Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

eiramis skrev 2012-06-09 18:58:02 följande:
    Hum, en lite pinsam fråga men, är det någon mer än jag som fått lite svårt att hålla tätt?Skäms
    Ja, och jag har aldrig haft problem med det tidigare så jag skyller faktiskt på komplikationer från förra förlossningen. Fast det är bara om jag nyser och det är inte som att jag kissar ner mig totalt heller direkt, men jag får se till att knipa ihop benen när en nys är på gång Flört
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia

Jag är förresten nere på tvåsiffrigt nu, 98 dagar kvar! Skål

• Superbia
    StarStruck skrev 2012-06-11 09:00:22 följande:
    Jaaaaa! Nu ska en besiktning bokas, är allt ok så får vi flytta! :D
    Vad härligt! När blir det flytt i så fall?
  • Superbia
    StarStruck skrev 2012-06-11 09:34:28 följande:
    Det blir flytt nästa vecka om det inte drar ut på tiden :)
    Här går det undan Glad
  • Superbia
    skyus skrev 2012-06-11 11:20:34 följande:
    Minns inte om jag redan skrivit här? Har iaf tråden bland mina favoriter och kikar in här lite då och då.
    Trots att jag precis gått in i tredje trimestern, så känns det ännu inte helt verkligt. Tror det beror på att det har
    varit så extremt mycket annat att fokusera på nu under våren, och det kommer vara likadant nu i sommar. Såå mycket på jobbet! 
    Hoppas på att få en, två veckor iaf att hinna varva ner på innan bebis kommer i början av september.

Funderar lite på hur det ska bli att vara höggravid på sommaren också. Tycker att det är varmt nog som det är nu när det är 18 grader! Hur ska man klä sig egentligen?
    Det kan vara fruktansvärt att vara gravid på sommaren, haha! Har hamnat där varje gång på ett eller annat sätt hittills och det är inte roligt. Sommaren 2009 måste ha varit den värsta på länge och så var jag höggravid från juli/augusti fram till slutet på oktober då dom äntligen fick komma ut. Och hur man klär sig.. ja, i baddräkt på stranden kanske Glad
  • Superbia
    naggym skrev 2012-06-11 12:26:17 följande:
    Har varit hos farbror doktorn på morgonen.. Har bihåleinflammation och konstant lock i öronen.. Höll på bli galen och har knappt sovit en blund inatt.. Fick kåvepenin plus lite annan medicin utskriven så nu får vi hoppas på att jag börjar må bättre.. Allt är 100 ggr jobbigare när man är gravid dessutom..Lillskrutten verkar då ha varit vaken med mig i princip hela natten ;)

Ha en bra dag alla!
    Hoppas att det börjar hjälpa snart. Hade bihåleinflammation för första gången i mitt liv när jag var gravid sist gång och jag trodde att hela kinden skulle gå sönder, det kändes som att tänderna skulle spricka. Helt sjukt ont! Hade locket i öronen med detta att göra också?
  • Superbia

Jag känner att den mentala energin har återvänt. Har mycket mer tålamod med barnen och jag MÅSTE inte sova på dagen (även om det är väldigt skönt). Det är ju välkommet Glad

• Superbia
    IdaVasterflo skrev 2012-06-11 20:37:41 följande:
    Än så länge så njuter jag av att vänta barn på sommaren! De andra två gångerna har jag ju varit beräknad till mars/april och tiden går sååå långsamt under vintern. Tiden går mycket fortare den här gången tycker jag, och man kan gå runt i linne och trosor om man vill, och slipper alla bökiga vinterkläder (som ändå aldrig passar)
    Ja, det är ju faktiskt en fördel med att vara gravid på sommaren. Man slipper vinterjacka och såna jobbiga saker (inbillar mig att det inte finns sådant till gravida).
  • Superbia
    IdaVasterflo skrev 2012-06-11 20:40:16 följande:
    Fick förresten ett rätt märkligt telefonsamtal igår, så jag kände mig manad att lägga upp ett nytt inlägg livochindra.bloggplatsen.se jag förstår faktiskt inte vad meningen med det samtalet var. Helt onödigt i mitt tycke!
    Det var säkert någon som hade skrivit en lapp och lagt på deras skrivbord om att dom skulle ringa dig, och hon som ringde visste inte ens vad det handlade om, men nu kunde dom bocka av det från sin att göra-lista åtminstone.
  • Superbia
    Edds skrev 2012-06-11 22:22:30 följande:
    Måste fråga ni som känner er relativt pigga på förmiddagen, hyr mkt " tar ni ut er" ?

JAg är oftast alert på fm, som idag har jag varit till bm, arbetsförmedlingen, handlat på Coop ensam, gjort snabb ärenden på stan, kommit hem, haft en hund att rasta, in och ur bilen x antal ggr, städat hela ägg, lagat middag och bjudit till vänner, tvättat några maskiner, och vilat ca en timme under dagen ... Jag är helt förstörd nu så antar att den energin jag hade inte skulle köras slut på...

Känns som att jag skulle behöva 3 dagar sängliggande bara!!

Vill ju inte stressa liten
    Rent fysiskt tar jag väl inte ut mig så mycket. Just nu är det lite runt flytt och packning, men än så länge kan jag ta det i min egen takt. Däremot är det ju ganska psykiskt påfrestande att ta hand om tre barn hela dagarna, men då blir jag trött på ett annat sätt. Stod och sålde på loppis förra helgen och då kände jag mig fysiskt trött efter att ha burit lådor, packat upp och packat ner och stått upp hela dagen nästan. Fast då var ju det något utöver det vanliga så att säga.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012