Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Det här är kanske inget man ska prata om i den här tråden (inte än i alla fall), men ni som jobbar på förlossningen; hur ofta är det som en förlossning slutar riktigt illa, så illa att mamman eller barnet dör?

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    LeiaBus2010 skrev 2012-07-06 08:37:25 följande:
    Hej tjejer! Hinner inte riktigt med att läsa allt och svara här inne just nu... håller på med utredning av Blodpropp just nu.... ska in på röntgen snart.. Fick två sprutir blodförtunnande igår... 

Idag har jag sån jäkla mensvärk så jag nästan är dubbelvikt..... bebis ligger i bäckenet... huvudet snett ner och jag har känt sparkar i nedre sida... så på ngt konstigt vis ligger den allt...  Har inte känt lika mkt rörelser igår och idag som jag gjort innan, min bebbe är annars VILD... och nästan på snudden till "jobbig"... så nu är jag lite orolig.... med mensvärken och detta.. 
    Var det något som kom plötsligt det där med eventuell blodpropp?
  • Superbia
    LeiaBus2010 skrev 2012-07-06 09:03:20 följande:
    mm---
    har haft problem med andningen ett tag och igår fick jag jätteont i bröstet vid inandning... har även åderbrock på benet så det kan vara en orsak att det lossnat och kommit upp i lungorna.... 
    Men usch vad läskigt!
  • Superbia
    JePaLuLi skrev 2012-07-06 09:16:34 följande:
    Nä precis. Man vet ju faktiskt inte...
    Och den som är gratis är ju bara som en livförsäkring, medan den andra täcker även skador och olycksfall de 6 första månaderna. Även medfödda fel...
    Tydligen inte Folksams. Den hade jag när jag väntade mina tvillingar och några medfödda fel fick man inget för där. Min ena tvilling hade Pylorusstenos och det fick vi ingen ersättning för eftersom det var medfött. Om de har ändrat i sin försäkring de senaste åren vet jag inte.
  • Superbia

Jag vet inte vilka det var som höll på att ringa mig, men efter att ha tryckt bort deras samtal i flera veckor utan lyckat resultat ringde dom en dag då det var väldigt olämpligt och jag var på dåligt humör, så jag svarade och skrek åt dom att sluta ringa för helvete, och sen har jag inte hört mer. Jag brukar inte bete mig så, men just den gången orkade jag inte med dom längre Drömmer

• Superbia
    Lemis skrev 2012-07-06 19:31:08 följande:
    Telefonförsäljare är dryga. Fattar inte hur de får tag i mitt hemnr när det ofta mobil jag lämnar ut. Men jag brukar luras och svara med ett annat namn och säga att dem ringt fel.
    Så har jag också gjort. Om det är okänt nummer brukar jag bara svara "hallå" och när dom frågat efter mig har jag sagt att hon inte är hemma.
  • Superbia
    Lis skrev 2012-07-06 21:34:45 följande:
    det har jag också försökt göra men problemet är att ofta så ringer sjukhus/läkare på okänt nummer och då brukar jag också svara... halllå lite surt... då svarar dom "är det ...?" för sjukhus får ju inte lämna ut ngt till ngn annan än rätt person så då är det redan kört
    "Det beror på vem som frågar" kan man säga då Flört
  • Superbia
    NICU skrev 2012-07-07 04:31:15 följande:
    Somnade klockan 01.45.
    Vaknar igen 02.45 och kan inte somna om....
    ....nu är klockan 04.30 och om ett par timmar ska jag åka och jobba. Tjena, vad pigg jagkommer att vara! Gråter
    Usch vad tråkigt det är när det blir så. Hoppas att du kan sova bättre i natt.
  • Superbia
    LillyRose skrev 2012-07-07 05:44:46 följande:
    6 dagen på min SEMESTER! Känner mig mer full av ork nu när jag är hemma och slipper jobba! Har städat, sorterat, byt ungarna rum, bakat, varit på bibblan två gånger , gått på marknad och varit vid sjön flera gånger! Helt plötsligt är inte magen ett bekymmer .

Har ALLT nu..blöjor, ersättning, flaskor, vagn, bilstol osv osv..så bebis kan komma när han vill!

Nån mer som skrivit förlossningsplan? 
    Jag kommer förmodligen att kopiera den förlossningsplan jag hade sist, fast med lite ändringar i historiken och så bara. Har färre och färre önskemål ju fler barn jag föder märker jag, haha.
  • Superbia
    idamarja skrev 2012-07-07 15:16:52 följande:
    Vad ska man skriva i en förlossningsplan? Har ju hört att folk har sådana, men jag hade ingen första gången o ännu har jag inte det den här gången heller. 
    Jag kommer skriva vad jag har med mig i bagaget (ett snitt och en sfinkterruptur), fast det vet dom ju förmodligen redan för det står väl i deras datorer. Annars kan man ju skriva om man har önskemål om smärtlindring, det är inte alltid man är vid sina sinnes fulla bruk när man ligger där. Eller om man vill föda i en speciell ställning eller något sånt. Jag skriver bland annat att jag är tacksam om de inte sätter massa nålar i förebyggande syfte, utan väntar så länge de kan. Den här gången kommer jag skriva att jag vill att de högt och tydligt säger åt mig att sluta krysta om jag ska göra det, för förra gången var jag så inne i vad jag gjorde att jag knappt hörde vad folk sa till mig Drömmer
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012