Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

naggym skrev 2012-05-29 14:09:10 följande:

Någon mer som fått extremt kort stubin? :P jag kan bli så inni hellskotta arg på fem sekunder.. och irriterad känner jag mig mest hela tiden.. stackars min sambo.. fast mellan varven är jag väldigt kärleksfull och kramig mot honom.. men det gäller inte bara honom jag känner mig ofta så jäkla irriterad på typ allt och alla.. speciellt familjen... syster, mamma, pappa.. lustigt de där.. måste vara hormonerna :)

Jo, men det har jag annars också. Tycker att min karl är idiot när han säger vissa saker och då fräser jag till, precis som att han borde veta bättre - men det borde han också Flört
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia

Idag har vi varit och tittat på lägenhet och jag hoppas verkligen att vi får den. En femma jämfört med en trea som vi bor i nu, det börjar behövas några fler rum Glad

• Superbia
    läängtan skrev 2012-05-30 23:11:09 följande:
    Någon med barn sedan innan som vill tipsa om hur mkt kläder man bör köpa och i vilka storlekar?  :) 
    Stl 50 växer ju de flesta ur rätt fort, samt att stl 62 har varit en sån storlek som bara har försvunnit här hemma. Det beror ju också lite på om man har egen tvättmaskin/möjlighet att tvätta ofta, om man får ett barn som spyr eller bajsar ner kläderna ofta osv. Jag kan inte säga någon direkt mängd med kläder man bör ha, men jag köper inte alltför mycket i stl 50-62. För vår del har det inte tagit så lång tid innan de varit uppe i stl 68 och det är en storlek som de har haft ett tag sedan.
  • Superbia

Och hos oss känns det som att det är världens bästa dag just nu. Fick precis veta att lägenheten vi tittade på igår är vår! Det känns helt otroligt skönt, även om det är delade känslor kring att flytta härifrån Glad

• Superbia
    IdaVasterflo skrev 2012-05-31 21:17:26 följande:
    Tack för att ni säger vad ni tycker! :) Det gick jättebra på föräldrautbildningen idag. Vi var åtta gravida (om jag inte räknat fel) med respektive, och jag tycker att vi fick bra kontakt ganska fort. Så klart så var det jag som fick börja att presentera mig så det blev väl lite som att jag satte standarden på allas presentation. Jag sa att jag hade en dotter på fem år, och att jag både hade väldigt bra och väldigt dåliga erfarenheter av att vänta och få barn. Och så berättade jag lite snabbt om vad som hänt då jag väntade tvillingarna. Det blev lite tyst och så som man kan vänta sig, men det gick ganska smidigt då alla fått välja varsin bild (jag valde en med ett större barn som kramar om en bebis) som vi skulle använda oss av i vår presentation och förklara varför man valt just den bilden. Så jag avslutade med att säga att jag valt den för att vi ser fram emot att Irma äntligen ska få ett litet syskon. Och då lättades stämningen lite. Sen var det några som frågade lite då tjejerna fick prata för sig själva ett tag, och det var även med en kurator som jobbar på mödravården så allt gick väldigt smidigt. Jag tror nog att vi kan bli en bra grupp, för det var nästan inte stelt alls!
    Hade jag varit du så hade det nog känts konstigt att inte berätta att du haft två barn till, så jag tycker att du gjorde rätt i att berätta även om det inte är någon solskenshistoria direkt.
  • Superbia

Tack för alla grattis angående lägenheten! Vi har inte skrivit några papper än, men han pratade på att det kan bli inflytt i mitten av juli. Jag som hade hoppats på att få barn medan vi bor kvar här, då vi bara har ca 10 min till förlossningen, men det får gå ändå Glad

• Superbia
    JePaLuLi skrev 2012-06-01 14:14:01 följande:
    Jag har fått full graviditetspenning beviljad. Är så glad!!
    Vad härligt att slippa fundera över det Glad
  • Superbia
    Dag och natt skrev 2012-06-01 22:31:07 följande:
    TUL gick bra idag, pojken växer som han ska! Hjärta
    Har nu åkt till S-vall där mina föräldrar bor. Vi ska köpa nytt kök till dem som min sambo ska hjälpa till med att renovera i sommar. Så helgen är fullspäckad men önskar er en trevlig helg!!
    Ska ni köpa nytt kök till dina föräldrar? Det var generöst Glad
  • Superbia
    eiramis skrev 2012-06-03 16:13:55 följande:
    Lotta är nu funnen och denna historia fick tyvärr inget lyckligt slut.
    Men vad hemskt! Var hittades hon, och vilken stackare var det som gjorde upptäckten? Rynkar på näsan
  • Superbia
    eiramis skrev 2012-06-03 21:14:08 följande:
    Hon hittades vid Dundret av frivilliga som gett sig ut för att söka.
    Ja, det var väl bra att hon hittades, men så sorgligt.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012