Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Maglan skrev 2012-06-16 19:23:11 följande:
    Hej tjejer! Har inte varit inte här i tråden på ett tag. Jag och maken har bestämt oss för att separera.
    Vi är inte längre kära i varandra. Vi är bästa kompisar. Men de rätta känslorna finns inte där längre.

Så kommer bli ensam med bebisen. Eller ja inte ensam. Maken får ju komma så ofta han vill. Men bebisen kommer bo hos mig. Sen kommer vi ha de andra tre varannan vecka...
    Jobbigt läge, kanske ännu värre när man är mitt i en graviditet. Eller var det något som ni kände på er innan du blev gravid också?
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    LillyRose skrev 2012-06-16 15:55:07 följande:
    Äter niferex och jag blir så hård i magen så jag spricker varje gång jag ska göra nummer 2 . Hatar det och jag skiter nu att ta dem varje dag får bli varannan! Hellre då att jag är lite trött än att blöda på toaletten
    Tänkte också rekommendera Duroferon. På mig funkar dom i alla fall Glad Sådär ska du ju inte behöva ha det.
  • Superbia
    idamarja skrev 2012-06-15 22:19:00 följande:
    Jag håller nog med dig, det handlar väl om att man lever ihop med en vuxen människa och ska man nu ha barn tillsammans så lär man ju inse att man inte kan glida runt med nå killgäng. I våran, min o min sambos värld existerar inte sådana här situationer, skulle han börja lalla runt så skulle jag inte backa eller tycka det var okej på nått som helst sätt, leka av sig får man göra innan man skaffar barn, o har man nu inte gjort det så får det vara. Det är inte så himla synd om karlar/pojkspolingar som många här verkar tycka. Men detta är min åsikt och eftersom jag lever med en vuxen människa så har jag ingen erfarenhet av sådana här saker. 
    Det var väl typ något sånt jag ville få fram, men menar inte heller att ni andra (speciellt Angie som det här berörde mest) måste göra eller tycka på samma sätt. Det jag skrev kanske lät drygt mot er, men ibland har jag bara svårt för hur killar kan/får ta sig friheter på vårt välmående. Det kommer nog bli fel hur jag än försöker skriva det så jag låter bli. Det jag menar mest är att ingen av oss ska behöva bli överkörd av våra respektive, är det så så har man valt fel partner att leva med.
  • Superbia
    Angie99 skrev 2012-06-16 20:04:34 följande:
    Jag tog i alla fall inte illa upp, så det behöver du inte oroa dig för. Det är bra med alla åsikter sen väljer man att följa de råd man känner passar bäst.
    Bra, för det var inte menat så, men jag kan tydligen inte säga vad jag menar utan att det låter otrevligt, haha.
  • Superbia
    StarStruck skrev 2012-06-17 00:16:18 följande:
    Fy fan för att packa säger jag bara Skrikandes
    Att flytta när man har 2 månader kvar till BF var en pissigt dålig idé...
    Håller med, men man håller sig ju sysselsatt i alla fall. Jag är mest rädd att vi kommer befinna oss mitt i ett renoveringskaos när vi har en nyfödd. Tydligen prioriterar inte vår nya hyresvärd renovering inomhus vid den här tiden, så vi får vänta på ett utlåtande om vår lägenhet till augusti/september. Det känns som att allt kommer komma på en gång där.
  • Superbia
    Skoogish skrev 2012-06-17 09:58:32 följande:
    En liten fråga - behöver man bröstpump? Sitter här och vrider och vänder på det och undrar om man har stor användning av den. Någon som har erfarenhet av dom?
    Det var det första jag köpte på väg hem från BB. Hade INTE klarat mig utan den, då jag inte ville amma utan tyckte att det var skitäckligt. Hade du tänkt att amma och det funkar så kanske man inte behöver någon, men ibland behöver man ju tömma utan att bebisen ska äta och då bör det vara enklare med en pump än att sitta och handmjölka så att säga.
  • Superbia
    NICU skrev 2012-06-17 11:47:10 följande:
    Jag håller tummen för att något ska dyka upp här och att det blir flytt bara några veckor innan BF!
    Bor på 3:e våningen utan hiss och utan plats för barnvagn.... hmmm....
    Ibland går det fortare än man tänkt. För mindre än en månad sen kändes det hopplöst för oss, inga hus vi fastnade för och inga erbjudanden om lägenhet. Men rätt vad det var stod vi där med en lägenhet på gång och att den vi bor i ska säljas NU, så här gick det undan Glad
  • Superbia
    NICU skrev 2012-06-17 18:13:32 följande:
    Håller tummen för att det händer här också! Har kikat på hus nu i cirka 1,5 år men "det" har inte dykt upp än och så länge känns det som att vi behöver flytta till lägenhet så att man klarar det med barnvagn och allt Så kan man fortsätta leta hus i lugn och ro
    Det är så vi tänker också. Vi har kollat på hus sen hösten 2010 och vissa har vi varit sugna på, men det har alltid varit något som gjort att vi inte velat satsa. Nu blir det lägenhet tills vi får huset vi vill ha. Vi har siktat in oss på min mormor och morfars hus, så den dagen dom inte vill eller kan bo där längre så står vi först i kön Glad
  • Superbia
    Skoogish skrev 2012-06-17 20:10:21 följande:
    Amma hade jag tänkt att försöka, i alla fall. Vill ju gärna att det ska fungera. Men "kan" man klämma ut för hand? Känns ju lite jobbigare än nödvändigt.. Antar att användning för bröstpump är lika individuellt som allt annat med bebisar :)
    Det går allt att klämma ut för hand, men det känns som att det borde ta lång tid. Hade en Philips Avent och deras små flaskor fyllde jag väl på ett par minuter med pumpen. För hand vill jag inte ens fantisera om hur lång tid det skulle ta, haha. Det kanske är en onödig sak att köpa, men jag hade inte klarat mig utan den i alla fall Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012