Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Var tvungen att väga mig och blev glad över att jag inte gått upp något på två veckor. Har försökt att inte äta lika mycket skit den senaste tiden och det kanske beror på det. Känner mig inte lika fet heller Glad

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    IdaVasterflo: Fattar inte vad det är för mening med att dra in dig i deras relation. De är väl vuxna, ffs?!
  • Superbia
    Angie99 skrev 2012-06-06 14:50:23 följande:
    Det är därför jag tycker det är bra att maila. Då kan man spara deras svar och hänvisa till om det skulle bli nått strul. De gör ju väldigt mycket individuella bedömningar.
    Samma här. Jag mejlar också mycket hellre. Dels för att kunna ha det skriftligt och dels för att kunna gå tillbaka och se vad som stod ifall man inte fattade riktigt.
  • Superbia

Här betalar vi hälften var av alla gemensamma räkningar och skulle det vara någon räkning som jag anser att jag inte har råd med brukar jag ta lite extra från sambons konto (det är jag som sköter räkningarna så han har inte så stor koll). Inte att jag lurar honom alltså, utan bara för att jämna ut det lite. Har funkat hittills och båda har pengar kvar att leva på. Skulle det vara en månad då någon av oss känner sig lite extra fattig brukar vi hjälpa varandra.

• Superbia
    Lis skrev 2012-06-06 19:25:40 följande:
    Tänkte höra om det är ngn annan som gjort en lista med allt som skall köpas och gjort en budget?
    Hur mkt räknar ni att ni kommer att handla för allt som allt?
    Här har vi aldrig gjort någon budget. Hade väl en tanke på det första gången jag blev gravid, men sen när vi fick veta att det skulle bli tvillingar sket sig alltihop, haha. Det enda vi egentligen behöver lägga pengar på den här gången är bilbarnstol (som vi hyr från NÄL) och en byrå, men sen är det ju väldigt roligt att köpa kläder så det blir en del sånt ändå Glad
  • Superbia
    Hur många här är det förresten som kommer föda på NÄL? Om det är någon vill säga Glad
  • Superbia
    MnM2010 skrev 2012-06-07 10:13:11 följande:
    Har lika långt till NÄL som till KSS och har lite svårt att bestämma mig. Tips mottages tacksamt.
    Jag har inget att jämföra med, men har egentligen bara positivt att säga om NÄL för egen del (trots att jag hört folk som inte varit nöjda, men vet inte av vilka orsaker).
  • Superbia
    StarStruck skrev 2012-06-08 11:07:56 följande:
    Uuuuurk, känner mig skitful just nu. Fick för mig att klippa lugg igår så blev det alldeles för kort! Jag har ingen större lust att gå ut för ens den har växt ut minst 2 cm!
    Haha, vad hemskt det är när man inte känner sig nöjd efter frisörbesök. Du får sätta bak luggen med klämmor tills den har växt sig tillräckligt lång igen Glad
  • Superbia
    JePaLuLi skrev 2012-06-08 11:26:22 följande:
    Ja som med allt annat. Men både läkare och barnmorskor sa att det inte finns något som tyder på att just höger sida skulle vara värre att sova på. Har svårt att tro att alla gravida enbart sover på vänster sida under 9 månader...
    Eller så är det därför man blir så trött på att vara gravid mot slutet Flört
    Första gången (när jag väntade tvillingarna) var jag så trött på att aldrig kunna sova på mage. Vad jag längtade! Och sen när de väl hade kommit så vågade jag inte ligga på mage, dels för att jag blivit snittad och dels för att tuttarna läckte skitmycket då, så det dröjde ett bra tag innan jag kunde sova på mage ändå. Både den här och förra gången har jag kunnat sova lite halvt på mage (tänk framstupa sidoläge), så det känns nästan som att ligga på mage.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012