Vi som väntar smått i September 2012

Första gången gick jag in med inställningen att jag skulle föda tvillingar vaginalt, "det blir som det blir". Visst det finns dom som gör det, men jag är glad såhär i efterhand att det blev snitt. Andra gången var jag rädd inför förlossningen ärligt talat. Kände att jag hade klarat mig undan första gången då det slutade med snitt och hade lite känslan av att "fan, nu åker jag på det ändå". Det var nog känslan av att vara utelämnad och blottad som skrämde mig mest. Efter att ha fött barn även vaginalt så känner jag inför den här gången än en gång att det blir som det blir. För det blir det oavsett
Superbia: Tror också att jag får börja tänka så, det blir som det blir.:) Men som förstföderska är det ju så mycket man inte vet.
Vad säger era respektive angående att vara med på förlossningen (förutsatt att de ska vara det)? Min sambo sa precis att han tycker att det är lite jobbigt att vara med. Tror inte att han tycker att det är så jättelajbans att sitta där bredvid och faktiskt vara lite rädd för hur det ska gå.