• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Enniie

Colan84: nej. Det är en frivillig undersökning som man får gå på. Jag gjorde de aldrig med dom andra barnen dock.

• colan84
    Alicias skrev 2012-01-02 21:21:10 följande:
    Nej, har inskrivning hos bm i slutet av månaden och då får jag en remiss för UL. Men jag kan inte hålla mig så länge så jag bokade ett privat ultraljud också. 
    Ska nog också boka ett i v 12. Det sjuka är, att det är billigare att åka in till gynakuten och göra ul än att boka ett privat.. Jag undrar om detta utnyttjas av folk? Om de skulle sänka priserna på privata ul kanske gynmottagningarna inte skulle ha lika hög belastning?

Kanske är lite dum, men blir irriterad på priserna..
  • Enniie

Katharina och AngelinFear: aa, jag är chokladmonster typ. Men en sak som jag haft med samtliga är ISBITAR! När jag väntade första vart jag supersugen på SAND av allt i världen. Och eftersom de inte e så bra att äta de så vart det isbitar. Det var just knastrandet jag var ute efter. Innan jag kom på de med ettan så käkade jag okokt spagetti.

• N1987
    colan84 skrev 2012-01-02 21:07:03 följande:
    Någon som tänkt göra tidigt ultraljud? Jag har funderat på att göra ett i v.12. Det gjorde jag med sonen.. Kändes skönt och veta att allt stod rätt till.
    Jag har bokat ett den 23 januari. Då borde jag vara i v 6+6! :)
  • Alicias
    colan84 skrev 2012-01-02 21:38:35 följande:
    Ska nog också boka ett i v 12. Det sjuka är, att det är billigare att åka in till gynakuten och göra ul än att boka ett privat.. Jag undrar om detta utnyttjas av folk? Om de skulle sänka priserna på privata ul kanske gynmottagningarna inte skulle ha lika hög belastning?

Kanske är lite dum, men blir irriterad på priserna..
    Ja, jag har också tänkt på det. Men för att få komma till gynakuten måste man väl ha blödningar eller smärta? Har varit där en gång vid missfall och fick vänta och vänta och vänta. 

Men kvinnan jag pratade med angående det privata ultraljudet sa att hon skulle skicka en kallelse, på så vis blir det gratis. Annars skulle det kosta 600 kronor 
  • MissMA

Jag plussa imorse !
    Enligt uträkningarna här på FL så är jag beräknad till den 12 September =D 

• N1987

När bör man boka in första tillfället hos BM..? Har ju inga barn så jag vet ju ingenting... ;)

• N1987
    MissMA skrev 2012-01-02 21:44:51 följande:
    Jag plussa imorse !
    GRATTIS!{#emotions_dlg.flower}
  • anirahtak
    MissMA skrev 2012-01-02 21:44:51 följande:
    Jag plussa imorse !
    Grattis! :)
  • kavajen
    N1987 skrev 2012-01-02 21:46:36 följande:
    När bör man boka in första tillfället hos BM..? Har ju inga barn så jag vet ju ingenting... ;)
    Jag ringde några dagar efter att jag plussat och fick då komma in på hälsosamtal 2 dagar senare, sen har jag inskrivning den 31/1
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012