Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

IdaVasterflo skrev 2012-09-02 12:51:38 följande:
    Tycker inte sugklockan ser så farlig ut. Som en liten plastkopp som läkaren sätter fast på bebisens huvud och sedan pumpar upp ett tryck med en handpump så att den fastnar.

Då ser det nog värre ut med tång..
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    VMD skrev 2012-09-02 15:02:05 följande:
    Haha, jag vet inte vad jag egentligen förväntade mig men jag trodde att sugklockan mer påminde om en vaskrensare som man även kan använda i toaletten Drömmer Snacka om att ha fått det om bakfoten.
    Vad är bäst att använda, en sugklocka eller tång? Man får inte bestämma själv vad som ska användas väl? Personligen sätter jag hellre min tillit till barnmorskan än velar fram och tillbaka mellan alternativen Tyst
    Haha, jag ser också något sånt framför mig när jag tänker sugklocka Drömmer
  • Superbia
    marla333 skrev 2012-09-05 00:07:11 följande:
    nyss hemkommen från bb men vår lilla tjej. hon kom på bf, den 2 sep! tog 13 timmar från den första värken tills hon kom ut. spännande att läsa om alla bebisar som kommer nu!
    Grattis till er! {#emotions_dlg.flower}
  • Superbia
    Nelliepop skrev 2012-09-05 12:18:31 följande:
    Igår kl 18,45 kom våran prinsessa till värden... Hon var liten och vägde bara 2945 g och var 47 lång... Allt gick för snabbt så hon mådde inget vidare när hon kom ut. De fick springa ut med henne... Men hämtade sig snabbt...
    Nu är vi hemma och njuter... =)=)=)
    Lycka till ni andra nu...      
    Grattis till er och skönt att det snabbt blev bra. Man hinner allt bli lite orolig när allt inte är som det ska direkt.
  • Superbia

Jag var hos barnmorskan idag och det visade sig att bebisen ligger kvar som den ska efter vändningsförsöket i förra veckan, och den är även fixerad. Det gillar vi! Glad

• Superbia
    idamarja skrev 2012-09-06 13:33:59 följande:

jag har ett barn sen tidigare som också kom med snitt, men då hade ju förlossningen startat, o han kom ju i v 37, men det är ju inte gott att veta...men ja antar att dom grundar sitt beslut på att ja inte alls är öppen ännu bland annat...så det är liksom frid o fröjd ännu...men den saken vet man ju hur fort det kan förändras.

vet du hur länge man får vara på bb när man blivit snittad? Sist ja blev det så var det ju inte normala omständigheter, så ja vet ju inte  
    Vi var på BB i 6 dagar när jag snittats med tvillingarna. Vet inte om det var för att personalen väntade på något, eller om det är rutin att stanna extra länge när man snittats. Vad jag vet så mådde vi alla bra, även om inte amningen hade kommit igång ordentligt.
  • Superbia
    idamarja skrev 2012-09-06 13:59:35 följande:
    oj så länge, men kanske för att det var tvillingar?
    Det berodde nog inte på det. De mådde bra och inget var konstigt, förutom att det tog personalen tre dagar att förstå att de inte fick någon mat och därför skrek som fan hela tiden. Jag påpekade att det förmodligen inte hade runnit till än, men det var bara att försöka igen sa dom. De föddes på torsdagen och på måndag morgon var det äntligen någon som fattade, så de fick ersättning istället och då blev allt bra. Pumpade ur en ganska bra stund och fick bara ihop 20 ml eller vad det kan ha varit. Inte undra på att de var hungriga!

Jag hade inget emot att vara på BB, tyckte det kändes rätt tryggt och bekvämt, men dagen vi skulle åka hem kändes det rätt att lämna Glad
  • Superbia
    IdaVasterflo skrev 2012-09-07 12:38:57 följande:
    Yes! På Söndag sätter de in gel och sedan går de vidare med igångsättning på Måndag (ifall det inte satt igång ordentligt av sig själv eller av gelen innan det) Känns skönt att det äntligen tagits något beslut av något slag!
    Spännande! Glad
  • Superbia

Lovis: Grattis till er! {#emotions_dlg.flower}
    En nyfiken fråga; hur gick tankegångarna innan ni bestämde er för snitt?

• Superbia
    Lovis83 skrev 2012-09-09 09:50:24 följande:
    Först så försökte jag övertala dom att ta honom med sugklocka men han låg fortfarande lite för långt in för att dom skulle göra det. När dom sa kejsarsnitt kände jag bara att jag ville bli av med smärtan i magen och jag ville bara att dom skulle bedöva mig så jag va ganska lättad. Fick hög dos bricanyl först vilket inte hjälpte alls. Blev rullad till operation och där fick jag mer ryggbedövning och efter någon minut släppte allt och jag kände inget. Jag va lugn och personalen va fantastisk. När operationen va igång började jag gråta och kände mig så dålig, det va ju inte så jag hade tänkt mig att det skulle bli. Min sambo tröstade mig och personalen va underbar och förklarade massor och sa att jag hade kämpat så bra. När han väl kom ut och började gråta grät jag ännu mer. Fick se honom snabbt innan han fördes bort med sambon. De kom snabbt tillbaka då han på en gång blev frisk förklarad från topp till tå. Fick ligga och titta på honom upp och ner medan de sydde ihop mig.

Efter det fick jag ligga på en annan avdelning nästan 3 timmar själv där de höll koll på mitt blodtryck, syresättning,bedövningen i kroppen etc. Sedan när ryggbedövningen började släppa lite och jag kunde röra benen rullades jag till BB där sambon varit med vår son. Min barnmorska som va med vid förlossningen kom och pratade med mig vid uppvaket och hon va så bekymrad om hon kunde ha gjort på nåt annat sätt och hon förklarade allt som hon hade sett och varför hon sa att det blev som det blev. Underbara människor på förlossningen. De va ett stort stöd och jag hade inte klarat mig utan dom.

Tack vare att jag öppnat mig och börjat krysta fick bebisen alla påslag som man ska få vid en förlossning och jag också. Nästa gång vi får ett barn kan det gå jätte lätt om jag har tur. Kroppen har gått igenom allt som den skulle förutom att trycka ut bebisen så det känns iaf skönt. Men jag skulle inte tveka att lägga mig för att göra kejsarsnitt igen om det skulle behövas.     
    Skönt att du ändå har en positiv upplevelse såhär i efterhand, även om det inte blev som du hade tänkt dig. Tråkigt att ligga själv dock, när jag blev snittad var vi allihop på förlossningsrummet tills vi kördes till BB.
  • Superbia
    LillStinis skrev 2012-09-10 09:12:33 följande:
    Den 9/9 på BF +5 föddes vår lilla prins. Han blev 52 cm och 4 kg. Allt gick bra. Vi födde med lustgas och epidural. Inga komplikationer eller annat. Rätt sliten och har i stort ammat sedan att kom. Super trött men lycklig. Lycka till alla som väntar och grattis ni som fått.
  • Superbia
    Lemis skrev 2012-09-10 19:27:14 följande:
    Grattis till alla er som fått bebisar här inne och även på fb som jag är mer aktiv i. Idag har jag bf och bebis vill inte alls ut, var på kontroll idag och livmodertappen är utplånad men jag är inte öppen något dvs inte så mogen. Ska tillbaka om en vecka sen får vi ta ställning till o´m jag vill gå en vecka till. de sätter inte igång mig när jag är omogen pga av akutsnitt med förra sonen. Själv klart grät jag en massa hos doktorn, är jui så rädd för snitt igen. Fixar inte det att dem ska greja i mig. BLÄ: men jag vill ju ha ut den lill*. Ni som har gjort snitt i vaket tillstånd hur har det varit? Jag är rädd att få panik!!
    Vad är du rädd för att få panik över?
    Jag tyckte det var skithäftigt att bli snittad, men så är jag lite störd också. Syrgasen var underbar efter att ha haft svårt att andas i typ 7 månader. Det enda jag var rädd för var att bli stucken i ryggen, hatar nålar, men i det tillståndet var jag nästan tacksam. Hade haft så fruktansvärt ont i ryggen under öppningsskedet, så när bedövningen tog var det en enorm lättnad.
  • Superbia
    Tinials skrev 2012-09-11 10:26:08 följande:
    Den 10/9 kl 00.55 föddes våran lilla prinsessa. 3415g och 51cm. Vi mår jätte bra och förlossningen gick super bra, den tog 7 timmar från att vi kom in :) grattis till er andra som har fått era små!:)
  • Superbia
    Ida: Men de vet väl om din historia hoppas jag! Kräv snitt snart om de inte skärper sig!
  • Superbia
    IdaVasterflo skrev 2012-09-17 13:13:45 följande:
    Klockan 8.50 idag plockades min lille Aron ut via kejsarsnitt. Efter en veckas försök till igångsättning så beslutade vi oss i helgen för ett planerat snitt. Allt har gått jättebra och jag känner en sådan otrolig lättnad! Han har hunnit amma två gånger redan och ligger nu och sover på min arm. 4210 gram väger han, en stark liten pojke. Började skrika redan inne i magen vid snittet. Så älskad och så efterlängtad. Jag är så lycklig!!
    Grattis till er! Det var väl på tiden {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012