idamarja skrev 2012-06-15 22:19:00 följande:
Jag håller nog med dig, det handlar väl om att man lever ihop med en vuxen människa och ska man nu ha barn tillsammans så lär man ju inse att man inte kan glida runt med nå killgäng. I våran, min o min sambos värld existerar inte sådana här situationer, skulle han börja lalla runt så skulle jag inte backa eller tycka det var okej på nått som helst sätt, leka av sig får man göra innan man skaffar barn, o har man nu inte gjort det så får det vara. Det är inte så himla synd om karlar/pojkspolingar som många här verkar tycka. Men detta är min åsikt och eftersom jag lever med en vuxen människa så har jag ingen erfarenhet av sådana här saker.
Det var väl typ något sånt jag ville få fram, men menar inte heller att ni andra (speciellt Angie som det här berörde mest) måste göra eller tycka på samma sätt. Det jag skrev kanske lät drygt mot er, men ibland har jag bara svårt för hur killar kan/får ta sig friheter på vårt välmående. Det kommer nog bli fel hur jag än försöker skriva det så jag låter bli. Det jag menar mest är att ingen av oss ska behöva bli överkörd av våra respektive, är det så så har man valt fel partner att leva med.