Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Mellie81 skrev 2012-07-16 22:08:26 följande:
    Ja, tack för svaren. Har som sagt inte direkt någon i min närhet som jag kan fråga och av någon anledning är hjärnan alltid tom när man väl är hos BM.
    Någon som har några tips om vad man bör läsa för att förbereda sig? Läser just nu "innan du föder" av Anna wilsby, men den känns lite svårgreppbar.

Vad spännande det är att följa alla andra, vi är ju trots allt så nära i tiden. Konstigt hur olika det verkar vara för alla.
    Jag är också livrädd för bristningar, smörjer in mig med weledas olja fast jag vet att det antagligen inte kommer hjälpa. Men man kan ju alltid hoppas!
    Jag läser ingenting och har inte gjort heller. Är det något jag funderat över googlar jag det, eller kollar med andra här på FL. Det har funkat det med Glad
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    Choccolat skrev 2012-07-16 21:39:09 följande:
    Superbia, jösses kvinna!! Sf på 47!!! Helt otroligt vad kroppen klarar av..

Jag ringde iaf förlossningen angående läckaget och fick komma in. Allt ser bra ut, inget vatten som läcker.. Bara vattniga flytningar (ber om ursäkt för äcklet).. Fröken kunde rubbas men bara knappt så hon är väl så gott som fixerad om några dagar..
    Haha, ja det var lite skillnad när jag väntade lillebror sen. SF-måttet slutade på 33 cm och då insåg jag hur andra har det i vanliga fall, även om jag inte hade upplevt det som att jag var så enorm som jag kanske var första gången Flört

Det var ju bra att det inte var något fostervatten på gång. Här äcklas vi inte av något, vi är vana Tungan ute
  • Superbia
    Angie99 skrev 2012-07-16 23:42:36 följande:
    Nu har jag också varit på FL och kollat. Allt såg bra ut, inget vatten.
    MEN, de snuvade mig på mitt UL på måndag. Tyckte inte att det var nödvändigt eftersom de hade kollat moderkakan nu och det såg bra ut. Jag ville så gärna gå! Det hade så dålig maskin där man såg ju inget och inga bilder fick vi. Och inget svar på kön! Det var ju det vi hade sett fram emot!
    Vad dåligt. Var det sagt att ni skulle få reda på könet på måndag? Det var ju bra att moderkakan såg bra ut, men förstår att det känns tröttsamt att det blev så.
  • Superbia

Här i Trollhättan har vi inte heller något  TUL, utan det är egentligen bara RUL som gäller om det inte är något som de vill kolla upp.

• Superbia
    LeiaBus2010 skrev 2012-07-17 12:04:44 följande:
    Tack Em
    :)
    Molly är redan "upptaget" i våra kretsar
    Mirjam gillar vi inte Tungan ute 
    Och Bonnie är inte heller vår grej riktigt... skitsvårt detta.... 
    Hilja har varit en storfavorit för mig, men jag tror inte att det går hem hos min sambo. Yrsa, Abra och Ela står också på listan, men det kanske är för konstigt? Glad
  • Superbia
    Superbia skrev 2012-07-17 12:19:35 följande:
    Hilja har varit en storfavorit för mig, men jag tror inte att det går hem hos min sambo. Yrsa, Abra och Ela står också på listan, men det kanske är för konstigt? Glad
    Gillar även Gry och Liv Glad
  • Superbia
    NICU skrev 2012-07-17 12:01:13 följande:
    Molly har vi som namn om det blir en tjej! ;)
    Molly hade nog min ena tvilling hetat om det hade blivit en tjej; Morten och Molly tänkte vi Glad
  • Superbia
    LeiaBus2010 skrev 2012-07-17 18:52:09 följande:
    Vecka 31 idag :)

Hur många här inne är det som väntar nr 2? Hur tror ni att första barn reagerar?
    Dottern bara ääälskar bebisar och hon vill gärna hålla klappa och pussa på alla små hon ser... men hur blir det då när hon faktiskt måste leva med en?

Ni som vänttar 3an eller mer, hur gick det för er i spädbarnstiden? Sovrutiner osv. 
    Nu är det visserligen fjärde barnet jag väntar, men förra gången var det ju två lika stora barn på 19 månader som skulle vänja sig vid en bebis. För oss gick det bra då, jag tror inte att de fattade så mycket om vad som hände. Den här gången däremot känns det som att det kan bli en annan reaktion. Nu är de drygt 2,5 år och har väl lite mer koll på sin omgivning kanske. Lillebror som kommer vara ca 15 månader har jag inga större bekymmer kring. Tror inte att han kommer tänka så mycket på att det är något nytt.

Spädbarnstiden gick jättebra förra gången. Ganska snart kom vi in i rutiner att alla barnen sov samtidigt (och gör fortfarande), och det är väldigt skönt med en stund för sig själv. För oss har första tiden med de nya barnen mest handlat om att mata, byta blöja och sedan lägga dom för att sova igen.
  • Superbia
    Em skrev 2012-07-17 19:47:43 följande:
    Superbia: du ger mig hopp om att det blir bra detta!!
    Haha, det var ju bra Skrattande
  • Superbia
    Flax skrev 2012-07-18 12:26:33 följande:
    Vad roligt att höra om alla namnförslag! Vi vet att det e en liten kille i och vi har det lite kämpigt att hitta ett pojknamn. Hade det blivit en tös hade det blivit Klara, men nu e det svårare. Eller: vi har svårt att komma överens. Hade jag fått bestämma hade det blivit Edvin eller Vilgot. Även Axel, Fred o Alfred gillar jag, men det heter våra vänners barn, typiskt nog. Min sambo har snöat in på Nils, men då kommer han ju heta Nisse o det gillar jag inte. Vi får se... Det är långt kvar har jag sagt tidigare, men nu börjar det ju dra ihop sig! :/ V 32 nu.
    Vilgot är fint, det är jag också lite inne på men sambon gillar det inte. Och så hade vi kanske tänkt Algot som andranamn och det blir ju lite tokigt Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012