Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Love78 skrev 2012-08-27 21:53:00 följande:
    Superbia lycka till på vändningsförsöket!!
    Själv ska jag på vändningsförsök nr 2 på Torsdag
    Ja, just det. Hoppas att det går bättre den här gången Glad
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    Angie99 skrev 2012-08-27 19:37:46 följande:
    Tid för snitt bokat! Som jag drömde och ville så blir det den 7/9. Så om max 11 dagar har vi en bebis, jag är mamma och allt kommer bli helt annorlunda. Inte utan att man känner sig lite snurrig i huvudet...

Superbia: Lycka till med vändningen!
    Så konstigt det måste kännas att ha ett bestämt datum. Men samtidigt är det lite skönt också eller?
  • Superbia

Vändningsförsöket idag lyckades. Det gick lite trögare än förra gången, men efter mycket slit fick hon runt den. Hon själv hade inte trott att det skulle gå, så hon blev nästan förvånad när det var klart. Nu hoppas jag att den ligger kvar så och väljer att komma ut i början på nästa vecka eller något sånt Glad

• Superbia
    Snart fyra barn skrev 2012-08-28 14:41:13 följande:
    Nu börjar jag bli riktigt nervös! Imorgon ska vi va på förlossningen halv nio på morgonen och sättas igång. Ska bli skönt att äntligen få träffa bebisen men vägen dit skrämmer mig. Går runt som en äggsjuk höna här hemma och försöker fördriva tiden så gott det nu går. Håll tummarna för att det inte ska bli allt för långdragen förlossning! Gaaaah!!!
    Förstår att du är lite nervös inför morgondagen, det hade jag också varit. Hoppas att det går bra och inte tar alltför lång tid Glad
  • Superbia
    Lemis skrev 2012-08-28 18:07:27 följande:
    Superbia: härligt att vändningsförsöket gick bra. Min knodd vände och vrider sig nu i slutet. När vi gjorde ctg låg huvudet neråt och när vi bytte rum för att göra ul så hade den snurrat runt och hade huvudet uppåt. Konstigt. Men hon kunde vända den med en putt så huvudet kom ner igen. Jag är i vecka 38+0 idag så jag fattar inte varför den ska stöka nu.
    Jaså, så dom snurrar ändå så lätt av sig själva nu? Jag hoppas ju på att min stannar kvar i rätt läge eftersom det var rätt trögt för läkaren att knuffa runt den.
  • Superbia
    Edds skrev 2012-08-30 15:28:16 följande:
    Sen undrar jag en sak, jag och min mamma har diskuterat . Hon påstår att man inte skall hålla armarna högt upp (typ som när jag hängde tvätt ute/målade väggen eller typ hänger upp gardiner) hon påstår att det kan göra så att navelsträngen åker runt halsen på bebis, att det kan vara farligt?!?!)

Är det någon annan som hört detta eller är det bara en skröna? Hon minns inte var hon hört det ifrån nämligen... NICU har du kanske hört något på fl eller av ngn bm ngn gång?
    En på mitt jobb sa det till mig när jag var gravid sist och jag trodde först att hon skojade, men hon sa det på allvar. Jag valde dock att inte riktigt tro på det hon sa, det kändes som skrock i mina öron Glad
  • Superbia

Känner mig också fet och otymplig och vill mest att det här ska ta slut nu. Det jobbiga är att min sambo inte verkar förstå hur mycket energi det faktiskt tar att vara gravid. Jag mår ju inte dåligt och jag har ju inte ont, så då kan det ju inte vara så farligt.. eller? Enligt honom alltså. Han hade gärna fått testa på en vecka så får vi se vad han säger sen.

• Superbia
    Angie99 skrev 2012-08-31 15:08:45 följande:
    Superbia: Samma här. Tror du han åkte till affären (2 min bort) 5 i 10 igår när jag ville ha nektariner? Nej det var han för trött för. Han, trött???
    Jag fick tjatat till mig en pizza i förra veckan. Satt helt sunkig här hemma och klockan närmade sig stängning, men det tog väl typ 40 min innan han fick arslet från stolen. Inte för att det är hans skyldighet att hämta pizza till mig kanske, men JAG tyckte såklart det Flört
  • Superbia
    pepitaz skrev 2012-08-31 21:56:21 följande:
    Tror att dom flesta här känner sig tunga och gnälliga, tror jag har bölat 4-5 gånger idag och dessutom sover jag som krattan...har hemska mardrömmar om att min dotter dör i hemska olyckor osv...vaknar alltid gråtandes...fattar bara inte varför man måste drömma om så hemska saker...dom känns så verkliga att man blir deppig ju.....suck och gnäll...
    Känner också att jag är grinigare och argare än vanligt, skulle tro att det är någon frustration över att det närmar sig slutet nu som gör det. Och det där med drömmarna ja. Drömde nyligen att en av mina tvillingar knuffade ner sin lillebror i en bassäng full med delfiner(!) och han sjönk som en sten. Jag lyckades visserligen hoppa efter och hämta upp honom, men den där känslan att se honom sjunka var hemsk.
  • Superbia
    Tessi1983 skrev 2012-09-01 09:54:42 följande:

NU är det SEPTEMBER tjejer!!

Jag skriver inte så mycket i tråden men läster desto mer.  Just nu känns det som oj vad tiden har gått fort tycker det inte alls var länge sen man hoppade över hit från BIM tråden och nu är det äntligen vår månad!

Konstigt, läskigt men spännande...

Hur känner ni inför förlossningen? nervösa? jag är lite orolig över denna smärta och beslut ångest över smärtlindring tycker epidralen verkar super otäck, men jag vet inte när man väl e där blir det väl ge mig allt ni kan =)

Vill bara passa på att önska alla lycka till och grattis i massor till er som redan har era små skatter hos er!Hjärta

Just nu känner jag mest att jag vill att det ska dra igång. Känns skönt att jag kommit till det här stadiet då jag inte längre är rädd för att det ska bli på riktigt. På ett sätt kan det vara lite jobbigt att ha andra förlossningar med sig i bagaget, eftersom jag tänker på hur dessa har varit och på något sätt förväntar mig att det ska bli samma. Det kan ju faktiskt vara så att det den här gången börjar på ett helt annat sätt eller känns helt annat osv. Men men, det blir som det blir Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012