• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • kavajen
    MissMA skrev 2012-01-02 21:44:51 följande:
    Jag plussa imorse !
    Enligt uträkningarna här på FL så är jag beräknad till den 12 September =D 
    Grattis!
  • N1987
    kavajen skrev 2012-01-02 21:48:09 följande:
    Jag ringde några dagar efter att jag plussat och fick då komma in på hälsosamtal 2 dagar senare, sen har jag inskrivning den 31/1
    Ok! Vilken vecka är du i då?
  • kavajen
    N1987 skrev 2012-01-02 21:51:13 följande:
    Ok! Vilken vecka är du i då?
    Ungefär i v.10! 
  • colan84
    Ja, jag har också tänkt på det. Men för att få komma till gynakuten måste man väl ha blödningar eller smärta? Har varit där en gång vid missfall och fick vänta och vänta och vänta. 

Men kvinnan jag pratade med angående det privata ultraljudet sa att hon skulle skicka en kallelse, på så vis blir det gratis. Annars skulle det kosta 600 kronor 
    Har också varit på gynakuten, ingen trevlig upplevelse.. Eller den första och andra gångerna var det missfall. Tredje gången var det bara en nidblödning och idag har jag världens bästa son =)

Så man har inga trevliga erf. därifrån..

Super bra att du fick en kallelse! Snällt! Det är så kul med ul. Är det ditt första barn?
  • kavajen

Det här väl världens dummaste fråga - men vad är gynakut? Samma som akuten, fast för "gynbesvär" 

Kan säga att något gynakut finns inte i min stad :-/ är finns kvinnokliniken, telefontider 8-14 på vardagar..  

• Alicias
    colan84 skrev 2012-01-02 21:58:08 följande:
    Har också varit på gynakuten, ingen trevlig upplevelse.. Eller den första och andra gångerna var det missfall. Tredje gången var det bara en nidblödning och idag har jag världens bästa son =)

Så man har inga trevliga erf. därifrån..

Super bra att du fick en kallelse! Snällt! Det är så kul med ul. Är det ditt första barn?
    Ja jag blev jätteglad hon var så förstående och trevlig. När jag ringde till "vanliga" barnmorskan för att berätta att jag var gravid så var hon ganska kort på tonen. Kanske stressad. Men när jag frågade om de gör ultraljud vid inskrivningen i slutet på månaden sa hon lite kaxigt att de inte gör sånt där utan det får man göra sen hos någon annan. 

Det är mitt första barn ja därför har jag ingen riktig koll på hur det går till. Åh vad roligt att du har fått en son efter dina missfall. Det här är min tredje gång och jag hoppas hoppas att det här tänker gå vägen! 
  • Alicias
    kavajen skrev 2012-01-02 22:01:05 följande:
    Det här väl världens dummaste fråga - men vad är gynakut? Samma som akuten, fast för "gynbesvär" 

Kan säga att något gynakut finns inte i min stad :-/ är finns kvinnokliniken, telefontider 8-14 på vardagar..  
    Ja precis. Man kan åka dit för mer akuta gynekologiska besvär så som tillexempel att man misstänker att man får missfall. Jag tror att man kan vända sig till kvinnokliniken vid akuta fall om det inte finns någon gynakut. 
  • kavajen
    Alicias skrev 2012-01-02 22:03:27 följande:
    Ja precis. Man kan åka dit för mer akuta gynekologiska besvär så som tillexempel att man misstänker att man får missfall. Jag tror att man kan vända sig till kvinnokliniken vid akuta fall om det inte finns någon gynakut. 
    Okej.. Ja man kan nog vända sig dit - men på dagtid.. Satt nydligen och tänkte på vart jag vänder mig kvällstid eller på helger om det är nått? Akuten?
  • AngelinFear
    Jag plussa imorse !
    Enligt uträkningarna här på FL så är jag beräknad till den 12 September =D 
    Grattis! :)
  • kavajen

Usch, det är nästan pinsamt att fråga det här, men måste ta upp det ändå!

Jag har fått intrycket i andra trådar att folk inte gärna ser mig som "en i gänget" angående graviditeten osv eftersom jag är ung och ensam.. Jag är 19 år (fyller 20 i april) och är inte tillsammans med pappan.  Vi har varit tillsammans, i typ 2 år, men tog slut för ett tag sen. 

Får känslan av att folk inte tror jag är lika glad av graviditeten som dom andra bara för att jag inte lever sambo liv med hus osv. Graviditeten var inte planerad alls - men SÅ välkommen från min sida! Och det är riktigt speciellt för mig, för jag fick mf i v.18 förra året, så detta är väldigt speciellt för mig. Jag är superlycklig, och jag lider inte alls av att vara ensam. Jag har en underbar familj och fantastiska vänner som kommer finnas för mig. Jag har arbete och boende (letar större). Så det kommer inte vara kämpigt ekonomiskt för mig eller så. Visst, kanske inte är världens rikaste tjej, men kommer kunna ge mitt barn det den behöver. Plus MASSVIS med kärlek

Så, kanske är hormonerna som talar? Men jag vill bara försäkra mig om att ingen här typ "ser ner" på mig och inte tycker att jag passar in här? För jag älskar att sitta här och prata med er och så, det är jätte kul Och nej, jag söker INTE bekräftelse, vill bara inte känna att man inte passar in eftersom det varit så i andra trådar :-P 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012