och spy på vägen till jobbet och kom sen på mig själv med att sitta och googla "Gravid + spyr + vecka 7". Jag menar, vad trodde jag att jag skulle få för svar? Klart det är normalt! Skrattande

Jag hoppas att allt känns lite lugnare efter VUL nästa vecka, om inte annat kanske jag kan börja tro på att det faktiskt finns något där inne som lever och växer!

Vad tråkigt att de ändrade er tid! Förstår att din man vill följa med (och att du vill ha honom med). Ni får trösta er med att ni både kommer att få träffa den lilla krabaten när han/hon (vet du kön?) kommer =)

• FruLindell

Vad bra att det såg bra ut hos barnmorskan Längtar efter en liten!

Hillebillie: Vi har fortfarande inte vågat ha sex, jag har inte vågat mig förbi spärren än (är fortfarande livrädd för missfall). Min man skulle aldrig tjata, men jag märker att han nog gärna skulle köra på som vanligt snart =) Vi har sagt att vi ska göra ett försök efter VUL nu på onsdag, då har vi iaf (förhoppningsvis) fått bekräftat att lilla räkan därinne lever.

• FruLindell

Just det, ni som kommit längre än mig. Hur är det nu, får vi som gjort IVF ytterligare någon koll eller ultraljud eller något efter det första VUL:et, innan RUL så att säga?

Och hur såg det ut för er när ni gjorde VUL nummer ett? Ser man att det är ett foster eller är det bara en klump?

• FruLindell

Vul idag gick bra! Vi fick se ett hjärta som slog och fostret var precis i rätt storlek, det kändes som att all oro (nästan) bara släppte! Sen var vi hos barnmorskan och fick lite information, pratade lite om kost och så fick jag en tid för inskrivning i april. Nu börjar allt kännas verkligt! 

Hur gick det för dig idag This is it? Du hade ju tid före mig på morgonen!

• FruLindell

Nej, det såg mest ut som en liten böna :) Vi var på 7+4 enligt vul och 7+2 enligt våra egna uträkningar, det kanske blir någon dag extra i mätningen på något sätt? Lycka till hos MVC imorgon!

• FruLindell

Oj, här var det tyst! Hur går det för er allihop?

Jag går in i vecka 11 idag och allt snurrar på som innan: illamåendet är kvar, tröttheten är kvar och magen svullnar mer och mer för varje dag. Känns rätt positivt ändå.      

Jag har bokat in ett privat UL den 16:e april, känner att jag aldrig skulle orka vänta ändå tills vecka 18 för RUL annars. Om allt ser bra ut då kommer vi att berätta för släkt och vänner samt för chefen då.

• FruLindell

Jag är trött jag också, somnar runt åtta varje kväll (!) och har lite huvudvärk då och då. Tror att kroppen arbetar för fullt hela tiden och att det är det som gör det.

Har du gjort VUL Hilliebille?     

• FruLindell

Åh, redan vecka 34! Här går det bara bra, jag är i vecka 16 och väntar på RUL den 29 maj. Jag mår äntligen bättre efter utdraget och intensivt illamående, så skönt att kunna fungera som vanligt!

Vad skönt att gå upp så lite, jag har gått upp 4 kg jag med men jag är ju bara i början än - vem vet hur detta kommer att sluta :)

• FruLindell

Vilken tur att allt ser bra ut för dig, men synd att behöva vara inlagd så länge! Förstår att du längtar efter era flickor nu :)

• FruLindell

Lycka tll Längtar efter en liten!!! Hoppas att allt går bra, skönt att höra att du njutit av din graviditet - så ska det vara!

• FruLindell
    Izzies matte skrev 2012-06-13 17:39:08 följande:
    I Måndags kom våra vackra flickor till världen via ett planerat snitt. Ella vägde 1982g och var 46,5 cm medan Nea var 44 cm och vägde 1712g. De andas båda utan hjälp och sondmatas var tredje timme . LYCKA!
    Åh, grattis!!! Två små mirakel =) Hoppas att ni får det lugnt och skönt framöver, och att ni får komma hem snart.
Svar på tråden IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012