Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Flax skrev 2012-08-12 08:26:50 följande:
    Jag har en helt ok grviditet utan några direkta krämpor, mer än att jag gått upp från 56 till 77 (!!!) så jag ska inte gnälla, och jag vill gärna ha min bebis i magen nåra veckor till, men GUD VAD JAG LÄNGTAR till att man kan börja röra på sig igen!!!! Å vad jag ska ut o gå med barnvagnen!!! Känns som att man har sjukt dålig kondis, men ser faktiskt fram emot att jobba tillbaks den. När tror ni att kroppen börjar bli sig själv igen efter en förlossning? Jag menar, när känner man sig redo att gå ut och ta en promenix? Det tar väl ett tag innan kroppen läker, och ibörjan e man väl så fokuserad på bebis, amning och sömn, men hur har det varit för er som har barn sedan innan?
    Jag pratade om det med min barnmorska på efterkontrollen första gången. Då var väl barnen ungefär 3 månader och hon bara tittade på mig som att "Men du behöver inte tänka på träning nu, du har precis fått barn!" när jag frågade hur mycket man vågade ta i. Jag tyckte det kändes som att det hade gått hur lång tid som helst, medan jag i hennes ögon nästan var nyförlöst. Och så beror det ju på hur ens förlossning blev. Slutade den i snitt eller att man fått sy mycket så ska man ju inte lyfta något mer än bebisens vikt de första 2 månaderna, så att träna är ju inte att tänka på i det läget.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    Frokenpilla skrev 2012-08-12 11:23:29 följande:
    Angie: Iskall dryck, eller kaffe brukar fungera här!

Är det någon som vet hur stor risk det är att gå över tiden om man fått första barnet i vecka 38? brukar man följa trenden eller är det helt slumpartad? Orkar verkligen inte gå över tiden, kan knappt röra mig! Blä! 
    På senaste BM-besöket sa hon att det inte är troligt att de kommer tidigare, utan att man snarare går över nästa gång. Tyckte att det lät lite fel och det kändes inte som att det är det jag hört innan. Eller så ville jag inte tro henne då mina tidigare har kommit i vecka 38+.
  • Superbia
    naggym skrev 2012-08-12 18:28:31 följande:
    Tjejer!! Hur gör ni med trimning av skogen där nere? :D det är ju heeelt omöjligt att nå ner för att se... och jag känner inte för att låta sambon sköta det heller.. låter ni skogen växa igen nu på slutet eller har ni några bra knep? ;)
    Jag skiter i allt. Det kan man ta sen om man känner för det Flört
  • Superbia
    drömmenblirsann skrev 2012-08-12 20:29:55 följande:
    Hur har ni gjort med andningsalarm? Är det en nödvändig sak eller en onödig pryl? Det känns som att butikerna försöker sälja så mycket som möjligt åt förstagångsföräldrar, men samtidigt vill man ju sitt barn det bästa. Vill inte vara med om psd...
    Vi köpte det till våra tvillingar, men jag vågade aldrig använda det. Testade en gång, det fellarmade efter ett par minuter och då kände jag att jag inte ville springa upp stup i ett för att kolla vad som var fel. Inget jag kommer skaffa nu. Händer det något hemskt så hade det förmodligen inte gjort någon skillnad om man haft ett larm, så känner jag i alla fall.
  • Superbia
    Frokenpilla skrev 2012-08-12 21:50:21 följande:
    Har införskaffat  en finfin 70-tals mus! ;) Så löste jag den rakningen. 
    Däremot börjar tånaglarna se ut som något på en reptil, överväger att gå till fotvården!
    Skulle också behöva en sväng till fotvården. Skulle verkligen skämmas över att visa upp mina fötter för den stackars människan dock.
  • Superbia
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-12 23:32:45 följande:
    Men PSD orsakas väl mest av att barnen ligger på magen? E det inte så?
    Vår minsta har vi låtit sova på mage sen han var ett par veckor gammal. Han kunde inte sova på rygg, kom inte till ro alls utan var vaken. När han började sova på mage somnade han direkt och sov jättebra. Inget att rekommendera kanske, men de måste ju inte dö bara för att de sover på mage.
  • Superbia
    Choccolat skrev 2012-08-14 09:03:39 följande:

Hej tjejer!
    En fråga vad gäller mössa från bb.. Vilken storlkek på mössa har ni? Hörde med en kompis igår och hon sa att jag skulle leta efter 40 eller mindre.. hittade ingenting som var mindre än 50..? 

Det beror på vilken storlek som står i mössorna. Är det vanliga klädstorlekar är det inte konstigt om det inte fanns mindre än 50, men mössor brukar man ju mäta efter huvudmåttet, alltså stl 36/38 osv.
  • Superbia
    Maglan skrev 2012-08-14 11:34:34 följande:
    Blä! Måste få gnälla av mig!! Idag är en riktig pissdag! Barnen är lediga från dagmamman och tvillingarna vaknade halvsex imorse.. Ni kan ju gissa hur dem låter idag! Orkar inte gå ut med dem heller då jag har ont i ryggen :/

Känner mig så arg och sånt agg mot min exman som ställt till med allt detta!
    Hur ska jag orka sen när bebisen kommer också?

Medans han lever sitt liv, förmodligen snart tillsammans med min fd bästa vän då hon ska flytta ifrån sin sambo... Han kommer vara helt barnfri varannan vecka medans jag alltid kommer ha minst ett barn...

Dessutom verkar han strunta totalt i hur jag mår under graviditeten nu och att jag kanske behöver vila! Förra veckan när han hade barnen flyttade jag så då han jag inte vila något. Dessutom tog jag barnen en dag tidigare för han skulle gå ut... Jag är alldeles för jävla snäll!!

Har sån lust att skicka ett sms till han och säga vilken jävla gris han är... Men vad gör det för nytta....
    Du kan skriva ett långt brev till honom där du skriver precis vad du tänker och känner, men du behöver ju inte posta det om du inte vill. Ibland är det skönt att bara få ur sig det.

Tycker att det är riktigt äckligt vad både han och din "kompis" har gjort mot dig,
  • Superbia
    babyboom2005 skrev 2012-08-14 15:46:00 följande:
    Ska köpa en ny skötväska men kan ej bestämma mig. Vad har ni? Jag funderar mellan en willvin eller Oioi....
    Teutonias rekommenderar jag alltid. Den är rymlig och bra, har passat även till mina tvillingar Glad
  • Superbia
    ThereseS80 skrev 2012-08-14 16:56:32 följande:
    Legat inne sen i lördags gång nummer två. Nu hemma. Med glatt  besked. 37+0 idag. Öppen 3 cm och tappen är mjuk och kort och allt annat va bra... Nu ligger ja i sängen och bara väntar här hemma på att få åka till FL... Händer inget så va ja välkommen in på igång sättning på måndag.. =) Ja får ett augusti barn som ja ville. Är beränad till 3 sept men bebis väger nu nästan 4 kilo så nu väntar dom inte längre. Och helst inte nu när ja hade öppnat mig lite. Läkaren såg chockad ut när hon märkte de. Ja trodde inte de skulle vara så här bra, =)  brukar inte vara de på först föderskor =) tack sa ja och ja så inom 6 dagar är ja mamma =) lovley
    Härlig och konstig känsla på samma gång kan jag tänka mig. Det där att veta vilken dag man ska få barn (eller åtminstone börja få barn ifall nu en igångsättning blir väldigt utdragen) Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012