Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Angie99 skrev 2012-06-13 22:53:20 följande:
    Nej man har ju inte det. Kvinnoklinikerna tillhör inte vårdvalet. Men om du har gått där hela tiden och nu flyttar så får du säkert gå kvar.

Det säkraste stället är i passagerarsätet fram. Där finns mest stöd vid en krock i from av instrumentpanelen som är mer stabil än ett ryggstöd. I mitten bak är minst säkert...

Vi köpte en Recaro, begagnad. Köpte den för så länge sen men jag tror den kostade typ 700:-. Alla som är godkända är säkert lika säkra. Isofixen gör väl inte att säkerheten ökar vad jag kan förstå utan mer att det blir enklare att sätta i och ta ur skyddet.
    Jaså, jag får väl hoppas att det får vara upp till mig om jag vill åka 4 mil istället för att gå till den MVC som ligger 5 min från där jag bor då Glad

Grejen är väl att det är bältet som ska hålla fast stolen vid en krock och inte de andra sätena.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    MiaMy skrev 2012-06-14 13:45:04 följande:
    Jag köper en del i 56, en del i 62. Räknar med att få en rejäl bebis. Tänker att 56 räcker de första veckorna bara. Men det beror ju på hur stor bebis är vid födsel.
    Hur mycket kläder ska man klä på bebis på väg hem från BB? Det är ju september och jag tänker mig höstväder... Ska mössan vara tjock liksom? Räcker det med långärmat o byxor? Kan ju inte ha bebis i en påse då hon/han ska åka babyskydd... Herregu va mycke funderingar man går omkring med :P
    Vi kommer förmodligen ha body, byxa och långärmad tröja när det är dags att åka hem från BB. Om det inte är jättevarmt för då skippar vi tröjan. Mössa kommer vi bara ha en sån där tunn, det är ju ändå september Glad
  • Superbia
    Bus Norpan skrev 2012-06-14 21:42:15 följande:
    Hinnsprängning 
    Vad är det? Man kan ta hål på fosterhinnorna för att påskynda förlossningen

Vad händer vid hinnsprängning? Barnmorskan kan ta hål på fosterhinnorna under en gynekologisk undersökning. Hon använder antingen fingret eller ett litet instrument som ser ut som en virknål till detta. Denna procedur fungerar ofta när livmoderhalsen är mogen. 

Nackdelar Hinnsprängning fungerar inte alltid och om förlossningen inte kommer igång finns det en infektionsrisk.
    Men hinnsprängning och hinnsvepning är väl inte samma sak?
  • Superbia
    StarStruck skrev 2012-06-15 09:10:21 följande:
    Ihelgen blir jag nog moster igen! Syrran åkte in till fl nu på morgonen. Det blir andra gången på 3 månader.
    Då har hon verkligen legat i om hon får dom så tätt Flört
  • Superbia

Tungt att andas ja. Thank god att det finns diverse nässprayer att ta till!

• Superbia
    StarStruck skrev 2012-06-15 12:12:54 följande:
    Jag har använt nässpray konstant sen jag blev gravid typ, jag kan inte vara utan, jag har försöktDrömmer
    Inte jag heller. Får panik om jag inte kan andas ordentligt. Men tack vare Rhinocort aqua behöver jag inte använda vanlig nässpray flera gånger om dagen, det räcker med en gång innan jag går och lägger mig.
  • Superbia
    Den lilla M skrev 2012-06-15 12:38:34 följande:
    Ang nässpray så sa min bm ifrån när det gäller vanlig nässspray, hon sa jag skulle undvika det till varje pris eftersom det innehåller någonting som går över till barnet. Så jag använder renässans plus, å den funkar riktigt bra eftersom den har en sån hög salt halt.
    Nej, det är säkert inte alls hälsosamt, men mina tre första barn har vuxit upp på det och de verkar rätt normala i nuläget Flört
  • Superbia
    Angie99 skrev 2012-06-15 16:33:46 följande:
    Haha...! Försent... Jag har naturligtvis redan ringt och kollat om det var ok att jag åkte dit över dan imorgon som det var bestämt från början. Jag kände lite att jag vill ju inte missa det hela heller. Han sa ok direkt men frågade om det inte var bättre att jag kom på söndagen, då skulle han vara mer städad menade han på. Jag sa att det jag vill se är ju på lördagen men att det absolut inte gjorde någon om han inte ville att jag skulle komma. Jag sa att han skulle tänka på det och skicka ett meddelande sen och säga vad han tyckte.

Det är så svårt att hålla sig kall speciellt eftersom jag nu vet att det kommer bli bra igen. Då blir jag så otålig...
    Fast anledningen till att jag åker är ju för att jag vill dit, inte för att träffa honom. Hade jag haft nån som kunde följa med på så kort varsel så hade jag inte ens behövt träffa honom. Jag får se vad han svarar sen bestämmer jag om jag åker eller inte.
    Jag kan å andra sidan tycka att det är fel att du ska behöva hålla dig borta från något som du vill göra, bara för att han ska åka dit. Du skriver ju att du själv hade velat dit. Tycker även att det låter ganska galet när flera av er säger att man ska behöva backa för att ens kille vill göra "killgrejer", så att man inte ska verka för på eller angelägen och han i så fall drar. En sån kille hade inte jag stått ut med kan jag ju säga.
  • Superbia

Man ska absolut inte behöva umgås hela tiden, jag tycker att det är hur skönt som helst att göra något för mig själv, men jag gillar inte riktigt den där grejen att man ska hålla sig undan för att han inte ska tröttna på en. I mina öron låter det som fel villkor att ha ett förhållande på.

• Superbia
    Edds skrev 2012-06-15 19:44:45 följande:
    Jag menade inte heller på att man ska hålla sig undan för att han inte skall ledsna, eller vara rädd för att höra av sig. Men Jag hade samma poäng som kaksmulan beskrev så bra!

Mer som hon säger, det är en annorlunda situation de befinner sig i. Men sen är alla olika till person , jag har kompisar som kan ringa febrilt till sin kära och om han inte svarar så ringer de 7 ggr till och sms ar 4 sms.. Något som aldrig skulle falla mig in, heller inte att ha ett " uppehåll " tror jag på. Men alla är så olika och varje förhållande i sig är olika, man känner nog vad som är bäst i just den situationen i sitt förhållande.

Hoppas nu bara att det löser sig så båda känner sig nöjda och att ni snart får njuta av varandra Angie!!
    Uppenbarligen har jag missat vad det är för "annorlunda situation" dom befinner sig i, men tycker ändå inte att det låter bra att ha ett förhållande där man ska behöva tänka sig för innan man gör något. Men det är så vårt förhållande funkar, andra par vill säkert ha det på andra sätt.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012