IdaVasterflo skrev 2012-05-31 21:17:26 följande:
Tack för att ni säger vad ni tycker! :) Det gick jättebra på föräldrautbildningen idag. Vi var åtta gravida (om jag inte räknat fel) med respektive, och jag tycker att vi fick bra kontakt ganska fort. Så klart så var det jag som fick börja att presentera mig så det blev väl lite som att jag satte standarden på allas presentation. Jag sa att jag hade en dotter på fem år, och att jag både hade väldigt bra och väldigt dåliga erfarenheter av att vänta och få barn. Och så berättade jag lite snabbt om vad som hänt då jag väntade tvillingarna. Det blev lite tyst och så som man kan vänta sig, men det gick ganska smidigt då alla fått välja varsin bild (jag valde en med ett större barn som kramar om en bebis) som vi skulle använda oss av i vår presentation och förklara varför man valt just den bilden. Så jag avslutade med att säga att jag valt den för att vi ser fram emot att Irma äntligen ska få ett litet syskon. Och då lättades stämningen lite.

Sen var det några som frågade lite då tjejerna fick prata för sig själva ett tag, och det var även med en kurator som jobbar på mödravården så allt gick väldigt smidigt. Jag tror nog att vi kan bli en bra grupp, för det var nästan inte stelt alls!

Hade jag varit du så hade det nog känts konstigt att inte berätta att du haft två barn till, så jag tycker att du gjorde rätt i att berätta även om det inte är någon solskenshistoria direkt.