Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Tavegyl luktar jättegott Skrattande
    Har dock alltid varit gravid när vi haft den framme så jag har inte vågat smaka om den är lika god som den luktar.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia

Det var värst vad ni har sovit dåligt i natt flera av er. Är det fullmåne kanske Glad

• Superbia
    JePaLuLi skrev 2012-06-19 12:39:17 följande:
    Vi väntar tredje barnet nu och med de två första så var vi i h skrev på papper som intygade att min sambo var pappan och att vi skulle ha gemensam vårdnad. Vi blev rådda att göra det innan bebisen var född, då det faktiskt hänt att något skett med mamman under förlossningen eller strax efteråt och pappan då inte har någon som helst laglig rätt till sitt barn. Att då behöva slåss med myndigheter i alla sorg och krångla med faderskapstest är nog inte särskilt kul...
    Den här gången såg vi till att vara gifta innan så vi slipper tänka på allt sånt
    Så gjorde vi också första gången. Andra gången vet jag inte varför det drog ut så mycket på tiden, men då gjorde vi det efter att lillebror var född. Den här gången får vi se. Det är mycket nog som ska hinnas med just nu känner jag Glad
  • Superbia
    JETS skrev 2012-06-19 19:07:59 följande:
    En fråga om det här med faderskapstest, när jag väntade mina två äldre så fick man bara ett papper med sig från MVC som skulle bevittnas av två personer. På samma papper skrev även jag på om jag ville ha gemensam vårdnad. Sen skickade man in det.

Hur är det nu? Måste man boka tider för möte och grejer? Verkar mega krångligt. Vad händer om man inte gör det? Blir det fader okänd då eller?
    Här måste man gå till familjerätten och fadern ska intyga att barnet kan ha blivit tillverkat inom en viss tidsperiod och sedan skriver man under på att han är pappan, och om man vill ha gemensam vårdnad passar man på att skriva det också.

Fader okänd ska ju inte vara möjligt längre, men jag vet faktiskt inte vad som händer om man inte går dit och skriver på. Polisen kanske hämtar en.
  • Superbia
    NICU skrev 2012-06-20 14:47:35 följande:
    FijaLija - jag håller tummen för dig! Jag var hos läkaren igår och blev sjukskriven - halvtid till att börja med - för jag vill försöka jobba lite.

Men så imorse när jag jobbat natt gick jag på toan innan jag skulle gå hem och då blödde jag. Så idag har jag tillbringat dagen på förlossningen och ska tillbaka imorgon och nu är jag heltidssjukskriven ett tag framöver.
    Vad berodde blödningen på?
  • Superbia
    TheFamily skrev 2012-06-20 21:04:42 följande:
    NICU: nä pyret får stanna där inne. Hoppas vi kan ses en stund nästa vecka? Jag kan ta med mig lite fika och komma bort? Kram

Ego: går in i vecka 28 imorgon och spenderade 1,5 timme imorse att prova kläder, lipa, byta kläder, lipa, slänga kläder på golvet.....
    Känner mig som en flodhäst! Har nu gått upp 9 kilo och det kanske inte låter så mycket men jag känner mig så tung!
    Känns inte som om jag kan ha nåt på mig...
    Har växt ur mina trosor också (sådana som går upp över magen) och åkte till stan för att köpa fler: inte den storleken jag behövde kvar! F*N!
    Vill bara dra täcket över huvudet och gömma mig idag! Blä!
    9 kg är ju inte speciellt mycket, men ibland sätter det sig väldigt "olyckligt".
    Mina gravidbyxor som jag haft alla andra graviditeter sitter väldigt tight över röven redan, och tidigare har jag kunnat ha dessa nästan till slutet. Det måste ha lagt sig mycket i mittenpartiet för min del Drömmer
  • Superbia
    NICU skrev 2012-06-20 20:47:49 följande:
    Tack alla! Hjärta Än vill jag inte att lilla Pyret ska komma ut, i såna fall hamnar jag som patient på mitt jobb :-/
    Nej, det är lite väl tidigt va. Ett tag till får den allt stanna kvar Glad
  • Superbia
    TheFamily skrev 2012-06-20 23:43:51 följande:
    NeLe: jag vet! Först äter jag duktig mat, sen M Å S T E jag trycka mig en snickers eller nåt annat onyttigt direkt efter. Blir liksom inte mätt!
    Ja ja, vi får väl stötta varandra! Kramis
    När vi fått våra små startar vi en "bantar-grupp" här på FL och stöttar varann Flört
  • Superbia
    Skoogish skrev 2012-06-21 08:05:55 följande:
    Någon annan som har blivit lite mer bitsk? Eller, det är svårt att förklara, men förr undvek jag gärna konflikter, ville gärna att alla skulle ha det bra och så. Men nu skulle jag inte kunna bry mig mindre. Orkar jag inte med folk, så gör jag helt enkelt inte det och struntar i att ens försöka - mitt liv, mina regler, typ. Vet inte om det är bra eller dåligt :P 
    Samma här, fast det beror lite på vem det handlar om och läget (jag har inte totalt släppt spärrarna Flört) Sist jag var gravid var jag lite likadan. Det var nog mest dagispersonalen som åkte på det då. Jag tror att det är hälsosamt, så länge man inte håller på att gorma på folk som inte alls förtjänar det.
  • Superbia
    Granen skrev 2012-06-21 09:46:44 följande:
    Jag är sjukskriven nu. Fram till 28 juli pga hotande förtidsbörd.
    Är det vila och sängliggande som gäller nu, eller hur allvarligt är det?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012