Lovis83 skrev 2012-09-09 09:50:24 följande:
Först så försökte jag övertala dom att ta honom med sugklocka men han låg fortfarande lite för långt in för att dom skulle göra det. När dom sa kejsarsnitt kände jag bara att jag ville bli av med smärtan i magen och jag ville bara att dom skulle bedöva mig så jag va ganska lättad. Fick hög dos bricanyl först vilket inte hjälpte alls. Blev rullad till operation och där fick jag mer ryggbedövning och efter någon minut släppte allt och jag kände inget. Jag va lugn och personalen va fantastisk. När operationen va igång började jag gråta och kände mig så dålig, det va ju inte så jag hade tänkt mig att det skulle bli. Min sambo tröstade mig och personalen va underbar och förklarade massor och sa att jag hade kämpat så bra. När han väl kom ut och började gråta grät jag ännu mer. Fick se honom snabbt innan han fördes bort med sambon. De kom snabbt tillbaka då han på en gång blev frisk förklarad från topp till tå. Fick ligga och titta på honom upp och ner medan de sydde ihop mig.
Efter det fick jag ligga på en annan avdelning nästan 3 timmar själv där de höll koll på mitt blodtryck, syresättning,bedövningen i kroppen etc. Sedan när ryggbedövningen började släppa lite och jag kunde röra benen rullades jag till BB där sambon varit med vår son. Min barnmorska som va med vid förlossningen kom och pratade med mig vid uppvaket och hon va så bekymrad om hon kunde ha gjort på nåt annat sätt och hon förklarade allt som hon hade sett och varför hon sa att det blev som det blev. Underbara människor på förlossningen. De va ett stort stöd och jag hade inte klarat mig utan dom.
Tack vare att jag öppnat mig och börjat krysta fick bebisen alla påslag som man ska få vid en förlossning och jag också. Nästa gång vi får ett barn kan det gå jätte lätt om jag har tur. Kroppen har gått igenom allt som den skulle förutom att trycka ut bebisen så det känns iaf skönt. Men jag skulle inte tveka att lägga mig för att göra kejsarsnitt igen om det skulle behövas.
Skönt att du ändå har en positiv upplevelse såhär i efterhand, även om det inte blev som du hade tänkt dig. Tråkigt att ligga själv dock, när jag blev snittad var vi allihop på förlossningsrummet tills vi kördes till BB.