Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

LeiaBus2010 skrev 2012-08-04 22:43:08 följande:
    Vi har endast rum som man delar på just förlossningen... Det är bara själva förlossnings salen som man ligger själv (Såklart) MEN... däremot finns en helt annan avdelning som ligger i en annan byggnad, "familje rum" eller vad det heter, där hamnar man BARA om man har en komplikationsfri förlossning och OM det finns plats... dom är eftertraktade för man har egen tv, pappan får övernatta osv....

På förlossningen delar man med andra mammor och pappan får endast stanna första natten OM förlossningen sker samma kväll typ.. vi hade tur sist för det var inte så mkt folk så sambon fick en egen säng och vi fick tyvärr inte komma till "ensamvården" eller va sjutton dom nu kallade det, för vi hade lite problem med amningen och hon var undertempererad och fick ligga i värmebädd... så.. denna ggn hoppas vi att allt går bra och att vi får en egen "svit" iaf första dygnet.
    Här har vi vanliga BB och BB-EVA (egenvårdsavdelning), det kanske var det du menade? Där hamnade vi sist gång och där vill de inte ha några "besvärliga" patienter.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia

Nu har jag spammat klart för ikväll. Får passa på när jag har en dator att sitta vid. Har ju precis flyttat och vårt vanliga Internet har inte kommit än. Min sambo kom på att man kunde koppla in mobilen i datorn och surfa på den så det fick bli så. Hatar att det alltid ska strula med Internet när man flyttar!

Hade förresten en lite småjobbig period i natt. Det kändes som att bebisen försökte sträcka ut sig i full längd eller något och det stack och högg något hemskt neråt. Det var inte alls skönt och jag fick för mig att vattnet skulle gå. Får jag bestämma kan den gärna vänta någon månad till. Går in i vecka 35 på måndag.

• Superbia
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-04 22:52:18 följande:
    Superbia 

Man kan svara på flera inlägg i ett och samma meddelande
    Det är bara att klicka på " och svara under (Som man alltid gör) Sen gör du ett mellanslag, letar upp nästa du vill svara på och trycker på " igen  
    Nej nej nej, det är ju inte lika roligt Flört
  • Superbia
    Kladdiskaka skrev 2012-08-05 21:07:35 följande:
    Är inne på min andra natt på sjukhuset, 1a spenderades på special förlossningen och andra nu på special bb. Har efter ct-röntgen visat att Jag har proppar i höger lunga. Imorgon väntas ny röntgen och hoppas det ser bättre ut så jag får åka hem. Bebisen mår bra i alla fall. Surt att ligga här då min dotter fyller 4a idag och bara kunnat besöka mig här..
    Men oj, vad gör de åt det?
  • Superbia
    förstis skrev 2012-08-06 07:22:58 följande:
    Septemberbarnet blev en agustibebis istället. Igår 5/8 blev vi stolta föräldrar till en liten gosse på 2430 g. Jag fick en snabbt uppseglande havandeskapsförgiftning och var dålig både i symtom och i labprover så beslutet om snitt togs på fm och 13:45 kom gossen. Fantastiskt söt gosse som är såååå efterlängtad. Eeftersom han är 5v tidig så har han fått lite hjälp med andningen för att vidga lungorna men den har han sluppit under natten. Nu hoppas jag att vi får ha honom hos oss idag!!!
    Där ser man! Grattis till er {#emotions_dlg.flower}
  • Superbia

Jag efterfrågar fortfarande en födelselista, nu börjar det ju faktiskt komma barn här Glad

• Superbia

39 dagar kvar för min del, och jag plussade en fredag den 13:e  Flört

• Superbia

Det är många av oss som tror och oroar sig för att få sina barn alldeles för tidigt, men jag kan ge mig fan på att vi kommer sitta där när vi närmar oss vecka 40 och sucka över att inga barn är på gång än Flört

• Superbia
    Angie99 skrev 2012-08-08 13:57:28 följande:
    Haha! Det tror jag också!
    Och varför vill man så gärna att den ska komma tidigt? Är väl bättre den får växa färdigt...
    Jag har 37 dagar kvar men har ju drömt att bebis kommer den 7/9 eller med snitt den 28/8 så då är det ju bara 30 eller 20 dagar kvar. HJÄLP!!!
    Ja, jag önskar inte att den ska komma tidigare, men jag får en känsla av att den kanske gör det. Hoppas att känslan säger fel. Får för mig att den kommer komma 28 augusti annars om den inte kommer nu snart, så då får vi ju på samma dag i så fall Flört
  • Superbia
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-08 14:33:46 följande:
    Litet "lyx" problem men frågar ändå. Ni som har möjlighet att vila middag nu, hur kommer ni "igång" igen? Jag försöker vila 1 timma mitt på dagen, och blir sååååå seg, och måste hämta sonen senast 15. Känns som jag skulle behöva en dubbel espresso och 100g socker för att få upp ögonen igen, vill bara ligga kvar i sängen.... Som sagt lyxproblem men ändå..
    Det är hemskt att somna på dan. Skitjobbigt att ta sig upp igen. Vaknade med ett ryck idag av att posten small ner på hallgolvet. Är inte van vid att få posten i dörren, men det hjälpte tydligen för att komma upp Tungan ute
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012