Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Angie99 skrev 2012-07-01 13:56:57 följande:
    Jag får åka tillbaka och byta helt enkelt.

Usch, det där låter ju inget bra alls. Har du nått ont? Ta det nu lugnt den sista tiden så du inte startar igång något. Det är inget som är viktigare än bebis, så försöker jag tänka när tvätten och disken hopar sig och gräsmattan ser ut som en djungel.
    Canesten ska man ju kunna använda när man är gravid.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    Skoogish skrev 2012-07-01 18:53:46 följande:
    Ta inte det här fel, men jag känner det nästan som att det är nåt fel på mig och min graviditet när jag ser er skriva om era krämpor och sammandragningar och allt sånt där. Jag kan ha lite problem med andningen och jag har min ischias, men annars mår jag fint. Så klart orkar jag inte lika mycket, men det är ju bara förväntat.
    Jag vet, jag vet, man ska inte jämföra olika graviditeter, men jag vet inte ens hur en sammandragning känns, vet inte hur flytningarna ser ut om något är fel och vet inte alls när det som känns i magen är tokigt eller inte..

Det låter så dumt för jag säger ju inte att jag vill ha ont eller att nåt ska vara fel, men.. Är det jag som har tur den här gången och har klarat mig undan detta än så länge, eller är jag bara alldeles för okunnig för att veta vad som händer..?
    Samma här. Det som stör mig mest är att det är tungt att andas emellanåt - och om det är det värsta med graviditeten så tackar jag och tar emot Flört
  • Superbia
    marla333 skrev 2012-07-01 18:54:50 följande:
    Jag tog oxå epidural och lustgas. Blir båda igen. Nån som vet hur bäckenbottenbedövning funkar/ tagit den? Jag har låg smärttröskel och är rädd för smärta... Vill helst ta allt som går!
    Är det samma som man får om man ska sy efter förlossningen? Det tyckte jag var fruktansvärt, värre än allt annat kring hela förlossningen!
  • Superbia
    Skoogish skrev 2012-07-01 22:25:25 följande:
    Åh, skönt att höra att ni också har det "lätt". Så klart känner man att man är gravid, med spänd mage som är i vägen överallt, men som sagt inget som egentligen hindrar en. Har också tänkt tanken att man kanske får lida för det när det kommer till mållinjen - men, det är inget man kan veta förrän man är där, så tänker inte oroa mig :)
    Jag fick inte igen det sist gång i alla fall, så jag får väl hoppas att det blir samma den här gången Glad
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-07-01 22:45:25 följande:
    Åh gumman. Ingen fara så det är inte spinalen i sig. Det är nålar överlag... Jag har jobbigt med stick i fingret till och med, det värsta med allt är att jag har sååå svårt att sitta still. Obehaget tar över min kropp och jag blir stel som en pinne samtidigt som jag börjar skruva på mig och tappar andan... Eller nja, jag tappar inte andan heller utan jag börjar hålla andan och sen kippa efter luft i stället. Lite som att jag är på väg och hyperventilera. Nu vet jag ju att det som komma skall går mycket snabbare än blodprov så jag lär nog fixa det ;) men det är jobbigt helt enkelt. Vet du om man får sitta upp när man tar spinalen? Jag tänker på att jag inte kan kuta rygg eftersom jag är svankig. Kram!!
    Det där är lite lustigt. När jag påpekar för vårdpersonal att jag är rädd för nålar tittar de skeptiskt på mig och frågar nästan om jag skojar. De syftar väl på att jag har piercingar och tatueringar lite här och var, men för mig är det en helt annan sak än att få en nål inkörd i ådrorna liksom. DET är skitäckligt!
  • Superbia

Vecka 30 idag, ännu ett delmål uppnått Skrattande

• Superbia
    LeiaBus2010 skrev 2012-07-03 08:05:53 följande:
    Ja jag håller med er om nålar i armen... dom tror alltid att "det är väl lugnt för dig, du har ju hela kroppen full med tatueringar"... men neeeeej, det är inte samma sak..
    Nu har jag dock vant mig lite mer vid blodprover för jag fick lämna en massa hela 2010 för att jag hade lite problem med levern som dom kollade hela tiden typ varannan månad... men nu e de bra igen
    Dock så gjorde blodprovet man lämna hos bm SJUKT ONT, hade nästan glömt av det, och hon stack så ytligt så jag fick blåmärke... o där satt jag helt lugn o tänkte att "detta är jag ju van vid så det klarar jag fint" haha, LURAD, typ :-P
    Tur att det inte är fler prover på ett tag. 
    Det är ju så olika hur de sticker också. Oftast tycker jag att det går rätt bra, det är ju mest innan som det känns jobbigt, men ibland råkar man ut för någon som verkligen inte kan sticka (eller som inte lyckas bra just den gången) och då känns det inte roligt alls.
  • Superbia
    Edds skrev 2012-07-03 08:19:02 följande:
    Jag fick också kommentar när hon skulle ta blodprov, "Du kan väl inte vara rädd för nålar" så pekade hon på mina tattueringar. Men det är som ni säger inte själva sticket, utan grejen att de ska in i en ådra och tömma mig på bloooood, och det rinner ur mig. Ne usch och fy. Jag blir vit och kallsvettig av det.

Och såklart har jag oturen att jag måste ta extremt mycket sprutor tydligt nu under graviditeten.

Usch, jag är så orolig nu när min bebis ligger i tvärläge och har legat så i flera veckor av formen att bedöma och av UL jag gjorde igår.... så orolig att den inte kommer vilja vända sig, den verkar tycka att det är skönt att ligga tvär :( Är det någon här som haft bebis i tvärläge länge? Enligt min BM är det mycket ovanligt...
    Jag misstänker att min ligger i tvärläge eller säte, det känns så när den sparkar. Sist gång fick vi göra ett vändningsförsök, och det gick bra, men det kan man ju inte förutsätta att det gör varje gång. Är inte jättesugen på att föda i säte faktiskt Obestämd
  • Superbia
    Angie99 skrev 2012-07-03 16:14:24 följande:
    Hur kan ni känna hur barnet ligger?
    Jag känner bara att det sparkar och buffas och det är alltid under naveln. Oftast 10 cm under naveln. Sen kan de vara på vänster eller höger sida. Eller båda samtidigt! Hur ligger liten då? Jag fick för mig att den vände sig flera gånger om dan...
    Om det är mycket aktivitet under naveln är det säkert fötterna som är där. Jag får för mig att det inte är lika mycket rörelse i huvudhöjd, inte med sådan kraft i alla fall.
  • Superbia
    Lis skrev 2012-07-03 20:00:33 följande:
    alltså känner alla att det hickar där inne?
    det gör inte jag
    Inte jag heller, och har inte gjort någon av gångerna innan Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012