Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Wolf skrev 2012-05-16 10:49:13 följande:
    I dag ska jag iväg till läkaren för att kolla tappen, fortsatt sjukskrivning och uL för att se hur moderkakan ligger (vet att den fortfarande är alldeles vid öppningen tyvärr) men ska bli skoj att få se den lilla med UL igen och antagligen så kollar dom också flödet denna gång.
    LÄNGTAR!

Och i dag går jag in i v.25 herregud vad tiden går långsamt tycker jag..
    Vad tycker ni som har barn sedan tidigare?
    Hade ju varit trevligt om du får en positiv överraskning att den har flyttat sig något uppåt Glad

Jag tyckte att det gick fort i början, men nu de senaste veckorna går det ganska långsamt. Veckorna känns långa och jag vet inte om det bara beror på att jag är gravid. Det har varit några jobbiga veckor med barnen som trotsar och har sig, så det spelar säkert också in. De dagar då min sambo är ledig går dock väldigt fort.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    Lyckan2 skrev 2012-05-16 19:30:58 följande:
    Är det någon mer som drabbats av kramp i vaderna på natten? Jobbigt :( En vän så att det kunde bli bättre om man drack mer vatten men då vaknar man väl och måste gå på toa i stället...
    Är det inte banan man ska äta för att förhindra det?
  • Superbia
    Wolf skrev 2012-05-16 19:35:06 följande:
    Jo så har jag också trottsig barn så man blir tokig emellanåt. Men men...

Nu har jag vart hos läkaren och de hade bättre utrustning än på förlossningen så moderkakan hade flyttat sig lite. Nästan 3 cm från öppningen vilket innebär att jag får en vaginal förlossning (om inget annat tillkommer vill säga) och det känns såå skönt! En stor sten har lättat från mitt hjärta! UNDERBART!

Flödet såg bra och ut och bebisen  verkade ha det bara bra där inne. Så skönt! Tappen var kortare än tidigare men inte så att det är ngt fara och det är bra. Så jag får fortsatt sjukskrivning och hon tyckte att jag skulle vila med tanke på mina SD.
     Så i överlag såg det bra ut! :D
    Flj låg på 140 denna gång :)
    Se där ja, då blev det ju en positiv överraskning ändå Glad
  • Superbia
    Totts skrev 2012-05-17 08:00:25 följande:
    jag blir snart tokig på mina känslosvallningar. Klarar typ ingen stress el. konflikt för tillfället. Nu skulle vi packa ut oss i bilen för vår lilla helgtrip. Jag ber gubben ta lite saker med sig ut och han svarar mig på ett sätt som jag uppfattade lite snäsigt så då bröt jag ihop! Va fasen ska man göra åt dessa hormoner. Tur att man inte är sån i vanlig fall. Då hade han nog lämnat mig.. hehe..
    Haha, jag blir hysterisk så fort jag upplever någon som helst stress. Ska vi gå utanför dörren med alla ungar och allting tar sååååå lång tid (som det oftast gör av någon anledning) får jag frispel och beter mig som om jag vore.. ja, jag vet inte. Det jobbiga är att jag är sån annars också, så jag kan nog inte skylla på magen Flört
  • Superbia
    eiramis skrev 2012-05-17 20:02:41 följande:
    Nu har vi bokat vigselförrättare. Så nu är det bara att hålla tummarna för att det blir fint väder då ceremonin blir väldigt oromantisk om vi inte kan vara ute.
    När ska ni gifta er?
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-05-17 20:51:08 följande:
    www.babyboom.nu/guider/flickaellerpojk.html?d...

Kan tipsa om den här länken igen ;) nu när börjat komma en bit påväg :D
    67 % flicka enligt detta.
    Enligt bikarbonatstestet en pojk (testade både morgon- och dagsurin).
    Enligt kinesiska kalendern en flicka.
    Enligt magkänslan en pojk igen eftersom magen börjar ta samma form som tidigare gånger.

Det ska bli spännande det här Glad
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-05-17 22:20:45 följande:
    Jag tycker det är lite roligt/spännande med sånt här :D
    Skrock är grejer det ;)  
    Ja, man behöver ju inte ta det på allvar Skrattande
  • Superbia
    NeLe skrev 2012-05-17 22:00:39 följande:
    Spådom (bara någon kass sådan på nätet, gratis spådom om kön -www.spadom.se/bebis1.htm-) säger flicka...
    Även denna sa flicka för min del. Som sagt, ska bli spännande att se Skrattande
  • Superbia
    NeLe skrev 2012-05-18 09:25:43 följande:
    Åh tjejer jag måste fråga er...

Är det någon som känner igen sig när det gäller ihållande smärta (likt håll) på underdelen av magen? Typ på sidan vid höften nästan, ja precis som när man får håll fast på sidan under magen som sagt. Jag får det alltid nattetid, vaknar och börjar flåsa riktigt ordentligt. Har hänt tre nätter i rad. Börjar bli orolig, har inte haft så tidigare, så jag lyssnade med AS för att försäkra mig om att det lilla hjärtat fortfarande slår. 
    Jag tänker ju mer sammandragningar när jag läser det. Inte som smärta för min del, men att det liksom suger till en stund och sedan släpper det. Om jag gått eller ansträngt mig för mycket för länge kan jag känna det som "smärta" (fast väldigt lätt sådan) under magen, men det ser jag inte som en sammandragning och har faktiskt ingen aning om vad det beror på.
  • Superbia
    Spegeelbild skrev 2012-05-19 07:12:34 följande:
    Åhh börjat bli extremt kissnödig mitt i natten och 3 SEK senare känns det som man är lika kissnödig igen. Tror bebisen älskar och sparka på blåsa. På kvällarna/nätterna he he längtar efter bebis mer och mer nu :)
    Det är hopplöst det där. Skulle iväg och shoppa lite igår. Det sista jag gjorde innan jag åkte var att gå på toa, direkt jag kom till affärerna behövde jag gå igen och sen direkt jag kom hem. Det känns som att man är så kissnödig att man ska spricka, men sen när man väl får satt sig så är det inte så illa som det kändes Flört
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012